قرار داد اجاره صندلی ، قرارداد عروس ، شراکت آرایشگاه

اگر در صنعت زیبایی کار می‌کنید، احتمالاً در مورد قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه و قرارداد عروس شنیده‌اید. طبق نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه صاحب آرایشگاه می‌تواند تعدادی از صندلی‌های خود را در اختیار آرایشگران قرار دهد و به آن‌ها اجازه دهد تا فعالیت خود را شروع کند. اساساً قرارداد مشارکت آرایشگاه به آرایشگر اجازه می‌دهد تا تجارت خود را از طریق سالن شخص دیگری اداره کند.

در ازای توافق دو طرف، آرایشگر یک صندلی اجاره می‌کند و به صاحب سالن پول می‌دهد. مبلغ این قرارداد می‌تواند بر اساس کمیسیون (درصدی از درآمد آن‌ها) یا مبلغی ثابت باشد که به‌عنوان اجاره‌بها پرداخت می‌شود. اگرچه قراردادهای اجاره صندلی محبوب بوده و مزایایی برای دو طرف دارد، اما دارای پیچیدگی‌های قراردادی مختص به خود نیز هست. در این بررسی، ما در مورد تنظیم نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه صحبت می‌کنیم و به شما می‌گوییم که چطور قراردادی بنویسید که در زمان خطر بتوانید از حقوق خود دفاع کنید.

نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه چیست؟

نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه تابع قوانین اجاره قانون مدنی است. اجاره صندلی سالن زیبایی، به این معناست که صاحب سالن فضای کاری و امکانات آن را برای آرایشگران فراهم می‌کند. از این طریق، آرایشگران اجاره توافق‌شده را پرداخت می‌کنند تا کنترل قسمت مربوط به خود را در اختیار داشته باشند. برای مالک، این بدان معناست که بدون در نظر گرفتن تعداد مشتریان، او می‌تواند کرایه خود دریافت کند.

نکات حقوقی نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه

یک قرارداد اجاره یک الزام برای هر دو طرف است؛ بدین معنا که طرفین باید مطابق با توافقنامه رفتار کنند و هیچ‌کدام حق فسخ یک‌طرفه قرارداد را، به‌جز در شرایطی خاص، ندارد. هدف از تنظیم قرارداد، نوشتن تمام انتظارات است تا سوء تفاهمی وجود نداشته باشد. یک قرارداد اجاره صندلی باید مواردی مانند نوع و استاندارد خدماتی را که مستأجر انجام خواهد داد، اطلاعات محرمانه، غرامت و مفاد فسخ را پوشش دهد. بسته به موقعیت، این قرارداد ممکن است به برخی موارد خاص مانند اشتراک در خرید وسایل آرایش، اشتراک در مشتری و موارد دیگر را شامل شود. در قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه پرداختی‌ها را می‌توان به روش‌های مختلف زیر پیش‌بینی کرد:

نکته: نحوه پرداخت می‌تواند به‌صورت ترکیبی از روش‌های بالا باشد.

هر ساختار پرداخت دارای خطرات و مزایایی است که برای افراد متفاوت است. به‌عنوان مثال، اجاره ثابت برای صاحب سالن خوب است؛ اما برای یک آرایشگر اگر مشتریان کافی برای پوشش هزینه‌های اجاره نداشته باشد، هزینه‌بردار خواهد بود. بهتر است تمام جزئیات ضروری در مورد اجاره صندلی را به‌صورت مکتوب مشخص کنید تا هرگونه اختلاف در آینده به‌راحتی حل شود.

نمونه قرارداد اجاره صندلی سالن زیبایی شامل چه اطلاعاتی است؟

یک نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه باید شامل موارد زیر باشد:

  1. مشخصات طرفین (نام، شماره شناسنامه، کد ملی، آدرس و غیره)؛
  2. موضوع قرارداد (اجاره صندلی جهت انجام آرایش عروس یا انجام خدمات ناخن)؛
  3. اجاره‌بها (مبلغ پرداختی که باید به توافق دو طرف برسد)؛
  4. مدت‌زمان اجاره (قرارداد شش‌ماهه یا سالانه)؛
  5. شرایط فسخ (کنسلی، عدم اجرای تعهدات و غیره)؛
  6. مواد مربوط به حل اختلاف (تعیین شیوه حل اختلافات)؛
  7. قانون حاکم (قرارداد تابع چه مقرراتی است)؛
  8. فورس‌ماژور (مواردی که از عهده دو طرف خارج است).

تعهدات و وظایف طرفین نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه

در قرارداد اجاره صندلی، هرکدام از طرفین تعهدات مشخصی را برعهده خواهند داشت. برای مثال، موجر (صاحب آرایشگاه) موظف است طبق مواد مذکور در قرارداد اجاره، صندلی و سایر تجهیزات مورد توافق طرفین را در موعد مقرر در اختیار مستأجر قرار دهد. از طرف دیگر، مستأجر نیز مکلف است مبلغ تعیین‌شده برای اجاره را در زمان مقرر برای موجر واریز نماید. بعد از پرداخت بلافاصله می‌توانید فایل ها را دریافت کنید – به هر دلیلی اگر بعد از پرداخت نتوانستید قرارداد را دریافت کنید 1 پیام در واتس اپ قرار دهید همان زمان قرارداد برایتان ارسال خواهد شد.

برای این موارد مهم هیچ بهانه ای قابل قبول نیست 1 بار یک قرارداد کامل داشته باشید و همیشه از آن استفاده کنید.

نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه و توضیحاتی درباره مفاد آن

بسیاری از مدیران سالن زیبایی هنگام بازگشایی و یا توسعه سالن خود با این موضوع روبرو می‌شوند و باید تصمیم بگیرند که کارکنان خود را افزایش دهند و یا این که با اجاره دادن صندلی در سالن زیبایی خود، فعالیت شان را گسترده تر کنند. با توجه به تحقیقاتی که تیم ما انجام داده خیلی از مدیران و آرایشگران اعلام کردند قرارداد اجاره صندلی خرید کرده اند که در آن تکلیف بیمه و موارد دیگه مشخص نشده و همین امر باعث مشکل برای آنها شده است.

بارها در اطرافیان خود مشاهده کرده ایم که آرایشگران با وجود سابقه درخشان،  اما برنامه ای برای ایجاد  آرایشگاه یا سالن زیبایی ندارد و ترجیح می‌دهد به طور پاره وقت برای انجام کار زمان بگذارد، در این مواقع یکی از راهکارها اجاره صندلی در آرایشگاه‌ها می باشد.

و دغدغه بزرگ این افراد این هست که همیشه دنبال یک قرار داد اجاره صندلی هستند ما نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه را قرارداده ایم که می‌توانند آن را دریافت و تغییراتی را روی آن اعمال نمایند. به عنوان تاکید می‌کنم چنانچه شما از آن دسته افرادی هستید که قراردادهای سالن زیبایی خود را خودتان می‌نویسید حتما به نکات زیر توجه کنید:

نکات حقوقی لازم در تنظیم قرارداد اجاره سالن زیبایی

شما به عنوان یک فرد قرارداد نویس هنگام تنظیم یک قرارداد اجاره  باید به نکات و موارد زیر توجه داشته باشید:

1)  ابتدا باید مشخصات طرفین قرارداد ذکر شود. (مالک و مستاجر)

2) مورد دوم مورد اجاره باید مشخص شود برای طرفین که چه چیزی اجاره داده میشود(سالن، صندلی، اتاق)

3) مدت اجاره باید برای طرفین به طور واضح مشخص شود.

4) باید مبلغ اجاره و نحوه پرداخت آن نیز مشخص شود.

5) به صورت روشن باید وظایف 2 طرف مشخص شود که به چه صورت هست. (تمامی تعهدات دو طرف ذکر شود)

6) فسخ و اتمام قرارداد: هر کدام از طرفین ممکن هست در انجام وظایف خود کوتاهی انجام دهد پس حتما بند فسخ قرارداد و اینکه در چه شرایطی قرارداد فسخ میشود را ذکر کنید.

7)حل اختلاف: احتمال بروز اختلاف ممکن هست در هر قراردادی وجود داشته باشد باید مرجعی جهت حل اختلاف طرفین در قرارداد ذکر شود.

8) نحوه جبران خسارت: یکی دیگر از نکات کلیدی که باید در قرارداد اجاره صندلی سالن زیبایی ذکر شود تا طرفین ضمانت اجرای سرپیچی از وظایف خود را بدانند.

9) فورس ماژور: بند فورس ماژور را حتما قرار دهید.

فورس ماژور جزو شرط هایی است که در قراردادهای مختلف ذکر می‌شود و استناد به آن الزامی است.

طبق این شرط، بار مسئولیت در صورت وقوع اتفاقات غیرمنتظره از دوش طرفین حاضر در قرارداد برداشته می‌شود.

 همانطور که میدانید ممکن هست اجرای تمام یا بخشی از موضوع قرارداد براثر فورس ماژور (مانند: سیل، زلزله و…) و یا حوادث غیرقابل‌ پیش‌بینی (مانند جنگ و…) غیرممکن شود.

پس در این صورت نقض قرارداد تلقی نمی شود و شخص از ضمانت اجراهای ناشی از عدم انجام تعهدات موجود در این قرارداد معاف خواهد بود.

شرایط اجاره صندلی در آرایشگاه

چگونه قرارداد اجاره صندلی بنویسیم

1-  مشخص کردن موضوع و تاریخ قرارداد و اطلاعات طرفین

این قرارداد در تاریخ…………………….. بین

طرف اول

طرف دوم

موضوع

2-  تعهدات طرفین

تمامی تعهدات دو طرف ذکر می‌شود

3- امور مالی قرارداد

4- فسخ و انحلال قرارداد

ذکر مواردی که باعث انعقاد قرارداد میشه مثلا طرف اول از کیفیت کار طرف دوم رضایت نداشته باشد. و ….

5- محل انعقاد قرارداد

این قرارداد در شهر …… و نشانی ……………………………. منعقد گردید.

6- حل اختلاف

در خصوص اختلافات حاصله بین طرفین ، اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه شهر…….. به عنوان داور منتخب طرفین صالح به رسیدگی خواهد بود .

7- مدت قرارداد اجاره صندلی

امضای طرف اول                                                  امضای طرف دوم

نام و نام خانوادگی و امضای شاهد اول              نام و نام خانوادگی و امضای شاهد دوم

اگر نیاز به قرارد‌اد اجاره صندلی آرایشگاه دارید؟

اجاره صندلی از گذشته بین آرایشگران وجود داشته و بعضی از آرایشگران برای کار صندلی در آرایشگاه ها اجاره می کردند و امروزه به دلیل شرلایط فعلی و دشواری راه اندازی یک سالن زیبایی مستقل اجاره صندلی در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی پدیده رایج تر شده. برای همکاری یا مشارکت یا اجاره صندلی حتما یک قرارداد قابل قبول و تایید شده باید بین مالک و مستاجر بسته شود تا در آینده دچار مشکل نشوید.

خروج از نسخه موبایل