چرا مصرف روزانه سبزیجات برای بدن ضروری است؟

سبزیجات تازه مانند ریحان، جعفری، شوید و خیلی از سبزیجات دیگر همیشه سر سفره ایرانی ها حاضر بوده است دلیل ان هم وجود انواع ویتامین ها هست که بر سلامتی انسان ها تاثیر می گذارد برای همین همیشه باید از این نعمت خدادادی استفاده کرد چرا که سبریجات دارای آنتی اکسیدان بالایی هست و جلوی انواع سرطان را می گیرد.

تاثیر سبزیجات بر بدن

خوردن هر روزه سبزیجات باعث افزایش سلامتی انسان می شود متخصصان تغذیه مصرف روزانه 200 گرم سبزیجات را برای افراد بالغ توصیه می کنند چرا که با مصرف سبزیجات جلوی خیلی از کمبود های ویتامینی بدن جبران می شود  پس با برنامه ریزی جامه و کامل همیشه سبزیجات تازه را از سفره خودتان حذف نکنید.

از کجا سبزیجات تازه بخریم؟

سبزیجات تازه همه روزه از مزرعه به میدان های تره بار عرضه می شود ولی باید دقت کرد از فروشگاه هایی سبزیجات خرید که زیر نظر اداره بهداشت ایران فعالیت می کنند و هر روزه توسط مامورین بهداشت سالم بودن سبزیجات کنترل می شود بعضی از کشاوزان سودجو و بی وجدان با استفاده از فاضلاب شهری به کشت سبزیجات فعالیت دارند و محصولات خود را به بازار ارائه می کنند این نوع سبزیجات بجای تاثیر مثبت بر بدن باعث ایجاد خیلی از بیماری های خطرناک می شود  پس روش دیگر تهیه بذر سبزیجات  و پرورش و کشت آن در گلدان و یا باغچه و یا باغ  ویلا هست برای  همین می توانید اقدام به خرید بذر سبزیجات کنید.

سالم ترین سبزیجات کدام ها هستند؟

جعفری

همیشه دکتر ها برای  افرادی که فشار خون بالایی دارند مصرف سبزی جعفری را توصیه می کند  چرا که بخاطر داشتن جلوی  افزایش فشار خون را می گیرد و همچنین جعفری سرشار از ویتامین سی و کلیسیم هست و مصرف آن کمبود ویتانی سی در بدن را جبران می کنید  تازه حتی می توانید خودتان در منزل اقدام کاشت جعفری کنید کافی هست با خرید بذر جعفری آن را در ویلا یا باغ وحتی در گلدان آن را پرورش دهید و همیشه سبزی تازه مصرف کنید.

کلم  بروکلی

از کلم بروکلی به عنوان ضد سرطان قوی یاد می شود سعی کنید به کودکان کلم بروکلی  بدهید تا در بزرگسالی  از احتمال ابتلا به سرطان در امان باشند و اگر کسی از غده تیروئید رنج می برد توصیه کنیم  به هیچ عنوان کلم بروکلی را مصرف نکنند.

ریحان

ریحان همیشه سر سفره ایرانی ها هست و خواهد بود چرا که بخاطر داشتن آنتی اکسیدان  بالا جلوی سرطان و پشرفت آن در بدن را کاهش می دهد و همچین کسانی که مشکل گوارشی دارند آن عارضه را برطرف  می کند.

کاهو

کاهو سبزی با طعم خاص خود که همه را مشتاق خود می کند کاهو دارای ویتامین های فراوانی هست  که از جمله آنها می توان به ویتامین  سی، آ،ب6و ویتامین E را نام برد در خرید کاهو دقت کنید که هرچقدر برگهای کاهو رنگ سبز تیره ای داشته باشد مواد ویتامینی آن بیشتر از بقیه هست.

هویج

افرادی که از بینایی ضعیف رنج می برند به ان ها توصیه میشود که از مرف هویج غافل نشوند چرا که هویج دارای ویتامین A هست و برای بینایی انسان مفید هست مصرف روزانه هویج باعث کاهش دادن ایجاد سرطان و پروستات می شود و مصرف خام آن کمک به افزایش بینایی در افراد عینکی می شود.

تربچه

اگر در کنار سبزیجات تربچه نباشد مثل اینکه یه چیزی کم هست افرادی که سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا دارند حتما مصرف تربچه را افزایش دهند تربچه دارای ویتامین سی هست  بخاطر این افرادی که از بود بد دهان رنج می برند توصیه می کنیم مصرف تربچه را از برنامه غذایی  حذف نکنند .

مصرف سبزیجات  در کودکان

سعی کنید کودکان را از خردسالی با سبزیجات آشنا کنید تا در برگسالی از بیمار یها درامان باشند امروزه به علت مصرف بیشتر سبزیجات در کشور های اروپایی امار مبتلا شدن به سرطان در آن کشورها منفی هست.

خروج از نسخه موبایل