جمع آوری سگ های بدون صاحب و ولگرد

سگ و گربه هایی که ما در منزل ازشون نگهداری میکنیم، بخصوص وقتی تنها هستن، نمیتونن فعالیت جنسی عادی خودشون رو داشته باشن، برای همین داشتن این غریزه براشون بیهوده است و باعث اذیت شدن خود اون حیوان و صاحبش میشه. در این وضعیت حتی سگ ماده جفتگیری نیز خواهد کرد. اگه دلیلتون برای عقیم نکردن گربه اینه که میخواید گربهتون جفتگیری کنه و بچهدار بشه باید قبلش اطلاعات زیادی در مورد نگهداری و پرورش گربه و مراحل مختلف از جفتگیری تا بارداری و زایمان داشته باشید. عده ای معتقدند که با خارج کردن رحم و تخمدانها و بیضه ها، حیوان دچار سرطان رحم و تخمدان و بیضه نمیشود. با عقیم سازی از بسیاری از بیماری های گربه (سرطان پستان، بزرگ شدن پروستات، عفونت رحم و …) که احتمال بروزشون خیلی زیاده، پیشگیری میشه. عقیم سازی نر یک روش جراحی ساده است که سگ نر یا ماده را عقیم می کند تا نتواند زاد و ولد داشته باشد.

همچنین بخشی از بدن گربه که قرار است در هنگام عمل باز شود از طریق دامپزشک موهای آن برداشته میشود. بررسی مقالات کارشناسان محیط زیست نشان می دهد که تسلط آنها در چرخه حیات 188 گونه در معرض خطر انقراض را تهدید می کند. باز هم حواستان باشد که عقيم كردن گربه ماده یا نر پیش از سن بلوغ اجازه تکامل خصوصیات وابسته به جنس را به حیوان نمی دهد و پهن بودن استخوانهای ران و جمجمه و قفسه سینه و رشد و تکامل عضلانی را با مشکل مواجه و شما و حیوان را درگیر مشکلات ارتوپدی و استخوانی می کند. هر تغییری در رنگ، قوام یا میزان مدفوع گربتون مشاهده کردین، با دامپزشک تماس بگیرین. پس از جراحی گربه شما نسبت به جای زخمش حساس خواهد بود و در صورتی که بخواهید آن را لمس کنید عصبانی خواهد شد ، ولی شما باید به هر حال جای زخم عمل را معاینه کنید تا در صورت وجود عفونت ، قرمزی ، التهاب و ترشح متوجه شوید .

در ادامه متوجه میشین که چه اطلاعات مهمی میتونین درباره سلامتی گربه تون از ظرف خاکش به دست بیارین. عقیم سازی، راهی برای سلامتی یا نقض حقوق گربهها؟ بسیاری از ماها به عنوان کسی که داره از یه گربه نگهداری میکنه و به سلامتی اون اهمیت میده، نمیتونیم با انجام یه عمل جراحی روی گربه سالم و گرفتن حق بچه دار شدن ازش کنار بیایم. بسته به اینکه گربه چقدر آب میخوره، این حجم و تعداد متفاوت هستن ولی تغییر ناگهانی در اون ها و زیاد شدن یا کم شدنشون بخصوص اگر ادامه دار باشه، زنگ خطره و بهتره به دامپزشک مراجعه کنین. با خودمون میگیم: اگر من پت کسی بودم، دوست نداشتم حق بچه دار شدن رو ازم بگیره! اگر گربه رو به روش غلط آموزش بدین، هروقت خودش دوست داره به دستور گوش میده یا اصلا گوش نمیده. درباره عوارض و معایب عقیم کردن سگ باید بگوییم که میزان خشونت در سگ های ماده اگر عقیم سازی ناموفق بوده باشد، وجود دارد، افزایش ترس در سگ های نر که در سنین خیلی پایین عقیم شده اند، یادگیری آن ها کاهش پیدا می کند، در چرخه خواب و بیداری حیوانات نیز تغییراتی به وجود می آید، پیشرفت در اختلالات شناختی، کم کاری غده تیروئید، بی اختیاری در ادرار و خیلی موارد دیگر می باشد.

همچنین جمع آوری سگ های بدون صاحب در مناطق حاشیه ای شهر تهران با حضور اکیپ های کلینیک حیوانات جمع آوری در حال انجام است که در نهایت این سگ ها به مرکز عقیم سازی آرادکوه انتقال خواهند یافت. و این قدرت من است و تو از من ضعیف تری. این روند در طبیعت بسیار عادی است و در بیشتر گربه سانان اتفاق می افتد در طبیعت گربه ماده داماد را انتخاب میکند و در پایان جفت گیری انجام میشود ولی در خانه تان، شاه پسرتان عروسی ندارد در نتیجه ممکن است برای بدست آوردن دختر دلخواهش از خانه فرار کند و بدنبال زوج مورد علاقه خود بگردد. با این حال، سگ و گربه های وحشی خیلی خیلی کمتر از هم نوعان خونگیشون زنده میمونن. 3. حیوانات در طبیعت با هم نوعان خودشون زندگی میکنن و فعالیت جنسی و تولید مثلی طبیعیشون رو دارن. 1. سگ و گربه اهلی ای که امروزه ما توی منزلمون ازشون نگهداری میکنیم و با ما انسان ها اخت هستن، سال ها قبل تصمیم گرفتن که برای بقا، به انسانها نزدیک بشن تا نسبت به هم نوعان وحشیشون، مزیتی برای بقا داشته باشن. چون ما سگ و گربهمون رو با خودمون مقایسه میکنیم! ولی گربه ای که به روش درست و اصولی آموزش دیده باشه، صاحبش رو هر بار شگفت زده میکنه.

خروج از نسخه موبایل