آیا بعد از ارتودنسی دندان لق می شود؟

حساسیت دندان بعد از ارتودنسی یکی از مواردی است که ممکن است بعد از ارتودنسی رخ دهد. ارتودنسی به طور کلی یکی از خدمات دندانپزشکی است که در آن تمامی دندان های بالا و پایین در کنار یکدیگر قرار می گیرند. ارتودنسی دندان مانند ایمپلنت دندان، آمالگام دندان، کامپوزیت دندان، لمینت دندان، پروتز دندان، تعویض دندان و هر روش پزشکی دیگر، دارای زمان درمان، زمان بهبودی، مزایا و معایب است و کشیدن دندان یکی از عوامل اشتباه است. در ادامه در مورد ارتودنسی و ویژگی های آن برای شما توضیح خواهیم داد. برای ارتودنسی میتوانید به فوق تخصص ارتودنسی در تهران مراجعه کنید.

احساس لق شدن دندان بعد از ارتودنسی یکی از مواردی است که ممکن است بعد از ارتودنسی رخ دهد.

لق شدن دندان در طول درمان دندان

می گوییم از ارتودنسی برای صاف کردن دندان استفاده می شود. هنگامی که براکت های صاف کننده روی دندان ها قرار می گیرند، برای اینکه بتوانند دندان ها را به جای صحیح و اولیه خود بازگردانند، باید به آنها فشار وارد کنند. فشار ناشی از براکت ها باعث حرکت دندان ها می شود، اما قبل از اینکه دندان ها به راحتی حرکت کنند، ابتدا باید کمی لق شوند. بنابراین جای نگرانی در مورد لق شدن دندان در حین ارتودنسی وجود ندارد. در واقع می توان گفت احتمال لق شدن دندان بعد از ارتودنسی بسیار کم است و این لق شدن در حین ارتودنسی اصلاً جای نگرانی ندارد. در ادامه به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد که چه عواملی در لق شدن دندان در ارتودنسی موثر است:

یکی از دلایل لق شدن دندان ها نحوه قرارگیری براکت ها و سیستم های ارتودنسی در دهان است.

نحوه قرار دادن سیم ها و سیستم های ارتودنسی در دهان می تواند باعث لق شدن دندان ها شود.

عوامل لق شدن دندان در حین ارتودنسی

یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند باعث لق شدن دندان ها شود، نحوه قرارگیری سیم ها و سیستم ارتودنسی در دهان است. گاهی اوقات فشار ناشی از مفاصل آنقدر زیاد می شود که فرد احساس درد مداوم می کند. البته درد ناشی از ارتودنسی در روزهای ابتدایی ارتودنسی تا حدودی طبیعی است، اما گاهی پیش می آید که درد قطع نمی شود و بیمار دچار اختلال جدی می شود. در چنین مواردی احتمال آسیب به دندان وجود دارد و باید به پزشک مراجعه کنید.

مورد دوم منجر به پوسیدگی می شود. دندان های خیلی زیاد. هرچه دندان های غیرطبیعی در دهان بیشتر باشد، احساس پوسیدگی بیشتر می شود و دندان ها طولانی تر حرکت می کنند.

آخرین چیزی که باعث لق شدن دندان می شود بیماری لثه است. هر متقاضی درمان دندانپزشکی باید لثه خود را توسط دندانپزشک معاینه کند تا از افتادن دندان جلوگیری شود. اگر بیماری لثه وجود داشته باشد، ابتدا باید درمان شود و به دنبال آن درمان ارتودنسی انجام شود، در غیر این صورت درمان ارتودنسی می تواند به از دست دادن دندان همراه با بیماری لثه منجر شود.

آیا از دست دادن دندان بعد از درمان ارتودنسی ادامه دارد؟

به ما گفته شد که در طول درمان ارتودنسی برای تسهیل حرکت باید مقداری شلی وجود داشته باشد که کاملا طبیعی است. روش های ارتودنسی اغلب بسته به سن، جنس و سبک دندان متفاوت است. به طور معمول، دندان ها حدود یک میلی متر در ماه حرکت می کنند و استخوان فک با سرعت بسیار پایینی تشکیل می شود.

هنگامی که دندان ها در موقعیت اصلی خود قرار گرفتند، ارتودنسی برداشته می شود و فشار ناشی از براکت ها نیز از روی دندان ها برداشته می شود. در نهایت فک فرم کامل خود را به خود می گیرد و لقی دندان ها از بین می رود. تنها کاری که باید انجام دهید استفاده از نگهدارنده است. نگهدارنده از بازگشت دندان ها به موقعیت اولیه خود جلوگیری می کند. به همین دلیل استفاده از نگهدارنده ضروری است.

لق شدن دندان در حین ارتودنسی جای نگرانی نیست.

در حین ارتودنسی نباید نگران لق شدن دندان ها باشید.

لثه معمولاً به کدام قسمت از دندان فشار وارد می کند؟

دستگاه‌های ارتودنسی معمولاً به دندان‌ها فشار وارد می‌کنند تا حرکت کنند و به موقعیت اولیه خود برگردند. اما پزشک معین باید به خاطر داشته باشد که این فشار باید قابل کنترل و کافی باشد. به طور معمول، فشار ایجاد شده توسط دستگاه ارتودنسی به اجزایی مانند تاج، رباط پریودنتال، ریشه و استخوان اطراف دندان اعمال می شود. فشار وارده به این نواحی باید طوری تنظیم شود که به این نواحی آسیبی وارد نشود.

اخرین حرف

آنچه مشخص است این است که قبل از هر چیز مهم است که فرد متخصص ارتودنسی خود را انتخاب کند. زیرا اگر کار متخصص حرفه ای نباشد، تمام هزینه ها و زمان شخصی هدر می رود و نتیجه مطلوب حاصل نمی شود. همچنین پیروی از تمامی درمان های مراقبت از مو پس از ارتودنسی می تواند تاثیر مثبتی بر نتایج ارتودنسی شما داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل