آیا تخریب محیط زیست توسط گردشگران در مازندران حقیقت دارد ؟

آیا تخریب محیط زیست توسط گردشگران در مازندران حقیقت دارد ؟

به گزارش توریست مگ، گردشگری انبوه مختص ایران یا مازندران نیست، در واقع زمانی که تعداد بازدیدکنندگان از یک مقصد گردشگری بیش از ظرفیت محیط و زیرساخت های آن باشد، آثار منفی گردشگری انبوه نمایان می شود.

به گفته کارشناسان، اگر گردشگری به شیوه سنتی لجام گسیخته ادامه یابد، بسیاری از تهدیدهای بالقوه متوجه بسیاری از شهرهای توریستی می شود، به همین دلیل، کشورهایی که دارای مقاصد گردشگری هستند، با اتخاذ رویکردهای مختلف برای مقابله با این تهدید به دنبال کاهش آسیب های گردشگری انبوه هستند.

راه های مختلف. تنظیم کنید یا آن را به یک فرصت تبدیل کنید. به عنوان مثال، کشور ایتالیا اخیرا اعلام کرده است که برای مقابله با آسیب ها و اثرات مضر گردشگری انبوه بر اکوسیستم شکننده منطقه، در زمان اوج ورود گردشگران به شهر تاریخی، از گردشگران هزینه خواهد گرفت. ونیز این شهر در حال سرمایه گذاری است تا مسافران تجربه بهتری از سفر به ونیز داشته باشند و ساکنان شهر از کیفیت زندگی بهتری برخوردار شوند.

در میان مقاصد گردشگری ایران، مازندران از نظر اکوسیستم شکننده و انبوه گردشگران دست کمی از ونیز ایتالیا ندارد. طبق آمار تنها از ابتدای تابستان تاکنون حدود ۳۶ میلیون مسافر در مازندران اقامت کرده اند که بدون شک یکی از مقاصد آنها جنگل های این استان است. این در حالی است که جنگل های هیرکانی بقایای دوران سوم زمین شناسی و عصر یخبندان در فهرست میراث جهانی، نادرترین گونه جنگلی جهان است که در اوج حضور مسافران، هر روز خبرساز می شود. زمان با خبر آتش سوزی در بخش قابل توجهی از مراتع و جنگل های آن. آتش سوزی هایی که هر بار عامل انسانی در آن نقش پررنگی دارد.

منبع: https://tourist-mag.ir/2148/

خروج از نسخه موبایل