استقبال نکردن دانشجویان از رشته‌های مهندسی؛ هشداری در جهت تنوع بخشی به آموزش+ فیلم

تقی راد در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

استقبال نکردن دانشجویان از رشته‌های مهندسی؛ هشداری در جهت تنوع بخشی به آموزش+ فیلم

سرپرست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: عدم استقبال از رشته‌های مهندسی هشداری برای مدیران کشور است تا به سمت تنوع در برنامه‌های آموزشی، فراهم کردن برنامه‌های بین رشته‌ای و ایجاد فعالیت‌های گوناگون متناسب با ذائقه دانشجویان قدم بردارند.

حمیدرضا تقی راد سرپرست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره حمایت از رشته‌های فنی و مهندسی برای جذب بیشتر دانشجو اظهار کرد: بهترین حمایت تجهیز دانشجویان به دانش است که برای تحقق آن آماده هستیم، اما مسیر پیش رویمان همراه با دشواری است. 

وی با بیان اینکه مهم‌ترین حمایت این است که دانشجویان را همانند فرزندان خود بدانیم و با روی گشاده به استقبال آنها برویم؛ تاکید کرد: برگزاری برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مناسب برای دانشجویان در دستور کار است و باید در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی از آنها دعوت کنیم. 

سرپرست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره لزوم مشوق‌های لازم برای هدایت دانشجویان به سمت تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی گفت: آینده شغلی مهم‌ترین مسئله رشته‌های فنی و مهندسی است و زمانی که فردی در شغلی کارکرد خوبی داشته باشد قطعا در آینده شغل مطلوبی به دست می‌آورد. عدم استقبال از رشته‌های مهندسی هشداری برای مدیران کشور ایجاد می‌کند تا به سمت تنوع در برنامه‌های آموزشی، فراهم کردن برنامه‌های بین رشته‌ای و ایجاد فعالیت‌های گوناگون متناسب با ذائقه دانشجویان قدم بردارند. 

تقی راد گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ارتباط بسیار نزیک مهندسی با پزشکی است تا فارغ از گرایش مهندسان پزشکی که در این دانشگاه دنبال می‌شود در سایر گرایش‌ها و دانشگاه‌ها هم اجرا شود، همین موضوع با هوش مصنوعی و مهندسی اتفاق می‌افتد، امیدوار هستم این فرایند را بتوانیم توسعه دهیم.

خروج از نسخه موبایل