تولید و خدمات چین برای اولینبار در چهار ماه گذشته در ژانویه گسترش یافت زیرا بازگشاییها ادامه یافت و تعطیلات سال نو چینی باعث افزایش سفر و هزینه شد.
به گزارش اخبار استانی، اداره ملی آمار چین اعلام کرد که شاخص مدیران خرید بخش تولید از ۴۷ در دسامبر به ۵۰.۱ افزایش یافت که مطابق با برآوردهای اقتصاددانان بود و شاخص بخش غیرتولید از ۴۱.۶ به ۵۴.۴ افزایش یافت.
فعالیت معمولاً در طول جشنواره بهار کاهش مییابد زیرا مشاغل تعطیل میشوند و مردم برای جمعشدن با خانوادههای خود به شهر خود برمی گردند. با این حال، امسال اولین باری بود که مردم میتوانستند آزادانه در سراسر کشور تردد کنند زیرا چین قوانین سختگیرانه کووید خود را در اواخر سال ۲۰۲۲ کنار گذاشت.
نتایج بررسی نشان داد که ساکنان پس از سه سال قوانین سختگیرانه، تمایل بیشتری به سفر و خرجکردن پول در فصل تعطیلات داشتند. هنوز بسیاری از شرکتهای تولیدی و خدماتی وجود دارند که تقاضای ناکافی بازار را در ژانویه گزارش کردهاند که همچنان بزرگترین مشکلی است که شرکتها با آن مواجه هستند.
اقتصاد چین احتمالاً از رشد سه درصدی سال ۲۰۲۲ به طور قابلتوجهی بهبود خواهد یافت. تخمین متوسط در نظرسنجی بلومبرگ برای رشد سال ۲۰۲۳ به میزان ۵.۱ درصد است.
انتهای پیام