«سنجش سلامت» نوآموزان کرمانی تا پایان اردیبهشت انجام می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، محمود بنی اسد، صبح دوشنبه به خبرنگاران گفت: از حدود ۶۷ هزار و ۵۰۰ نوآموز پایه اول ابتدایی استان که امسال پیش بینی می‌شود به کلاس اول بروند، حدود ۵۵ هزار نفر کار نوبت گیری یا سنجش را انجام داده‌اند.

وی افزود: امسال سنجش نوآموزان رویکردی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته داشت به طوری که سنجشی که هرساله در تیرماه انجام می‌شد، از آذرماه انجام شد تا فرصت لازم برای توانبخشی و آموزش نوآموزان وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: امسال بعد از پایان سنجش سلامت، کار توانبخشی با حضور مربیان متخصص و آموزش یک نفر فرد مؤثر در خانواده به صورت تکمیلی برای دانش‌آموزان دارای محدودیت انجام می‌شود.

بنی اسد، ادامه داد: آخرین فرصت انجام سنجش سلامت پایان اردیبهشت ماه اعلام شده است و بعد از آن در خردادماه کار توانبخشی دانش آموزان و انجام مداخلات صورت می‌گیرد.

وی، با اشاره به اینکه از حدود ۶۷ هزار و ۵۰۰ نوآموز پایه اول ابتدایی که امسال پیش بینی می‌شود به کلاس اول بروند حدود ۵۵ هزار نفر کار نوبت گیری یا سنجش را انجام داده‌اند گفت: تقاضا داریم خانواده‌ها این زمان را به عقب نیندازند و با وارد شدن به سامانه آموزش‌وپرورش به آدرس my.medu.ir و انجام فرایند ساده نوبت گیری، در تاریخ مشخص شده، به مراکز سنجش جسمانی و آمادگی‌های تحصیلی دانش آموزان مراجعه کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با بیان اینکه آمار سنجش سلامت متناسب با تعداد دانش آموزان متقاضی پایه اول است اظهار داشت: سنجش برای نوآموزان پایه اول اجباری است، اما خانواده‌ها می‌توانند برای سنجش فرزندان پیش دبستانی ۴ و ۵ ساله خود نیز اقدام کنند؛ زیرا کودکانی که دارای بیماری‌ها، نارسایی‌ها و اختلالات جسمی هستند، طلایی‌ترین دوران درمان و جبران برای آن‌ها سنین یاد شده به حساب می‌آید.

محمود بنی اسد، با اشاره به اینکه سال‌های قبل در پایگاه‌ها از نیروهای آزاد استفاده می‌شد افزود: اکنون نیروهای متخصص مدیر مرکز، معاون مرکز ،۳ تا ۵ آموزگار استثنایی، یک نفر گفتار درمانگر، یک نفر کار درمانگر و یک نفر مشاور در این پایگاه‌ها حضور دارند.

وی افزود: سنجش عشایر از طریق پایگاه‌های سیار می‌باشد که با مراجعه به مناطق عشایری و روستایی کار سنجش نوآموزان عشایر را انجام می‌دهند.

خروج از نسخه موبایل