لیفت صورت بدون جراحی در منزل

شل شدن و افتادگی پوست، یکی از مشکلاتی است که افراد با ورود به سنین بالا شاهد آن هستند. افتادگی پوست می‌تواند تأثیرات نامطلوبی بر اعتماد به نفس افراد بگذارد. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال راه‌ حل‌هایی برای جلوگیری از افتادگی پوست یا درمان آن هستند. شاید اسم لیفت صورت به گوش شما خورده باشد؛ لیفتینگ صورت یکی از راه‌ حل‌های درمان افتادگی پوست است.  ممکن است زمانی که اسم را می‌شنوید یاد جراحی‌های زیبایی بیافتید، اما گاهی می‌توان بدون جراحی و با استفاده از روش‌های خانگی، پوست صورت را لیفت کرد به طوری که دیگر شل و افتاده به نظر نرسد. در ادامۀ این مقاله ما شما را با 11 تا از بهترین روش‌های لیفت صورت آشنا خواهیم کرد.

  1. استفاده از ماسک خیار و سفیده تخم مرغ بیشتر افراد، زمانی که نشانه‌های بالا رفتن سن را در صورت خود مشاهده می‌کنند، می‌خواهند از این تغییرات جلوگیری کرده و صورت خود را جوان نگه دارند. جراحی یکی از راه‌های درمان پیری صورت است؛ اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند سراغ این روش‌ها نروند. به دلیل خطرات احتمالی جراحی، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند در خانه و با استفاده از ماسک‌های خانگی، از پیری پوست صورت خود جلوگیری کرده و به را حتی آن را درمان کنند.
  2. البته لازم به ذکر است، این نوع روش‌ها فقط برای برخی افراد با آثار چین و چروک‌های کم، مؤثر است و برای درمان چین و چروک‌های عمیق‌تر نیاز به انجام جراحی است. مقالهرا از دست ندهید. نکته مهم در استفاده سرم لیفت گاتیو برای لیفت صورت یکی از نکته‌هایی که باید به آن توجه کنید این است که برای کسب بیشترین نتیجه از ماسک‌های خانگی، باید ماسک را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید. یکی از محبوب ترین ماسک‌های صورت که برای لیفت صورت در خانه از آن استفاده می‌شود، ماسک خیار و سفیدۀ تخم مرغ است. شما می‌توانید به راحتی این ماسک را آماده کنید و از آن استفاده کنید.
  3. استفاده از تخم مرغ به ویژه سفیدۀ آن، می‌تواند پوست شما را تقویت کرده و از افتادگی و شل شدن آن جلوگیری کند. استفاده از ماسک خیار و سفیدۀ تخم مرغ می‌تواند به طور چشمگیری تولید کلاژن را افزایش دهد و همچنین باعث بهبود گردش خون و کوچک شدن منافذ پوستی شود.  نحوه استفاده از ماسک خیار و سفیده تخم مرغ برای تهیۀ این ماسک باید از آب خیار و سفیدۀ چند تخم مرغ استفاده کنید و به خوبی این دو را باهم مخلوط کنید تا بافت یکدستی ایجاد شود. با استفاده از یک تکۀ کوچک پنبه، این کرم سفت کننده گاتیو را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست خود بمالید و سپس به خوبی بشورید. برای اینکه نتیجۀ بهتری را کسب کنید، می‌توانید سه بار در هفته از این ماسک ساده استفاده کنید.

2.ماساژ صورت با پوست موز موز یکی از میوه‌های بسیار خوشمزه و در دسترس است که می‌توانید با استفاده از پوست آن یک ماسک آسان برای پوست صورت در منزل آماده کرده و از آن استفاده کنید. در کنار خوشمزگی موز، پوست آن آنتی اکسیدان‌هایی دارد که می‌تواند با کاهش تولید رادیکال‌های آزاد، از ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری کند. به طوری که پوست شما جوان‌تر از چیزی که هست به نظر برسد. قبل از خواب، پوست صورت خود را به مدت 10 دقیقه با پوست موز ماساژ دهید و صبح روز بعد پوست صورت خود را بشویید. برای اینکه سریع‌تر نتیجه بگیرید باید روزانه این کار را انجام دهید.

  1. استفاده از ماسک کلم و عسل و ماست یکی دیگر از ماسک‌های لیفت پوست صورت که می‌توانید به آسانی آن را در منزل تهیه کنید، ماسک کلم، عسل و ماست است. کلم، عسل و ماست از مواد غذایی در دسترسی هستند که سرشار از ویتامین و موادمغذی مناسب برای پوست هستند.  برای تهیۀ این ماسک به 4 برگ کلم خام، دو قاشق چای خوری عسل و نصف فنجان ماست احتیاج دارید. برگ‌های کلم را به خوبی له کنید و سپس ماست و عسل را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. اگر شما دارید، می‌توانید به ترکیب مورد نظر کمی روغن بادام اضافه کنید تا پوست شما نرم و لطیف به نظر برسد. این ترکیب را روی صورت خود بمالید و بعد از گذشت 15 الی 20 دقیقه پوست صورت خود را به خوبی با آب ولرم بشویید.
  2. ماسک آرد برنج و پاپایا و عسل ماسک لیفت صورت آرد برنج و پاپایا یکی دیگر از ماسک‌های صورتی است که می‌توانید به آسانی آن را در منزل تهیه کنید. همچنین برای حفظ رطوبت پوست خود می‌توانید مقداری عسل را به ترکیبات این ماسک اضافه کنید. برای تهیه این ماسک، یک پاپایای رسیده را به خوبی له کرده و یک چهارم فنجان به آن آرد برنج را اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. زمانی که مواد شما به یک خمیر نرم و یکدست تبدیل شد، می‌توانید عسل را به آن اضافه کنید و خوبی مخلوط کنید. این ماسک را 15 دقیقه روی پوست صورت خود نگه دارید و سپس به خوبی بشورید.
  3. استفاده از ماسک زغال اخته و عسل ترکیب زغال اخته، عسل و روغن زیتون نیز می‌تواند در جوان نگه داشتن پوست صورت شما مؤثر باشد. برای تهیۀ این کرم دور چشم گاتیو ، به یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک چهارم فنجان زغال اخته احتیاج دارید. در ابتدا زغال اخته‌‌ها را به خوبی له کنید و سپس عسل و روغن زیتون را به آن اضافه کنید و به خوبی ترکیب کرده و سپس روی پوست صورت خود بمالید. بعد از گذشت 15 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.
  4. چاقی صورت خود را کنترل کنید زمانی که فردی برای جراحی لیفتینگ صورت اقدام می‌کند، در فرآیند عمل، چربی‌های اضافی که در صورت او جمع شده است را خارج می‌کنند. شاید کودکی با لپ‌های چاق و پر بامزه به نظر برسد، اما اگر چاقی صورت او کنترل نشود، در آینده و در سنین پیری دچار افتادگی پوست خواهد شد. در سنین جوانی و نوجوانی به راحتی می‌توانید از چربی‌های اضافی ذها شوید و با انجام این کار، در آینده از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری خواهید کرد. قسمت‌هایی از صورت یک فرد چاق که در آینده ممکن است به لیفتینگ احتیاج داشته باشد، عبارتند از: بنابراین اگر به دنبال روش لیفت صورت در منزل هستید و علاقه‌ای به انجام جراحی ندارید، بهتر است در جوانی برای رهایی از چربی‌های اضافی خود، اقدام کنید.  برای آگاهی از بهترین دکتر لیفت صورت در تهران مطالعه مقالهرا پیشنهاد میدهیم.

7- ورزش کنید با ورود به دوران بلوغ و بالارفتن سن، تغییراتی در صورت شما ایجاد می‎شود که موجب افتادگی پوست صورت شما خواهد شد. صورت بیش از 50 ماهیچۀ مختلف دارد که برخلاف اکثر قسمت‌های بدن، به ندرت از این ماهیچه‌ها استفاده می‌شود. با انجام تمرینات ورزشی صورت، گردش خون در پوست بهبود می‌یابد و به دنبال آن اکسیژن بیشتری به پوست صورت شما می‎رسید. با بهبود گردش خون در صورت، پوست روشن و درخشان‌تر و همچنین جوان‌تری خواهید داشت. بنابراین اگر به دنبال روش لیفت صورت در منزل هستید، ورزش کردن و انجام تمرینات صورت را جدی بگیرید. اگر به دنبال آن هستید تا سریع‌تر نتیجه بگیرید باید در هفته 3 تا 5 مرتبه و در هر نوبت به مدت بیست دقیقه، صورت خود را تمرین دهید. یکی از مزیت‌های این روش این است که می‌توانید در هر زمانی و در هرجایی این تمرینات را انجام دهید.

مثالی از تمرینات لیفت صورت

برای مثال یکی از تمرینات ساده‌ای که برای داشتن پوستی جوان و سفت می‌توانید آن را انجام دهید، لبخند زدن است. تا جایی که می‌توانید لبخند بزنید و عضله‌های گونۀ خود را به آرامی با نوک انگشتان خود فشار دهید. این کار ماهیچۀ‌های گونۀ شما را تقویت می‌کند تا گونه‌ها خوش فرم و گرد به نظر برسند. نکات مهم در انجام تمرینات لیفت صورت برای اینکه بیشترین نتیجه را از انجام تمرینات صورت به دست بیاورید، باید برخی از نکات ساده را رعایت کنید.

سخن پایانی

پوست صورت یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن محسوب می‎شود که وظیفۀ حفاظت از اندام‌های داخلی بدن را دارد. همچنین زیبایی پوست صورت تأثیر مهمی در روابط ما دارد. با خواندن این مقاله و انجام دادن آنچه گفته شد و همچنین داشتن یک روتین پوستی مناسب، می‌توانید شادابی و جوانی پوست صورت خود را حفظ کنید و از ایجاد چین و چروک‌های دوران پیری جلوگیری کنید.  ورزش کردن و پیروی از یک رژیم غذایی مناسب را جدی بگیرید و در کنار آن‌ها از محصولات پوستی مناسب پوست خود استفاده کنید. استفاده مستمر از ماسک‌های خانگی می‌تواند از شما در برابر چین‌  و چروک‌های دوران پیری محافظت کند.

خروج از نسخه موبایل