مقتدایی: رای من به دکتر پزشکیان تعلق دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اخبار استانی از اهواز؛ عبدالحسن مقتدایی استاندار اسبق استان های خوزستان و هرمزگان و نماینده ۲ دوره مردم ابادان در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه طی بیانیه ای ضمن دعوت مردم به شرکت گسترده در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از دکتر مسعود پزشکیان کاندیدای این دوره حمایت کرده و نوشته است ؛ رای اینجانب به جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان تعلق دارد .

متن کامل بیانیه بدین شرح است..

به نام خدا

هم میهنان شریف و فهیم

در این روزهای دشوار و حساس از تاریخ کشورمان که ملت بزرگ ایران در برابر یک انتخاب سرنوشت ساز قرار دارد بر خود لازم دیدم آنچه را به صلاح این مرز و بوم کهن و تاریخی و مردم سلحشور و نجیب آن می دانم با شما عزیزان در میان بگذارم.

صندوق رای نه تحفه و هدیه ای است که نظام جمهوری اسلامی به ملت ایران داده باشد و نه ارثی است که از رژیم شاهنشاهی به ما رسیده باشد.بلکه ثمره مبارزات و مجاهدات ۱۲۰ ساله مرد و زن این کشور بزرگ از انقلاب مشروطه تا کنون است که با فراز و فرودهایی تا روزگار ما ادامه داشته و این مجاهدت و تلاش و تقلا باید بدون یاس و نومیدی تا حصول نتیجه کامل که همانا حاکمیت قطعی اراده ملت بر سرنوشت خویش است ادامه یابد.

ملاحظه می فرمائید افراد و جریاناتی در لایه های قدرت و حاکمیت یافت می شوند که حاکمیت مردم بر سرنوشت شان را بر نمی تابند و به جای تن دادن به آراء و نظر اکثریت و احترام به خرد جمعی به خود حق می دهند برای عموم ملت تصمیم بگیرند و رای و نظر خود را بر ملت بزرگ ایران تحمیل کنند.

هرآنچه از صندوق رأی حاصل می شود نتیجه سعی و تلاش و حضور شما مردم شریف و رقابت میان جریانات سیاسی و قدرت های مردمی است و اگر تردید و شائبه ای در صیانت آرای مردم نباشد بدون شک رای قابل احترامی خواهد بود.

تجربه ی پیش از پیروزی انقلاب و تعارضاتی که پس از آن به دلیل سلایق حاکمیت پیش آمد نشان می دهد که گاهی بر اثر تعلل صاحبان رأی و نیز عناصر اصلی موجه و موثر در امور مملکتی به عنوان هدایتگران آراء ، بین مردم و جریانات سیاسی از یک طرف و قدرت حاکم ، تقابل شکل می گیرد ، ولی در هر صورت کسانی که به واسطه آراء مردم در عمارات دولتی مستقر می شوند اجاره نشینانی بیش نیستند که پس از یک مدت محدود و معین باید آن محل ها را ترک گویند .اما این جریان گاهی از روند طبیعی و قدرت مردم خارج می شود و ساکنان موقت تبدیل به متصرفان عدوانی شده و خود را صاحبان مطلق آن عمارات و مناصب می دانند!!

رای گیری ابزار و امکانی است که مقدمه عقد یک قرارداد فی مابین مردم و حاکمان را فراهم می سازد.

اما اگر مردم تعلل کنند و از حضور به پای صندوق های رای امتناع ورزند بدون شک تبعات دیگری خواهد داشت . تجربه نشان داده است که نتیجه تعلل نخبگان و به دنبال آن برداشت های نامفهوم و اشتباه از سوی مردم آنگاه که آرای خود را قدر نشناخته اند ، تضعیف صندوق رای و آرای خروجی از آن بوده و با دست خود قدرت را در قالب قوانینی که توسط نمایندگان مجلس یا خبرگان و ریاست جمهوری تدوین می شوند در اختیار غیر گذاشته اند!!

بر همین اساس در شرایط موجود ضرورت حکم می کند که در قدرت حضور داشته باشیم حتی اگر این حضور اندک باشد تا اینکه فضایی باز شود و مطالبات در یک محیط آرام به آنهایی که امانت دار این قدرت هستند قبولانده شود.تجارب چهار دهه گذشته نشان داده که هر جا تضارب آراء و نظرات از پشت تریبون ها به کف خیابان کشیده شده نتیجه ای جز تنگ تر شدن عرصه نبوده و مردم در این میان ضرر کرده اند.

باید شرایط را به گونه ای پیش برد که در اوضاع و احوال مناسب کاری که ختم به حقوق مردم می شود را محقق کنیم .با همه ی محدویت هایی که در انتخابات متعدد خصوصا مجلس و ریاست جمهوری از ناحیه دستگاه نظارتی و حاکمیتی ایجاد می شود باز گاهی روزنه هایی یافت می گردد که می توان از آن در جهت تحقق حقوق مردم بهره گرفت.

با توجه به نکات فوق از شرایط حاضر نیز علی رغم غیر عادلانه بودن آن که بیش از ۸۰ درصد نامزدهای تایید شده از یک طیف فکری هستند و تنها یک کاندیدا از طیف های دیگر در صحنه حضور دارد باید کمال استفاده را به عمل آورد تا انشاء الله در قسمت اجرایی حکومت که زندگی جاری و روز مره مردم عمدتا با آن مربوط است فردی شایسته و توانمند مستقر گردد.

در بین نامزدهای موجود جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان تنها فردی است که می تواند حرف مردم را به گونه ای که خودشان مایل هستند بزند و امور کشور را بهتر و زیباتر و روان تر اداره کند پس فرصت را نباید از دست داد.

عزیزانی که به این خدمتگزار خود لطف دارند بدانند که رای اینجانب با در نظر گرفتن جمیع جهات و با توجه شرایط موجود به جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان تعلق دارد.

به امید پیروزی ملت بزرگ ایران ارادتمند:

«عبدالحسن مقتدایی»

46

خروج از نسخه موبایل