مهم‌ترین عیب‌های یخچال و نحوه رفع آن‌ها

پایین آمدن دمای فریزر

یکی از رایج ترین مشکلات یخچال فریزر، پایین آمدن دمای فریزر است. در حالت عادی فریزر دمای کمتری نسبت به یخچال دارد و مواد غذایی باید در آن کاملا فریزر و یخ زده شوند. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

صدای غیرطبیعی؛ از رایج ترین مشکلات یخچال فریزر

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات یخچال فریزر، صدای زیاد و غیرطبیعی آن است. دلایل زیادی برای صدای زیاد و غیرطبیعی یخچال فریزر وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

بوق زدن یخچال فریزر

یکی دیگر از مشکلات یخچال فریزر صدای بوق ممتد آن است. علت بوق زدن یخچال فریزر را می توانید در موارد زیر جستجو کنید:

نوسان زیاد دمای یخچال

یخچال فریزر باید دمای ثابتی داشته باشد و این دما را می توان به صورت دستی تنظیم کرد. در برخی از مواقع ممکن است با مشکل نوسان زیاد دمای یخچال مواجه شوید که چند دلیل برای آن وجود دارد:

یخساز یخچال ساید یخ نمی سازد

اگر یخچال فریزر دارای قابلیت یخساز است ممکن است به مرور دچار اشکال شود. به طوریکه متوجه میشود که یخساز یخچال یخ نمی سازد! چند دلیل مهم برای این مشکل وجود دارد که عبارتند از:

گرفتگی لوله ناودان یخچال

در داخل کابین یخچال لوله های ناودان تعبیه شده است که رطوبت و آب تجمع یافته در کف دستگاه را تخلیه می کند. در برخی از مواقع این لوله ها دچار گرفتگی شده و آب زیادی در یخچال جمع میشود. همچنین ممکن است دیواره های یخچال نیز برفک ایجاد شود. گرفتگی لوله ناودان یکی از مشکلات یخچال فریزر است که به چند دلیل مهم رخ می دهد:

با  نمایندگی تعمیر یخچال در کرج تماس بگیرید و  10% تخفیف بگیرید

برق داشتن بدنه یخچال

در حالت استاندارد بدنه هیچ یک از لوازم الکتریکی نباید برق داشته باشد. اما در برخی از مواقع متوجه میشوید که بدنه یخچال برق دارد! دلیل بروز این مشکل موارد زیر است:

سفت باز شدن درب یخچال فریزر

یکی دیگر از مشکلا یخچال فریزر که اغلب ما با آن مواجه شده ایم، سفت باز شدن درب یخچال است. دلیل اینکه نمی توانید درب یخچال را براحتی باز و بسته کنید یکی از موارد زیر است:

یخ زدن لوله های پشت یخچال فریزر

لوله های پشت یخچال نقش بسیار زیادی بر دمای داخل کابین دارند و همیشه باید تمیز باشند. ممکن است با یخ زدن لوله های پشت یخچال مواجه شوید که یکی از مشکلات رایج است. مهم ترین دلایل بروز این مشکل عبارتند از:

نحوه عیب‌یابی یخچال فریزر

در صورت بروز مشکل برای تعمیر یخچال باید آن را عیب‌یابی کرد اما فرایند عیب‌یابی به چه صورت است؟

مهم‌ترین عیب‌های یخچال و نحوه رفع آن‌ها

۱- روشن نشدن یخچال فریزر

اگر یخچال‌تان روشن نمی‌شود، مدار الکتریکی آن را بررسی کنید تا دریابید که کلید ترموستات خراب شده است یا خیر. اگر کلید ترموستات نتواند فاز ورودی را به موتور هدایت کند، کمپرسور توان حرکت را از دست می‌دهد. برای اطمینان از اینکه مشکل از ترموستات است، ورودی و خروجی ترموستات را از آن جدا کرده و با کمک رابط‌های اهم متر، ولوم را به چپ و راست بچرخانید تا صدای کلید داخل ترموستات را بشنوید.

اگر هنگام وصل شدن کلید، عقربه به سمت صفر و با قطع شدن آن، عقربه به سمت بی‌نهایت رفت، ترموستات مشکلی ندارد. در غیر این صورت ترموستات را بیرون آورده و کلید را تعمیر نمایید. اگر ترموستات قابل تعمیر نبود، آن را تعویض کنید. این مشکل می‌تواند در صورت خراب شدن اورلود نیز بروز یابد. از آنجا که جایگاه اورلود سر راه نول مشترک کمپرسور است، اگر پلاتین‌های داخل آن متصل نباشند ولتاژ به موتور الکتریکی کمپرسور نمی‌رسد. برای رفع این مشکل، با استفاده از اهم متر وضعیت اتصال پلاتین‌های اورلود را بررسی کنید. اگر متصل نبودند، اورلود را تعویض نمایید.

خروج از نسخه موبایل