نشا‎نه های تمام شدن تونر کارتریج لیزری

آشنایی با کارتریج لیزری و اجزای تشکیل‌دهنده آن

همانطور که می‌دانید کارتریج لیزری محفظه نگهدارنده تونر است که بدون آن قادر به چاپ و پرینت هیچ برگه‌ای نیستید. اجزای مختلف این دسته از کارتریج‌ها عبارتند از: تونر ، مخزن تونر و مخزن ضایعات، همزن ، مگنت ، داکتر بلید ، بلید ، درام ، شاتر درام ، فوم رولر ، چیپست ، وایپر بلید ، بوش‌های سر مگنت ، چرخ دنده ، فنر ، درب محافظ درام و … .

در این میان چیپست وظیفه شمارش تعداد برگه‌های چاپ شده و نمایش میزان پودر داخل کارتریج را بر عهده دارد. به عبارتی گزارشی از میزان تونر موجود را به صورت درصد ارائه می‌دهد که در هر کارتریج حداقل باید 5 تا 10 درصد تونر وجود داشته باشد؛ در غیر اینصورت پرینتر کار نخواهد کرد. در برخی از مدل‌های پرینتر، با رسیدن میزان تونر به درصد ذکر شده چراغ چشمک‌زن روشن می‌شود و در برخی مدل‌ها با خطای Install Black Cartridge یا No Supply روبه‌رو می‌شوید که باید نسبت به شارژ کارتریج یا خرید آن اقدام کنید.

نحوه گزارش‌گیری از میزان تونر در کارتریج لیزری  HP

پرینترهای لیزری سیاه و سفید HP یا صفحه نمایش دارند یا فاقد صفحه نمایش هستند که در اینجا نحوه گزارش‌گیری برای هر دو مدل را بررسی می‌کنیم.

الف) نحوه گزارش‌گیری از پودر داخل کارتریج در پرینترهای دارای صفحه نمایش :

ابتدا یکی از دکمه‌های Setting یا Menu یا Ok را بزنید. سپس Reports یا Information را انتخاب و در نهایت گزینه Supplies Status را بزنید. (با توجه به اینکه ممکن است منوی پرینترها کمی با یکدیگر متفاوت باشد؛ اما گزینه آخر در همه پرینترها یکسان است)

ب) نحوه گزارش‌گیری از پودر داخل کارتریج در پرینترهای فاقد صفحه نمایش :

در این نوع از پرینترها می‌توان از دو روش برای آگاهی از میزان تونر موجود در کارتریج استفاده کرد.

روش اول : اگر پرینتر شما دارای دکمه سبزرنگ است، حدود 5 تا 8 ثانیه آن را نگه دارید تا چراغ چشمک‌زن روشن شود و گزارش مربوطه را نمایش دهد.

روش دوم : در این روش می‌بایست از کامپیوتر متصل به پرینتر استفاده کنید.

البته در صورتی که چیپست دستگاه سالم نباشد یا قبلاً کارتریج را شارژ کرده باشید و بعد از شارژ چیپست جدید نصب نشده باشد، این روش‌ها جوابگو نخواهد نبوده و گزارش‌ها با خطا همراه خواهند شد. در این مواقع با خطای Used Supply In Use یا Supply Very Low مواجه خواهید شد که مشکلی در ارتباط با کار شما بوجود نخواهد آورد و می‌توانید با فشردن دکمه Ok کار خود را انجام دهید.

در این قسمت شما را به آسانی با نحوه گزارش گرفتن از میزان تونر در کارتریج های لیزری آشنا کردیم، با این روش می‌توانید از میزان جوهر در کارتریج‌های رنگی هم آگاه شوید. اما اگر به هر دلیلی با این شیوه از میزان جوهر در کارتریج رنگی مطلع نشدید، بهتر است مراحلی که در زیر گفته خواهد شد را دنبال کنید:

1- در قدم اول روی منویstart  کلیک کرده و در قسمت جستجو Devices and Printers را تایپ کنید. بعد از یافتن این گزینه روی آن کلیک کنید.

2- حالا باید از اتصال درست دستگاه چاپ خود به پرینتر اطمینان حاصل کنید. بعد از این مرحله باید چاپگر خود را در رایانه بیابید.

3- بعد از مشاهده دستگاه چاپگر در رایانه، روی آن کلیک کرده تا سطح جوهر را ببینید. اگر به پایین پنجره Devices and Printers نگاه کنید می‌توانید سطح جوهر را مشاهده کنید. اگر روی نماد چاپگر دوبار کلیک کنید، اطلاعات بیشتری درباره دستگاه پرینترتان خواهید دانست.

تشخیص تمام شدن تونر کارتریج لیزری

روش‌های متعددی برای تشخیص تمام شدن کارتریج در پرینترهای لیزری وجود دارد. یکی از این روش‌ها مشاهده کردن چیپ ست در انواع کارتریج‌ها است. در صورتی که درصد چیپست به ۱۰ درصد برسد کارتریج باید مجددا ًشارژ شود. شارژکارتریج به راحتی انجام می‌شود و جتی می توانید گاها برخی از نمونه های کارتریج را در منزل یا محل کار خود شارژ کنید.

آموزش مرحله به مرحله گزارش گیری از میزان تونر کارتریج لیزری hp

گزارش گیری از میزان تونر کارتریج پرینتر لیزری اچ پی، در سه مرحله زیر انجام می شود. در هر کدام از حالت‌ها کاربران به راحتی می‌توانند به اندازه جوهر کارتریج پی برده و زمان عوض کردن کارتریج را قبل از آن که جوهر به پایان برسد تعیین کنند. رزولوشن این پرینتر جذاب برابر با 1400 در 5760 است و توان ماهانه این مدل برای چاپ سیاه و سفید به 8100 و برای چاپ رنگی به 6500 عدد می‌رسد. این دستگاه که کمتر از 4 کیلوگرم وزن دارد به غیر از چاپ می‌تواند نقش کپی و اسکن را نیز برعهده بگیرد و به همین دلیل هم آن را جزو بهترین پرینتر رنگی خانگی چند کاره می‌دانیم.

کاربر باید میزان تونر یا جوهر را از طریق برد الکتریکی تعیین کند. برد الکتریکی که در تونر کارتریج مشخص است می‌تواند درصد جوهر کارتریج را نشان دهد. کاربران باید تا ۱۰ درصد باقیمانده از جوهر کارتریج را به راحتی از چاپ دستگاه برای چاپ و کپی کردن استفاده کنند و هنگامی که به ۱۰ درصد رسید شارژ کارتریج را انجام دهد.

 افراد می‌توانند جوهر پرینتر را با استفاده از منوی پرینتر اندازه گیری کنند. پرینترهایی که دارای صفحه نمایش هستند این امکان را فراهم می کنند تا میزان جوهر را مشاهده کنید. در دستگاه‌هایی که صفحه نمایشگر برای اندازه‌گیری جوهر وجود ندارد کاربر باید دکمه سبز رنگ را نگه داشته تا مقدار تونرکارتریج پرینت شود.

 یکی دیگر از مراحل گرفتن میزان اندازه تونر و جوهر کارتریج گزارش گرفتن از طریق ویندوز است.  برای آنکه به راحتی بتوانید از اندازه جوهر در کارتریج را مطمئن شوید می‌توانید از طریق ویندوز این کار را انجام دهید. ابتدا کافیست وارد بخش All Program شده و سپس گزینه device را پیدا کنید.

بعد از آن که روی این گزینه کلیک راست کردید از طریق منوی سرویس به راحتی می‌توانید عبارتsupply status pages  را انتخاب کرده و میزان جوهر پرینتر را در دستگاه مشاهده کنید. این روش هم به شما این امکان را می دهد تا به راحتی یتوانید مطمئن شوید که پرینتر دارای جوهر کافی هست یا خیر تا در صورت نیاز هرچه سریعتر نسبت به شرژ کارتریج اقدام کنید.

نشانه اصلی تمام شدن جوهر کارتریج

هر دستگاه چاپ و پرینتر ممکن است روزی جوهر یا تونر خود را تمام کند. نشانه اصلی تمام شدن جوهر کارتریج در کیفیت چاپ است. بدین صورت که کیفیت چاپ برگه‌ها از خروجی دستگاه به شدت افت کرده و ممکن است چاپ بسیار کمرنگ و ناخوانا شود یا اینکه تمامی کلمات و تصاویر به درستی روی کاغذ چاپ نشوند.

تمامی موارد نام برده شده می‌توانند دلایلی برای شارژکارتریج باشند؛ بنابراین در همه مواقع باید به کیفیت چاپ روی کاغذها دقت کنید تا در صورت به وجود آمدن کوچکترین مشکل کارتریج را سریعاً شارژ یا تعویض کنید تا به دستگاه فشار وارد نشود.

در فرهنگ آریا به عنوان مرکز فروش چاپگر ، فروش پرینترهای اچ پی، کنان، اپسون و … امکان پذیر است. می‌توانید برای گرفتن قیمت پرینتر  ، خرید پرینتر canon و … روی محصول مورد نظر کلیک کنید یا با شماره 02188316000 تماس بگیرید.

خروج از نسخه موبایل