سفارش طلای دلخواهتان، آسان تر از همیشه

بهترین و معتبرترین فروشگاه های آنلاین طلا

دیجی زرگر

شما میتوانید در هر زمان دلخواه از فروشگاه طلا و جواهر دیجی زرگر دیدن کنید و با بررسی ، مقایسه و انتخاب کالای مورد نظر خود ، لذت سفارش ساخت طلا در بازار تهران و یک انتخاب زیبا را تجربه کنید. کالاهای این سایت شامل انواع مصنوعات طلا و جواهر ۱۸ عیار است.

از ویژگی های زرگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فروشگاه اینترنتی ساعتچی

گروه ساعتچی فعالیت طراحی و تولید جواهرات طلای خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرد. پشتوانه این گروه انبوهی از تجربه و تاریخ و تلاش و کوشش فراوان است. و با تولید ملی پاسخگوی نیاز همکاران و بسیاری از طلا فروشان در نقاط مختلف کشور است.

از مزایای فروشگاه ساعتچی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گالری آنلاین لیلیوم

شاید بتوان گفت گالری آنلاین گالری لیلیوم، کامل ترین بازار فروش آنلاین طلاست . فروشگاهی آنلاینی که محتوای کاملی دارد و بنظر می رسد واقعا یک فروشگاه تمامآً اینترنتی است.

از ویژگی های گالری لیلیوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

همه این موارد ،گالری گالری لیلیوم را در فهرست ما، به عنوان بهترین فروشگاه طلای آنلاین قرار می‌دهد.

گالری پرسته

گالری پرسته یک فروشگاه آنلاین طلاست که میتوان گفت خلاقیت مناسبی در طراحی منسوجات طلای خود بکار میبرد و همچنین ویژگی های مناسبی جهت فروش طلا به مشتریان خود عرضه میکند. از ویژگی های این گالری میتوان موارد زیر را برشمرد:

گالری طلای آزادی

طلای آزادی یک گالری با سابقه طولانی در تولید و عرضه زیورآلات لوکس و با کیفیت طلا در بازار بزرگ تهران می باشد.

عیار طلا؛ معرفی انواع عیار طلا ۲۴، ۲۲، ۲۱، ۱۸

یکی از مهم‌ترین اصطلاحات رایج بازار طلا، عیار است که نشان‌دهنده میزان خلوص یک قطعه طلا است. از آنجایی که فلز طلا بسیار نرم و چکش‌خوار است، نمی‌توان از آن به صورت خالص استفاده کرد و باید از آلیاژ و ترکیب آن با فلزات دیگر استفاده کرد و اینجاست که مفهوم عیار مشخص می‌شود.

در بازار طلای ایران، انواع عیار طلا وجود دارند و هر یک برای ساخت زیورآلات، استفاده در صنایع و سرمایه‌گذاری استفاده می‌شوند. در این نوشته از گالری لیلیوم مفهوم عیار را به طور کامل برای شما توضیح می‌دهیم و به سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد.

عیار طلا چیست؟

عیار طلا (Karat): عیار واحدی است که میزان استفاده از طلای خالص را به نسبت کل وزن قطعه طلا نشان می‌دهد. عیار با عددی بین ۸ تا ۲۴ یا ۳۲۵ تا ۱۰۰۰ نشان داده می‌شود و هرچه عدد عیار طلا بالاتر باشد، قطعه طلا خالص‌تر است. به عیار، قیراط نیز گفته می‌شود که در زبان انگلیسی-آمریکایی، Karat هم خوانده می‌شود. با همین علت، سمبل عیار، حرف K است؛ به عنوان مثال کد طلای ۲۴ عیار 24k است.

انواع عیار طلا در ایران

”این قطعه طلا چند عیار است؟” سوالی که برای همه ما هنگام خرید طلا پیش آمده است. باید گفت رایج‌ترین انواع عیار طلا در ایران عبارت‌اند از:

هم‌چنین عیار طلاهای خارجی موجود در ایران، بسته به کشور ساخت آن متفاوت است. برای مثال عیار طلاهای عربی معمولا ۲۱ و ۲۲ بوده و عیار‌های پایین‌تر مثل ۱۴ مربوط به کشور‌های اروپایی است.

طلای ۲۴ عیار چیست؟

طلای ۲۴ عیار یا طلای خالص، با هیچ گونه فلز دیگری ترکیب نشده است و به همین خاطر خلوص آن نزدیک به ۱۰۰ است. این طلا رنگی بسیار زردتر و درخشان‌تر از طلاهای دیگر دارد؛ با این حال به خاطر نرمی زیاد در ساخت جواهر آلات از آن استفاده نمی‌شود.

از جمله کاربرد‌های طلای ۲۴ عیار می‌توان به ساخت تجهیزات پزشکی، استفاده در صنایع الکترونیک و تولید شمش و سکه اشاره کرد. شاید جالب باشد که بدانید در تولید برخی از محصولات مراقبت از پوست، از طلای ۲۴ عیار استفاده می‌شود. برای مطالعه بیشتر این نوشته را بخوانید: خواص طلا برای پوست

طلای ۲۲ عیار یا طلای ۹۱۶ چیست؟

طلای ۲۲ عیار، طلایی است که در ساخت آن از ۹۱.۶۷ درصد طلای خالص استفاده می‌شود. این طلا به نسبت طلای ۲۴ عیار محکم‌تر است و از آن برای ساخت زیورآلات استفاده می‌شود؛ اما باید در نظر داشت استحکام آن به قدری بالا نیست که بتوان از آن برای ساخت جواهرات دارای جزئیات یا سنگ‌های بزرگ بهره برد.

طلای ۲۱ عیار یا طلای ۸۷۵ چیست؟

طلای ۲۱ عیار که به طلای کویتی نیز مشهور است خلوصی برابر با ۸۷.۵٪ دارد و بقیه اجزای آن از نیکل، روی و نقره تشکیل شده‌اند. رنگ این طلا درخشان و پررنگ است. اگر دوست ندارید قطعه جواهر شما بسیار به چشم بیاید، بهتر است از خرید طلای ۲۱ عیار خودداری کنید.

طلای ۲۰ عیار چیست؟

طلای ۲۰ عیار، طلایی است که بیشتر در کشور هند استفاده می‌شود و در ایران رایج نیست؛ اما به خاطر ویژگی‌هایی هم‌چون چکش‌خواری و رنگ درخشان در ساخت طلای هندی از آن استفاده می‌شود و طلاسازان سرتاسر جهان به آن علاقه‌مند هستند. به علاوه قیمت به صرفه‌تر طلای ۲۰ عیار باعث شده تا نزد مشتریان طبقه متوسط محبوب باشد.

طلای ۱۸ عیار یا طلای ۷۵۰ چیست؟

طلای ۱۸ عیار رایج‌ترین طلا در ایران است که در سرمایه گذاری طلا و ساخت جواهرآلات بیشترین استفاده را دارد. درصد خلوص طلای ۱۸ عیار برابر با ۷۵٪ است. یعنی در ساخت آن از ۷۵ واحد طلای خالص و ۲۵ واحد فلزات دیگری مثل نقره و مس استفاده می‌شود.

رنگ این طلا، کمی مات‌تر از نمونه‌های ۲۴ یا ۲۲ عیاری است؛ اما قیمت آن نیز به نسبت پایین‌تر است. کد طلای ۱۸ عیار به صورت  ۱۸K ،۱۸Kt ،۱۸k ،۷۵۰ و ۰.۷۵ مشخص می‌شود.

طلای ۱۷ عیار یا طلای ۷۰۰ چیست؟

طلای ۱۷ عیار تشکیل شده از ۱۷ قسمت طلای خالص و ۷ قسمت فلزات دیگر است که باعث می‌شود خلوص آن در کل برابر ۷۰.۸ باشد. از طلای ۱۷ عیار در طراحی جواهرات قدیمی مثل زنجیر‌های ساعت استفاده می‌شود. مقاومت این نوع طلاها دربرابر خراش بالا است و به همین خاطر برای زیورآلات روزانه انتخاب مناسبی هستند.

سخن پایانی

با یک جستجوی « خرید آنلاین طلا » ده‌ها نتیجه را در صفحات گوگل مشاهده می کنید. اما خرید طلا از سایت های فروش آنلاین نیازمند دانستن فروشگاه های معتبر و رعایت برخی نکات است در بررسی از این سایت ها می باشد. ما معیارهای خود را مانند شهرت ، طول سابقه، شفافیت قیمت، گزینه های پرداخت، سرعت ارسال محصول،و خرید طلا کم اجرت، را به کار بردیم تا انتخاب های خود را برای بهترین و معتبرترین طلا فروشی های آنلاین داشته باشیم.

خروج از نسخه موبایل