نظارت‌های بهداشتی در خراسان شمالی تشدید می‌شود

اخبار استانی/خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از تشدید نظارت‌های بهداشتی در پایان سال خبر داد و گفت: نظارت‌های ویژه نوروز و ماه رمضان از ۱۵ اسفند ماه به‌طور گشت‌های مشترک آغاز می‌شود.

محمدرضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار استانی، با بیان اینکه در ۹ ماه امسال ۳۰ هزار و ۳۳۲ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده است، اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۳۵۷ مورد بازرسی از اماکن عمومی، ۲۳۷۰ مورد یدسنجی از نمک طعام، ۹۵۶ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی در این زمان انجام شده است.

وی از صدور ۲۰۱۶ مورد اخطاریه بهداشتی برای متخلفان خبر و ادامه داد: ۲۱۳ مورد از متخلفان بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۲۴ مرکز دارای تخلف بهداشتی پلمب شده‌اند.

اکبری با بیان اینکه در آستان حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن نوروز اقداماتی برنامه‌ریزی شده است، گفت: برگزاری وبینار آموزشی و توجیهی مرکز سلامت محیط و کار درباره طرح کشیک نوروزی و ماه رمضان، مکاتبه با گشت‌های مشترک با سایر اداره‌ها در طول اجرای این طرح، برنامه‌ریزی و تعیین بازرسان و ناظران طرح کشیک نوروزی و ماه رمضان در معاونت بهداشتی و … از جمله این اقدامات است.

وی بیان کرد: در طرخ تشدید بازرسی‌های بهداشتی، پایان سال و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و نوروز، بازدید ویژه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، اماکن بین راهی و سامانه‌های آبرسانی انجام می‌شود.

او افزود: نمونه‌برداری از مواد غذایی در موارد مشکوک به فساد، طغیان بیماری‌های منتقله از غذا و شکایت‌های مردمی و ارسال به آزمایشگاه مواد غذایی معاونت غذا و دارو نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل