نکاتی که پزشکان درباره بلفاروپلاستی نمی گویند

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، ممکنه در سنین بالا، پوست پلک‌های بالا افتاده بشه و یا تجمع بافت چربی زیر پوست پلک بالا بیشتر بشه و همین امر فرد را دچار افتادگی پلک میکند که ممکنه باعث ایجاد دوبینی یا پیری چشم شود. اینجاست که جراحی پلک بالا به‌عنوان یک روش درمانی برای جوانسازی و حل مشکل افتادگی پلک انتخاب می‌شه! جراحی بلفاروپلاستی مشهد برای پلک فوقانی یک راه‌حل خوب برای از بین بردن پوست‌های اضافی و پف زیر چشم هست اما درصورتیکه توسط متخصص و جراح با تجربه این عمل انجام نشود میتونه باعث بروز عوارض جبران ناپذیری برای فرد بشه !

به تازگی در سایتها و شبکه های اجتماعی تبلیغات مختلفی از افراد یا کلینیک هایی را میبینیم که برای درمان افتادگی پلک جراحی پلک بالا را پیشنهاد میکنند اما چطور عوارض و خطرات ناشی از این عمل را کاهش دهیم ؟ در این مقاله خطرات و مضرات بلفاروپلاستی پلک بالا را با هم بررسی خواهیم کرد و راهکارهایی برای کاهش عوارض بعد از عمل ارايه خواهیم کرد.

انواع جراحی پلک

روشی برای درمان افتادگی پلک‌هاست که باعث می‌شه چشمانتون جوان‌تر به نظر برسه. این عمل می‌تونه پوست  و غدد چربی اضافی رو از دور چشم برداره و یک ظاهر جوان و جذاب‌تر بهتون بده. گاهی هم برای رفع مشکلات بینایی که ناشی از افتادگی پلک‌ها هستند، این جراحی انجام می‌شه. در این روند، پوست اضافی، عضلات و حتی گاهی اوقات بافت چربی از اطراف چشم حذف می‌شن. گاهی هم فقط پوست اضافی از پلک برداشته می‌شه؛ اما  لیفت پلک پلک بالا یا بالابردن پلک  با جراحی رفع افتادگی پلک فرق داره.

در جراحی لیف پلک ، عضلات و تاندون‌های پلک بالا که مسئول بالا نگه داشتن پلک هستند، سفت می‌شن تا مشکل برطرف شه؛ اما جراحی پلک بالا وقتی انجام می‌شه که پوست اضافی سبب سنگین شدن و افتادن پلک شده. پس این دوتا عمل جراحی با هم تفاوت‌هایی دارند؛ ولی هر دو می‌تونن افتادگی پلک رو حل کنند.

جراحی زیبایی پلک بالا

جراحی بلفاروپلاستی در مشهد برای پلک بالا یک نوع جراحی زیباییه که معمولا برای بهبود ظاهر پلک‌ها انجام می‌شه. مثلا وقتی پلک‌هاتون به خاطر پیری یا تجمع چربی، پف می‌کنند و افتاده می‌شن، این جراحی می‌تونه به شما کمک کنه تا چهره‌تون جوان‌تر و جذاب‌تر بشه.

با بالا رفتن سن، پلک‌ها حالت افتادگی پیدا می‌کنند و متورم می‌شن. این تورم و افتادگی پلک‌ها می‌تونه زیبایی چشم‌هاتون رو کمتر کنه. با گذشت زمان، پوست پلک‌هاتون کم‌کم شل و عضلات ضعیف می‌شن و چربی‌هایی که اطرافشون جمع شده، بیشتر دیده می‌شن.

متخصصین مختلفی می‌تونن این جراحی رو انجام بدن، از جمله متخصصان چشم وجراحان پلاستیک. وقتی تصمیم می‌گیرید این جراحی رو انجام بدید، بهتره با یک پزشکی صحبت کنید که تخصصش در این جراحی عمومی باشه و  باشه و تجربه کافی پلاستیک, زیبایی و ترمیمی را  داشته باشه.

جراحی درمانی پلک بالا

جراحی پلک بالا یک روش درمانی هم هست، یعنی برای رفع مشکلات خاصی که در پلک‌ها یا ساختارشون وجود داره، انجام می‌شه. این جراحی‌ها از نظر پزشکی خیلی مهم و ضروری هستند.

وقتی پوست اضافی پلک‌ها به حدی بشه که پلک‌ها سنگین بشن و دید فرد رو تار کنند، جراحی پلک بالا با هدف درمانی انجام می‌شه. گاهی هم تورم پلک‌ها باعث می‌شه قرار دادن عینک یا لنز‌های طبی سخت بشه که در این مواقع هم می‌شه برای رفع این مشکل از جراحی پلک استفاده کرد. این جراحی هم می‌تونه برای درمان التهابات پوستی که ناشی از چین‌های پلک هستند، مفید باشه. بعضی وقت‌ها پوست اضافی پلک‌ها به حدی پلک‌ها رو سنگین می‌کنه که فرد برای بالا نگه داشتنشون از عضلات پیشانی استفاده می‌کنه و این می‌تونه باعث تغییر شکل عضلات پیشانی بشه که با جراحی پلک می‌شه درمانش کرد.

همونطور که جراحی زیبایی پلک بالا توسط متخصصان مختلفی مثل متخصصان چشم و جراحان عمومی انجام می‌شه، جراحی درمانی پلک هم همینطوره و این متخصصان می‌تونن جراحی رو انجام بدن.

مراحل جراحی پلک فوقانی یا بلفاروپلاستی پلک بالا

جراح قبل از انجام برش‌ها دقیقا محل‌هایی که باید پوست اضافی یا چربی‌هاشون برداشته بشن رو مشخص می‌کنه.بعد از برش، با استفاده از ابزار جراحی دقیق، جای زخم با بخیه‌های بسیار نازک بسته می‌شه. یه جورایی پوست اضافی، چربی‌ها و عضلات پیرامون چشم حذف می‌شن. میزان حذف‌ چربی‌ها و پوست بستگی به نظر پزشک و ساختار چهره شما داره. اگر لازم باشه، جراح می‌تونه از لیزر CO2 استفاده کنه که نتایج بهتری داشته باشه و به جوانسازی پوست کمک می‌کنه و چین و چروک‌های کوچک رو هم از بین می‌بره.

اگر این جراحی توسط متخصص جراحی پلاستیک انجام شود پزشک میتواند به شکلی برش ها را در اطراف پلک ایجاد کند که بعد از پایان دوران نقاهت هیچ ردی از بخیه و زخم و اثر جراحی باقی نماند و پلک ظاهر کاملا طبیعی داشته باشد.

در این جراحی، برش‌ها به شکلی در محل پلک ایجاد می‌شن که بعد از جراحی دیگر قابل مشاهده نباشند. این برش‌ها به شکلی انجام می‌شن که به ظاهر طبیعی پلک خیلی نزدیک باشند. 

جراحی پلک بالا چه مزیت هایی برای بیمار دارد

جراحی پلک بالا، یک عمل جادوییه که می‌تونه زیبایی و جوانی رو به چهره‌تون برگردونه. یک لحظه تصور کنید، زمانی که چین و چروک‌های ناخوشایند رو از پلک‌هاتون بردارید، چقدر چهره زیباتر و جوان‌تری می‌تونید داشته باشید.

مزایای جراحی پلک بالا شامل موارد زیر هست:

اما بهتره توجه داشته باشیم که هر عمل جراحی ممکنه ریسک‌هایی داشته باشه. عوارض جراحی پلک بالا ممکنه شامل عوارض عمومی جراحی مثل خونریزی، عفونت یا تورم باشه. اما اگر این عمل توسط افراد حاذق و با تجربه انجام نشود ممکن است به بینایی شما آسیب برسید یا چشمانتان دچار عدم تقارن شود 

در نظر داشته باشید به صورت طبیعی ممکنه بعد از عمل، یک سری تغییرات موقتی در قدرت بیناییتون اتفاق بیوفته که با گذشت زمان بهبود پیدا می‌کنه؛ اما نگران نباشید! می‌شه روش‌هایی رو اعمال کرد که کمک کنه عوارض جراحی پلک بالا کمتر بشه که شامل مراقبت‌های مخصوص بعد از عمل، استفاده از یخ و داروهای ضد التهاب و دنبال کردن دقیق دستورات پزشکتون هست.

آیا نتایج عمل جراحی پلک بالا با بالا رفتن سن، بازگشت‌پذیر است؟

در مورد ماندگاری نتایج بعد از جراحی پلک بالا، باید گفت که معمولا نتایج حداقل تا هفت سال باقی می‌مونه. البته با مراقبت مناسب می‌تونید این نتایج رو تا ۱۲ سال هم نگه دارید.

مراقبت‌های قبل از عمل پلک بالا

قبل از اقدام به جراحی پلک بالا، مراحل مهمی وجود داره که حتما باید رعایت بشن تا عمل با موفقیت انجام بشه و عوارض کمتری برای شما به‌وجود بیاد. اولین مرحله اینه که با یک پزشک متخصص چشم و یک پزشک جراحی پلاستیک ملاقات کنید تا اطلاعات کافی در مورد جزئیات عمل جراحی پلک بالا به دست بیارید. این مشاوره شما رو نسبت به جوانب مختلف جراحی مثل نحوه انجام عمل، عوارض احتمالی و مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی آگاه می‌کنه. باید همچنین یک معاینه دقیق زیر نظر پزشک داشته باشید تا مطمئن بشید که کاندید مناسبی برای انجام جراحی پلک بالا هستید و مشکلات بینایی ندارید.

قبل از عمل، باید مصرف داروهایی مثل آسپرین و ایبوپروفن رو متوقف کنید؛ چون این داروها ممکنه باعث افزایش خونریزی بشن. همچنین از کشیدن سیگار و مصرف الکل هم باید خودداری کنید؛ چون این مواد فرآیند ترمیم زخم‌ها رو به تاخیر می‌اندازند.

مراقبت‌های بعد از عمل پلک چشم

بعد از عمل پلک چشم، باید به خوبی از خودتون مراقبت کنید تا بهبودی بهتر و سریع‌تری داشته باشید و مضرات جراحی پلک بالا رو کاهش بدید.

شرایط فعالیت‌های کاری

توصیه می‌شه برای کاهش مضرات جراحی پلک بالا، حداقل یک هفته از محل کار مرخصی بگیرید. به خاطر داشته باشید که تا چند روز پس از عمل نمی‌تونید رانندگی کنید و ممکنه کبودی، ورم و قرمزی در اطراف چشم، چند هفته طول بکشه تا محو بشن.

مراقبت از پلک

برای کاهش عوارض جراحی پلک بالا، پلک‌هاتون رو با دقت و آرامی با پماد یا قطره‌هایی که بهتون توصیه شده، تمیز کنید.

کمپرس سرد

توصیه می‌شه که برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از عمل، از کمپرس سرد استفاده کنید. این عمل به کاهش تورم و عوارض جراحی پلک بالا کمک می‌کنه.

آیا عمل جراحی پلک بالا خطرناکه؟

جراحی پلک بالا یکی از جراحی‌هاییه که ممکنه به دلیل خصوصیات هر فرد، عوارض کمتر یا بیشتری داشته باشه. عوارض جراحی پلک بالا ممکنه بسیار کم باشه؛ اما باید در نظر داشته باشید که همونطور که گفته شد بعضی از این عوارض ممکنه موجب آسیب‌های چشمی بشن.

برای کاهش احتمال مضرات جراحی پلک بالا، بسیار مهمه که متخصص مناسبی رو انتخاب کنید. همچنین، رعایت تمامی توصیه‌های پیش و بعد از جراحی هم از اهمیت بالایی برخورداره. این توصیه‌ها به شما کمک می‌کنند تا عوارض جراحی پلک بالا به حداقل ممکن برسند و شما بتونید نتیجه مطلوبی از این عمل بگیرید.

نکات مهم برای قبل از انجام جراحی پلک بالا

برای انجام عمل و کاهش عوارض جراحی پلک بالا، باید به این نکات توجه کنید:

سخن پایانی

بعد از عمل جراحی پلک بالا، ممکنه با برخی عوارض مواجه بشید؛ مثل تاری دید، کبودی و تورم در ناحیه جراحی، خشکی چشم، آبریزش چشم و حساسیت به نور. اینا اموریه که بعضی وقت‌ها پس از جراحی رخ می‌ده و معمولا یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشه تا برطرف بشن. اما درصورت انتخاب جراح اشتباه ممکن است این عمل عوارض و خطرات جبران ناپذیری برای سلامت شما داشته باشد , مواردی که در این مقاله مطرح شد ممکنه شما را از انجام این عمل منصرف کنه یا عوارض ناشی از عمل را کاهش بده ما سعی کردیم اطلاعاتی در مورد نحوه جراحی و اقدامات لازم قبل از عمل و مراقبت هایی که بعد از عمل باید در نظر بگیرید به شما منتقل کنیم . اما مهمترین نکته ای که باید در نظر بگیرید انتخاب جراح ماهر و متخصص در زمینه پلاستیک ترمیم چشم هست که دلسوزانه و صادقانه به شما مشاوره بدهد همچنین کلینیکی را انتخاب کنید که زیر نظر وزارت بهداشت است و سابقه و رزومه موفقی در انجام این عمل پلک دارد تا ریسک های مرتبط با جراحی پلک بالا را کاهش بدید 

لطفا اگر تجربه ای در زمینه جراحی پلک بالا یا پایین داشتید در بخش نظرات برای ما بنویسید و به دیگران کمک کنید تا تصمیم درستی برای درمان افتادگی پلک هایشان بگیریند! 

خروج از نسخه موبایل