چگونه در خانه خیار بکاریم؟

بسیاری علاقمند به کاشت صیفی‌جات از جمله خیار در منازلشان هستند. اما برای کاشت این محصول در خانه چه باید کرد؟

به گزارش اخبار استانی خیار از جمله محصولات کشاورزی است که می‌توان در باغچه‌های کوچک و گلدان‌های آپارتمانی آن را کاشت. اما کاشت خیار در باغچه‌های کوچک خانگی یا در گلدان به این معنا نیست که در تمام طول سال می‌توانید این محصول را داشته باشید.

برای کاشت این محصول در آپارتمان ابتدا باید  گلدان مناسب تهیه کنید. چون خیار به فضای عمودی زیادی نیاز دارد بهتر است عمق گلدان زیاد باشد تا رشد ریشه گیاه متوقف نشود.

انتهای گلدان انتخاب شده باید دارای زهکشی مناسب باشد تا آب اضافی از انتهای آن خارج شود. این کار با ایجاد چند سوراخ کوچک در انتهای گلدان میسر می شود. البته مراقب باشید به گلدان آسیبی وارد نشود.

خاک و بذر مناسب تهیه کنید و هنگامی که هوا گرم شد در خاک چند سوراخ با فاصله ایجاد کنید و بذرها را در سوراخ ها قرار دهید و با خاک روی آن رو بپوشانید.

رعایت فاصله در کاشت بذرها اهمیت دارد زیرا  اگر فاصله بذرها کم باشد ممکن است مانع رشد یکدیگر شوند. سپس کمی بذرها را آبیاری کنید، اما نباید بیش از حد خیس باشد زیرا  آبیاری زیاد بذرها را پراکنده می کند.

گلدان را در مکانی آفتابی قرار دهید زیرا خیارها در شرایط گرم خوب رشد می کنند.

به این نکته نیز توجه شود که خیار برای رشد نیاز به تکیه گاه یا داربست دارد و بدون وصل شدن به تکیه گاه نمی تواند به سمت بالا رشد کند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل