بهترین سایت ها برای خرید کتاب

چرا سایت طاقچه گزینهی مناسبی برای خرید کتاب است؟

‌راستی، اگر خارج از ایران هستید، طاقچه یک گزینه خوبی برای شماست. چرا که می‌توانید به راحتی از طریق paypal کتاب مورد نظرتان را بخرید.

کتابفروشی دکه

کی خوبه: آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده که از یک کتابفروشی به خاطر پیشنهادها و ویترین خاصش خوشتان بیاید و بخواهید همه‌ی کتاب‌های آن‌جا را بخرید؟ برای من این حس را تداعی می‌کند. انگار نوعی سلیقه شخصی در این کتابفروشی وجود دارد. برای همین اگر در نگاه اول از کتاب‌هایشان خوشتان بیاید، حتما تا مدت‌ها مشتری آن‌ها خواهید شد. آخرین مزیتی که این کتابفروشی دارد این است که معمولا جدیدترین نسخه از معروف‌ترین نشریات ایران مانند وزن دنیا، ناداستان و حوالی را می‌توانید در ویترین این کتابفروشی پیدا کنید.

کتابفروشی آموت

را یوسف علیخانی، مدیر نشر و کتابفروشی آموت راه انداخته و در آن بیش از ۱۲ هزار عنوان کتاب را می توانید پیدا کنید. کتاب‌های این کتابفروشی فقط منحصر به کتاب‌های این نشر نیست و تقریبا کتاب‌های همه‌ی ناشران را می‌توانید پیدا کنید.

پاکت

هم به تازگی در این راه قدم گذاشته است و نسبت به دکه تنوع بیشتری از کتاب‌ها را دارد. مزیت مهم دیگری که پاکت دارد، تخفیف‌های خوبی است که برای فروش کتاب‌ها ارائه می‌کند. همچنین اگر مجموع قیمت سفارش‌ها از مبلغی بیشتر شود، ارسال کتاب رایگان می‌شود. معمولا هم به سرعت کتاب‌ها به دستتان می رسد.

آوانگارد

بزرگترین مزیت سایت محتوای ناب و جذاب درباره کتاب‌هاست که در این سایت می‌توانید پیدا کنید. یادداشت‌ها و نوشته‌هایی در قالب نقد و بررسی کتاب‌ها در این سایت منتشر می‌شود. با خواندن این یادداشت‌ها به خوبی می‌توانید تصمیم بگیرید که کتاب را بخوانید و یا نه. با خرید کتاب از طریق این سایت می‌توانید از تولید محتوای ناب این سایت هم حمایت کنید و باعث شوید همیشه مطالب با کیفیت در زمینه کتاب تهیه شود.

نبض هنر

هم مانند پاتوقی است برای همه کسانی که موضوعات فرهنگی و هنری علاقه دارند. در این سایت رویدادهای فرهنگی و هنری اطلاع‌رسانی و اخبار این رویدادها ثبت می‌شود. در کنار این کارها که در نوع خودش کم‌نظیر است، کتاب‌های مختلفی هم در این سایت به فروش می‌رسد. گاهی هم نسخه‌های امضا شده توسط نویسنده و یا مترجم را می‌توانید در این فروشگاه پیدا کنید. این مزیتی است که در کمتر سایتی می‌توانید آن را پیدا کنید.

وینش

اگرچه بیشتر با عنوان سایت معرفی و نقد کتاب شناخته می‌شود، اما با سایت‌های فروش کتاب مختلفی همکاری می کند. مزیت استفاده از این روش این است که درصدی از هزینه پرداختی شما به وینش تعلق می‌گیرد و با این کار از تولید محتوای آن‌ها حمایت کرده‌اید و زنجیره تولید محتوای با کیفیت ادامه‌دار خواهد بود.

اکانت توییتر معرفی و فروش کتاب bahmanbooks

این را بهمن دارالشفایی مترجم کتاب‌هایی مانند صبحانه در تیفانی به راه انداخته است. مزیت این صفحه نسبت به همه سایت‌هایی که تا اینجای یادداشت معرفی کردیم این است که ارسال به خارج از کشور هم دارد. برای سفارش کتاب هم کافی است در توییتر به این صفحه پیام دهید و کتاب مورد علاقه‌تان را نامش را بگویید و کتابتان را در هر کجای جهان که هستید، تحویل بگیرید.

سایتهای ناشران

اما یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید هنگام خرید کتاب انجام دهید این است که مستقیما از سایت نشرها سفارشتان را انجام دهید. البته بعضی از نشرها در این امر نسبت به بقیه فعال‌تر هستند. با این کار کل پرداختی که انجام می‌دهید به دست ناشر می‌رسد. برای ناشران کوچک و نوپا این کار حمایت بزرگی است. آدرس سایت برخی از ناشران را می‌توانید در ادامه ببینید:

و هزاران نشر دیگر که با جستجوی نام آن‌ها می‌توانید کتاب‌هایشان را به صورت آنلاین بخرید.

زی که نباید فراموش کرد!

چیزی که در نهایت نباید فراموش کنیم، حمایت گاه و بی‌گاه از کتابفروشی‌های محلی است. حتما در نزدیکی محل سکونت هر کدام از ما کتابفروشی‌های کوچکی وجود دارند که منتظر حمایت ما هستند. خیلی از آن‌ها پیج اینستاگرام و یا شماره تلفن هم دارند و می‌توانید با دنبال کردن آن، در زمان‌هایی که به کتابی نیاز دارید و فرصت مراجعه به کتاب‌فروشی را ندارید، از طریق دایرکت به آن‌ها سفارش دهید و با این کار از یک کسب و کار کوچک حمایت کنید. البته فراموش نکنید که منظور ما از کتابفروشی‌های محلی، کتابفروشی‌های زنجیره‌ای نیست.

نوبت شماست!

حالا نوبت شماست تا سایت‌هایی که معمولا از آن‌ها کتاب تهیه می‌کنید معرفی کنید و درباره تجربه‌های مثبت و منفی خودتان در خرید از این سایت‌ها بنویسید.

پاسخ به برخی سوالات متداول

هنگام خرید کتاب اینترنتی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین نکته در هر خرید اینترنتی چک کردن نماد اعتماد الکترونیکی سایت است. نکته بعدی توجه به قیمت و اعتبار سایت است. بعضی از سایت‌ها و یا فروشنده‌های کتاب در پلت‌فرمی مانند دیجی‌کالا کتاب‌های افست و تقلبی را با قیمت کمتر می‌فروشند. برای همین مهم است برای حمایت از حقوق ناشر از افست نبودن کتاب‌ها مطمئن شویم و اگر موقع تحویل با این پدیده مواجه شدیم، کتاب را مرجوع کنیم.

خروج از نسخه موبایل