تأثیر انتخاب روتختی و ملحفه مناسب بر کیفیت خواب؟

در چیدمان اتاق خواب، روتختی که شما انتخاب می‌کنید در مرکز توجه قرار می‌گیرد. روتختی حکم کلید نهایی برای داشتن یک اتاق خواب زیبا و راحت است. برای خریداری یک روتختی شما باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. در این مقاله قصد داریم در رابطه با رنگ مناسب روتختی با شما گفت‌‌وگو کنیم.

در انتخاب رنگ روتختی به روانشناسی رنگ‌ها اهمیت دهید. بعضی از رنگ‌ها حس خوبی را به شما منتقل می‌کنند، در مقابل نیز برخی از رنگ‌ها باعث ایجاد تنش و اضطراب می‌شوند. کدام رنگ‌ها بر کیفیت خواب ما نقش مثبتی دارند؟ در این مقاله از مجله هرمدر سعی داریم تا به سوالات مهم شما پاسخ دهیم.

انتخاب بهترین رنگ روتختی

در زندگی روزمره ما، رنگ‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در طول روز ممکن است ما دوراهی‌های زیادی بر سر رنگ‌ها داشته باشیم که کدام رنگ بهتر و مناسب‌تر است

. حال انتخاب امروز ما، رنگ روتختی است. رنگی که انتخاب صحیح آن، تاثیر مستقیمی بر کیفیت خواب دارد.  برای انتخاب یک رنگ درست، شما باید چند سوال از خود بپرسید و با پاسخ دادن به آنها به رنگ دلخواه خود پی ببرید.

روتختی تک‌رنگ یا طرح‌دار؟

اولین سوال این است که روتختی تک رنگ بهتر است یا طرح‌دار؟ در پاسخ لازم است اشاره کنیم که اگرچه روتختی های طرح‌دار جذابیت بالایی دارند اما روتختی ساده انتخابی ماندگار‌تر است.

اگر در نظر دارید مدت زیادی از یک روتختی استفاده کنید شاید بهتر باشد یک روتختی ساده و تک رنگ را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید :

روتختی با طرح‌های شلوغ یا ساده؟

هنگام خرید و کالای خواب، سرویسی را انتخاب کنید که طرح‌های شلوغی نداشته باشد .برای ساختن یک محیط آرامش‌بخش، انتخاب یک روتختی ساده به شما کمک بیشتری می‌کند.

روتختی ساده و تک‌رنگ را به راحتی می‌توانید با دیگر وسایل اتاق خواب ست کنید. اما اگر انتخاب شما یک روتختی با رنگ‌ و طرح‌های متعدد است، در انتخاب رنگ‌های ترکیی آن دقت زیادی داشته باشید.

رنگ‌های ترکیبی ساده نیز، ظاهری جذاب به اتاق خواب شما می‌بخشد و بر کیفیت خواب شما نیز تاثیر مثبتی می‌گذارد.

روانشناسی رنگ‌ها برای روتختی

همانطور که در مقاله ” ” اشاره کردیم برای انتخاب صحیح یک روتختی گزینه‌های زیادی را شما باید در نظر بگیرید. اگر با روانشناسی رنگ‌ها آشنایی مقدماتی هم داشته باشید، می‌توانید رنگی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی و هماهنگی با دیگر وسایل اتاق‌خواب، حس راحتی و آرامش را نیز برای اتاق خواب خود فراهم کرده باشید.

در ادامه این مقاله در رابطه با رنگ‌های مناسب روتختی گفت‌وگو خواهیم کرد. انتخاب رنگ روتختی می‌تواند تاثیر زیادی روی کیفیت خواب شما داشته باشد. هر کدام از رنگ‌های اشاره شده زیر برای سرویس خواب تک و یا دو نفره پیشنهاد می‌شود.

 رنگ زرد؛ افزایش روحیه خوش‌بینی

رنگ زرد نماینده حس تفکر، منطق، خوش‌بینی و اعتماد به نفس بالا است. زرد می‌تواند فضای منحصر به فردی به اتاق خواب شما ببخشد. این رنگ جزو رنگ‌های اصلی است. رنگ زرد در ترکیب با طیف‌های خاکستری و طوسی، زیبایی اتاق خواب شما را دو چندان می‌کند.

رنگ آبی؛ القا کننده امنیت و آرامش

رنگ آبی معنویت و امنیت را به اتاق خواب شما می‌آورد. این رنگ حس اعتماد به نفس را نیز به شما هدیه می‌دهد. در رنگ آبی به این نکته دقت داشته باشید که این رنگ را، در کنار رنگ‌های خنثی به کار نبرید. در این صورت حس یاس و ناامیدی را در وجود شما شکل می‌دهد.

رنگ سبز؛ شادی و نشاط

سبز رنگی مثبت و شادی‌بخش است. استفاده از این رنگ برای روتختی به شما آرامش می‌دهد. برای رنگ روتختی خود،  اگر رنگ سبز را در نظر دارید، بهتر است در ترکیب با رنگ‌های خنثی دیده شود. سبز در کنار رنگ‌های خنثی جلوه‌ زیبایی به اتاق خواب شما می‌بخشد.

رنگ سفید؛ انتخابی پرطرفدار

در میان دنیای رنگ‌ها، رنگ سفید نماینده صلح و پاکیزگی است. در انتخاب رنگ مناسب روتختی نیز، خیلی از افراد رنگ سفید را انتخاب می‌کنند.

این رنگ برای سرویس خواب بسیار پرطرفدار است. به دلیل انعکاس نور، رنگ سفید آرامش زیادی را برایتان به ارمغان می‌آورد. این رنگ جزو رنگ‌های خنثی معرفی می‌شود و برای فصل تابستان انتخاب بسیار مناسبی است.

رنگ طوسی؛ مناسب برای ترکیب‌بندی

رنگ طوسی حس آرامش و سازش را در شما ایجاد می‌کند. با این حال نباید از رنگ طوسی در فضای اتاق خواب خود زیاد استفاده کنید. استفاده بیش از حد از این رنگ، حس یاس و اندوه را در شما شکل می‌دهد.

برای آنکه از رنگ زیبای طوسی به شکلی مناسب استفاده کنید، باید آن را در کنار رنگ‌هایی چون سفید و زرد قرار داده باشید. ترکیب این رنگ‌ها با یکدیگر زیبا و آرامش‌بخش است.

صورتی؛ رنگی لطیف و آرام

رنگ صورتی به عنوان رنگی رمانتیک و آرامش‌بخش شناخته می‌شود. زنان و دختران، علاقه‌ بیشتری به رنگ صورتی دارند. این رنگ اغلب به رنگ دخترانه شناخته می‌شود. اگر شما علاقمند به رنگ صورتی هستید می‌توانید این رنگ را، با رنگ‌های طلایی و سفید ترکیب کنید. ترکیب این سه رنگ با هم در کنار حس آرامشی که به شما هدیه می‌دهد، فضای اتاق خواب شما را لوکس و تجملی می‌کند.

رنگ طلایی؛  نماد تجمل و قدرت

طلایی رنگ دنیای سلطنتی است. اگر شما تمایل دارید از این رنگ استفاده کنید، فضای اتاق خواب خود را اشراف‌گونه طراحی کرده‌اید. رنگ طلایی از ترکیب رنگ زرد و کرم به دست می‌آید. در روانشناسی رنگ‌ها، رنگ طلایی بیانگر حس قدرت، ثروت، تجمل و پیروزی است.

رنگ ارغوانی؛ افزایش اعتماد به نفس

رنگ ارغوانی نشان‌دهنده حس اعتماد به نفس بالا است. انتخاب این رنگ تجمل و تمکن مالی را نشان ‌می‌دهد. ارغوانی رنگی زیبا است که شما می‌توانید در ترکیب با رنگ‌های دیگر، چیدمانی خاص‌تر برای اتاق خواب خود داشته باشید. توصیه می‌شود از رنگ‌های طلایی و کرم، در کنار رنگ ارغوانی استفاده کنید.

رنگ مشکی؛ انتخابی خاص و منحصر به فرد

رنگ مشکی معمولا برای روتختی انتخاب نمی‌شود. اما خواب در یک فضای مشکی باعث می‌شود شما دیدی یکنواخت‌تر داشته باشید و حواس‌پرتی شما را کمتر می‌کند.

با توجه به این توضیحات رنگ مشکی نیز می‌تواند بر کیفیت خواب شما تاثیری مثبت داشته باشد. اغلب مردان برای روتختی خود این رنگ را انتخاب می‌کنند.

از آنجایی که رنگ مشکی برای روتختی استقبال زیادی ندارد، این رنگ مناسب افراد خاص است که به رنگ‌های غیرمعمولی علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

رنگ خاکستری؛ رنگی جذاب و گیرا

رنگ خاکستری فضای اتاق خواب شما را جذاب و چشم‌گیر می‌کند. انتخاب رنگ خاکستری، رنگ سنگینی است که تنها انتخاب خاص‌پسندان است.

اما رنگ خاکستری به تنهایی نمی‌تواند محیطی زیبا را برایتان فراهم کند. اگر علاقمند به رنگ و چیدمان خاکستری هستید، در کنار این رنگ، انتخاب چند لایه رنگ بنفش، زیبایی اتاق خواب شما را کامل‌تر می‌کند.

رنگ خاکستری زیبایی زیادی به اتاق خواب شما می‌بخشد و اگر بتوانید از رنگ بنفش استفاده صحیحی داشته باشید، حس شادی و نشاط را نیز به اتاق‌خواب خود افزوده‌اید.

بیشتر بخوانید :

علاقه شخصی در انتخاب رنگ سرویس خواب

هر فردی علاقه خاصی به بعضی از رنگ‌ها دارد. براساس علاقه و سلیقه شخصی افراد به دنبال خرید وسایل خود هستند. در رابطه با خرید روتختی اما، لازم است شما در کنار علاقه خود به روانشناسی رنگ‌ها نیز اهمیت دهید

. بهتر است رنگی را انتخاب کنید که به آن علاقه داشته و حس خوبی نیز به شما القا کند. فضای اتاق خواب شما در درجه اول باید محیطی سرشار از آرامش باشد. انتخاب یک رنگ مناسب برای داشتن یک محیط آرامش‌بخش بسیار موثر است.

هماهنگی رنگ با سبک چیدمان اتاق خواب

مطابق با سلیقه و نیاز خود، شما می‌توانید از میان سبک‌های متعددی که برای چیدمان اتاق خواب وجود دارد، یکی را انتخاب کنید. در قدم بعدی لازم است سبک انتخابی شما با رنگ‌بندی‌هایی که انتخاب می‌کنید هماهنگی داشته باشد. در ادامه این بخش چند سبک متفاوت را بررسی می‌کنیم:

در میان جوانان و نوجوانان سبک اسپرت برای اتاق خواب محبوبیت بالایی دارد. انتخاب طرح و رنگ مناسب برای چنین اتاق‌خواب‌هایی روتختی‌هاتی راه راه است.

اگر انتخاب شما برای اتاق‌خواب یک مدل کلاسیک است، لازم است با رنگ‌های مناسب این سبک نیز آشنایی داشته باشید. بهترین رنگ روتختی برای یک چیدمان کلاسیک رنگ‌های طلایی، قهوه‌ای، کرم و بژ است.

سبک سنتی اتاق خواب، صمیمت بیشتری ایجاد می‌کند. این سبک نماد گرمی و محبت است. بهنرین روتختی که شما می‌توانید برای این اتاق خواب انتخاب کنید، روتختی‌های سنتی و طرح دار است.

در سبک مینیمالیسم از رنگ‌های تک‌رنگ بیشتر استفاده می‌شود. روتختی‌های ساده و تک‌رنگ، نور را بیشتر منعکس می‌کنند. علاوه بر حس راحتی در این اتاق خواب، انتخاب رنگ‌های ساده و تک‌رنگ، فضای اتاق خواب را بزرگتر نیز نشان می‌دهد.

سخن پایانی

انتخاب رنگ مناسب روتختی همانطور که نقش تعیین کننده‌ای بر جذابیت و شیک جلوه‌ دادن اتاق خواب دارد، در شرایطی نیز اگر انتخاب اشتباهی داشته باشیم؛ می‌تواند باعث آشفتگی‌های ذهنی شود.

در این مقاله بررسی نمودیم که بهترین رنگ برای رهایی از تنش و اختلال‌های خواب کد اتاق خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون هر خانه‌ای به حساب می‌آید و سرویس خواب مهم‌ترین بخش اتاق خواب محسوب می‌شود. وقتی صحبت از سرویس خواب به میان می‌آید روتختی به عنوان مشهودترین قسمت خودنمایی می‌کند. اگر شما بخواهید یک اتاق خواب را تصور کنید احتمالاً رنگ روتختی قسمت مهمی از تصور شما خواهد بود. اگر سؤال شما این است که چقدر رنگ روتختی در چیدمان اتاق خواب مؤثر است، در جوابتان باید بگوییم که رنگ روتختی تقریباً اصلی‌ترین جزء رنگ‌بندی اتاق خواب است و حتی شاید بیشتر از رنگ دیوارها در نظر بیننده جلوه کند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد وقتی وارد اتاقی در یک هتل چند ستاره می‌شوید با اینکه فضای اتاق چند متری بیشتر نیست و تک تک المان‌های اتاق به تنهایی ساده و معمولی به نظر می‌رسند اما همه چیز لوکس، شیک و خاص به نظر می‌رسد. یک روتختی شیک و خوش‌رنگ که با بقیه‌ی دکوراسیون اتاق هماهنگ است بیشترین تأثیر را در این جلوه خاص دارد. انتخاب رنگ روتختی به نظر کار ساده‌ای نمی‌آید. چون فاکتورهای زیادی در این انتخاب تأثیرگذار هستند؛ اما آنچه اهمیت این انتخاب را بیشتر می‌کند تأثیر رنگ‌ها بر کیفیت خواب و حالات روحی انسان است. در این مقاله سعی داریم تأثیرات رنگ‌بندی روتختی را بر کیفیت خواب بررسی کرده و اصولی را برای انتخاب رنگ روتختی ارائه دهیم.

تأثیرات رنگ روتختی بر حالات روحی انسان

سال‌هاست که تأثیر رنگ‌ها بر حالات روحی و روانی انسان به اثبات رسیده است؛ و از این تأثیر در زمینه های مختلف استفاده شده استانتخاب یک روتختی با رنگ مناسب هم می‌تواند تأثیر به سزایی در آرامش قبل از خواب، کیفیت خواب، زمان به خواب رفتن و نشاط بعد از بیدار شدن از خواب داشته باشد. معمولاً از تمام طیف‌های رنگی می‌توان برای روتختی استفاده کرد؛ اما بعضی از رنگ‌ها مثلا رنگ قرمز به خاطر حالت هیجانی و مشکی به خاطر خنثی و جاذب نور بودن شانس کمتری برای انتخاب شدن به عنوان رنگ روتختی دارند. در عوض رنگ‌هایی مانند سفید، بژ، کرم و… رنگ‌های پرطرفداری هستند. بهتر است در انتخاب رنگ روتختی به تأثیر روان‌شناختی رنگ‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. چون انتخاب رنگ نامناسب باعث آشفتگی ذهنی و کاهش کیفیت خواب می‌شود. در این بخش رنگ‌های محبوب روتختی را از نظر روان‌شناختی و تاثیرگذاری بر حالات روحی و روانی و کیفیت خواب بررسی می‌کنیم.

رنگ سفید: سفید یکی از رنگ‌های پرطرفدار سرویس خواب و روتختی است و نماد پاکیزگی و صلح است. این رنگ به دلیل انعکاس بالای نور آرامش را به ارمغان می‌آورد. رنگ سفید یک رنگ خنثی و تابستانی از گروه رنگ‌های فرعی است.

رنگ آبی: یک رنگ معنوی و آرامش‌بخش است که القاکننده امنیت و اعتماد است. استفاده از این رنگ به همراه دیگر رنگ‌های خنثی ممکن است باعث احساس یاس و ناامیدی در وجود شما شود.

رنگ سبز: سبز یک رنگ مثبت و آرامش‌بخش و در عین حال شادی‌آفرین است. استفاده از رنگ سبز در کنار رنگ‌های خنثی یک ایده ناب و منحصر به فرد برای رنگ روتختی است که جلوه خاص و فوق‌العاده‌ای به اتاق خواب می‌بخشد.

رنگ زرد: رنگ زرد نماد خوش‌بینی، اعتماد به نفس، تفکر و منطق است. رنگ زرد از رنگ‌های اصلی است که ترکیب آن با طیف‌های طوسی و خاکستری یک انتخاب شیک و خاص برای دکوراسیون اتاق خواب است.

رنگ ارغوانی: یک رنگ سلطنتی است که القاکننده تجمل و تمکن مالی و اعتماد به نفس بالا است. ارغوانی درکنار رنگ‌های طلایی و کرم یک رنگ تجملی و لوکس برای دکوراسیون اتاق خواب محسوب می‌شود.

رنگ طوسی: نماد بی‌طرفی و آرامش و سازش است. استفاده بیش از حد از رنگ طوسی در اتاق خواب باعث یاس و اندوه می‌شود. اما رنگ طوسی در کنار رنگ‌هایی مانند سفید و زرد برای اتاق خواب ایده بسیار زیبا و آرامش‌بخشی است.

رنگ طلایی: رنگ طلایی یک رنگ لوکس و سلطنتی است که از ترکیب زرد و کرم ساخته می‌شود و نماد ثروت، تجمل، قدرت و پیروزی است.

رنگ صورتی: یک رنگ رمانتیک و آرامش‌بخش است که بیشتر رنگی دخترانه و زنانه محسوب می‌شود و در ترکیب با رنگ‌های سفید و طلایی، تجملی و لوکس به نظر می‌رسد.

معیارهای انتخاب رنگ برای روتختی

۱- علاقه و سلیقه شخصی: قطعاً هر فردی به بعضی از رنگ‌ها علاقه‌ی بیشتری دارد و در انتخاب اکثر وسایل منزل هم این علاقه بسیار تأثیرگذار است. باید بدانید که علاقه معیار مناسبی برای انتخاب رنگ روتختی نیست چون طبق آنچه گفته شد تأثیرات رنگ‌ها بر حالات روانی انسان در کیفیت خواب تأثیر به سزایی دارند. برای انتخاب رنگ روتختی رنگ موردعلاقه‌تان می‌تواند همچنان اولویت اول شما باشد. به شرطی که از فیلتر روان‌شناختی و تناسب با سبک دکوراسیون اتاق خواب و رنگ‌بندی دیگر اجزا اتاق خواب عبور کرده باشد.

۲- ست کردن: رنگ روتختی شما باید با اجزا دیگر اتاق خواب شما هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت فضای اتاق خواب ممکن است آشفته، زشت و یا سرد و بی‌روح به نظر برسد. رنگ روتختی می‌تواند با موارد زیر ست شود:

ست کردن رنگ روتختی با رنگ دیوار و کف‌پوش اتاق خواب

ست کردن رنگ روتختی با میز آرایش و میزتحریر و پاف و….

ست کردن رنگ روتختی با فرش، موکت و پرده

۳- هماهنگ بودن رنگ روتختی با سبک چیدمان منزل: برخی از انواع سبک و رنگ‌بندی مناسب روتختی عبارت‌اند از:

-سبک مدرن: روتختی‌های تک رنگ یا روتختی‌های چهارخانه با الگوهای دایره و مربعی معمولاً بیشترین هماهنگی را با سبک مدرن دارند.

-سبک اسپرت: این سبک چیدمان بیشتر در بین نوجوانان و جوانان محبوب است و روتختی‌های راه‌راه جزء رایج‌ترین روتختی‌های هماهنگ با این سبک هستند.

-سبک مینیمالیسم: در این سبک معمولاً روتختی‌های ساده و تک رنگ با رنگ‌هایی که انعکاس نور بیشتری دارند و باعث بزرگ‌تر جلوه کردن فضا می‌شوند، استفاده می‌شود.

-سبک سنتی یا بوهمیا: این سبک چیدمان بیشتر نماد گرمی و صمیمیت است و در آن از روتختی طرح‌دار با طرح سنتی استفاده می‌شود.

-سبک کلاسیک: روتختی‌هایی به رنگ طلایی، کرم، بژ و قهوه‌ای بیشترین هماهنگی را با سبک چیدمان کلاسیک دارند.

نکته: انواع دیگری از روتختی‌ها مانند روتختی‌های بافت، پوست و… وجود دارند که با بیشتر سبک‌ها همخوانی دارند؛ مثلا روتختی‌های بافت با انواع سبک‌ها همخوانی دارند اما معمولاً به رنگ‌های زمستانی دیده می‌شوند و در این فصل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. روتختی پوست هم معمولاً جلوه سلطنتی و لوکس دارد و بیشتر با سبک‌های تجمل گرایانه هم‌خوانی دارد.

انتخاب رنگ روتختی می‌تواند به تنهایی جلوه‌ای لوکس و شیک و آرام‌بخش به اتاق‌خوابتان بدهد یا برعکس انتخاب یک رنگ نامناسب باعث آشفتگی ذهنی و افزایش تنش‌ها و اختلال در کیفیت خواب شما شود. خواب یک نیاز اساسی است که کیفیت و کمیت آن به سرویس خواب و فضای اتاق خواب شما گره خورده است. هر اندازه که شما دقت بیشتری در انتخاب رنگ اجزای اتاق‌خوابتان داشته باشید، با یک هارمونی مناسب بین رنگ‌ها می‌توانید خواب باکیفیت و اتاق خواب آرام و جذابی داشته باشید. به گزارش بازار، خرید برای تخت شیک و جذاب شما ضروری است و حتی اگر اتاق شما گران ترین و مجلل ترین وسایل را داشته باشید ظاهر مورد نظر را نخواهد داشت. خرید روتختی ضد حساسیت از یک فروشگاه معتبر و باسابقه موردی است که کیفیت خواب را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. گزارش ما از فروشگاه روتختی را دنبال کنید:

اهمیت خواب باکیفیت – مقدمه:

خواب با کیفیت برای سلامت کلی جسمی، ذهنی و عاطفی ما ضروری است. در طول خواب است که بدن ما تحت چندین فرآیند ترمیمی و شفابخش قرار می گیرد، از ترمیم بافت های آسیب دیده گرفته تا تثبیت خاطرات و پردازش احساسات. خواب ناکافی و بی کیفیت نه تنها باعث ایجاد احساس خستگی و گیجی در ما می شود، بلکه خطر ابتلا به مشکلات مختلف سلامتی مانند چاقی، دیابت، فشار خون بالا، افسردگی، اضطراب و غیره را افزایش می دهد. بنابراین، اولویت بندی و اطمینان از داشتن خواب کافی، آرام و بدون وقفه در هر شب بسیار مهم است تا از سلامت و تندرستی مطلوب برخوردار شویم.

نقش روتختی و سرویس خواب در کیفیت خواب:

ملحفه (پارچه روتختی) نقش مهمی در کیفیت خواب دارد زیرا به طور مستقیم بر سطح راحتی ما در طول خواب تأثیر می گذارد. ملافه ای که انتخاب می کنیم می تواند بر تنظیم دمای بدن، کنترل رطوبت و نقاط فشار ما تأثیر بگذارد. بستر مطلوب باید قابل تنفس، نرم و راحت باشد تا از وقفه در خواب جلوگیری شود. مواد و سبک رختخواب نیز می تواند بر کیفیت خواب تأثیر بگذارد. انتخاب مواد و سبک های مناسب برای روتختی لازمه داشتن یک خواب خوب ضروری است.

روتختی نرم و لطیف چه خصوصیاتی دارد؟

روتختی نرم و لطیف از پارچه باکیفیت و مجلل ساخته شده اند تا حداکثر راحتی و آرامش را ارائه دهند. جنس پارچه مورد استفاده در ملافه های فوق نرم دارای بافت نرم و لطیفی است که برای پوست ملایم است و برای افرادی که پوست حساسی دارند عالی است. این نوع روتختی ها معمولا از موادی مانند ابریشم، پنبه و کتان ساخته می شود. روتختی فوق العاده نرم در سبک های مختلف موجود است، از رنگ های ساده تا طرح ها و طرح های پیچیده. بافت نرم آن اجازه می دهد تا خوابی آرام و راحت داشته باشید و آن را به گزینه ای محبوب در هتل ها و استراحتگاه های لوکس تبدیل کرده است.

پارچه‌های پنبه‌ای از الیاف پنبه تولید می‌شوند، ارگانیک (طبیعی) و ضد حساسیت هستند، تنفس خوبی دارند و در همه جای دنیا جزو پرفروش ترین محصولات است.

پارچه های کتان مانند پنبه کاملا طبیعی هستند، تنفس دارند و ضد حساسیت هم هستند. نخ کتان از ساقه گیاه کتان بدست می آید که بی نهایت مقاوم و نسبت به سایر روتختی های با کیفیت و ارگانیک قیمت مناسب تری دارند. بنابراین اگر این موارد اولویت شما هستند بهترین گزینه برای شماست.

پارچه های ساتن پارچه های ساتن یکی از پرطرفدارترین انواع برای روتختی هستند، لطافت و انعطاف پذیری این پارچه ها بالاست و به دلیل نوع بافتی که دارند سطح بسیار صاف و براقی دارند که به آن درخشندگی و جلوه ای منحصر به فرد می بخشد. نکته مهمی که باید دقت کنید اینکه ساتن انواع مختلفی دارد؛ ساتن پنبه مرغوب تر گران قیمت تر و در عین حال عمر کمتری دارد و ساتن پلی استر که عموما ارزانتر است ولی عمرش بیشتر است.

بهترین نوع پارچه ساتن برای روتختی ساتن ابریشم (ساتن سلیک) است که نسبت به دو نوع دیگر گرانقیمت تر و بادوام تر است.

پارچه مخمل به دلیل دشواری تولید معمولاً اشرافی و گران قیمت است؛ اما با پیشرفت تکنولوژی روز، هزینه تولید آن کمتر شده است. روتختی مخمل جذاب، نفیس و چشمگیر است و اصولا برای روتختی عروس یا روتختی بوهو کاربرد دارد.

پارچه مخمل کالیفرنیا مرغوب ترین نوع مخمل برای روتختی است و انواع دیگر مانند مخمل ابریشم یا مخمل شانل در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

پارچه ای است که از الیاف پنبه یا کتان بافته شده و با تصاویری از مناظر روستایی چاپ می شود. در هند، کرباس برای اولین بار قبل از صدور به فرانسه در قرن هفدهم بافته شد.

این پارچه به دلیل ظاهری ساده و روستایی برای هر چیزی از دیوارکوب گرفته تا روکش مبلمان، پرده، روتختی و رومیزی قابل استفاده است.

روتختی لینن همانند پنبه و کتان کاملا طبیعی است، تنفس بالایی دارد و دوام آن بهتر از پنبه خالص است اما نسبت به کتان طول عمر کمتری دارد؛ گرانقیمت است و خیلی در بازار ایران به وفور یافت نمی شود.

مهمترین خاصیت لینن ظاهر چروکیده مانند و تنفس بالا و خنکی آنست که از این نظر از سایر پارچه ها برای روتختی مناسب تر است.

استراحت در هتل ها یادآور آرامش و آسایش خواب است، مدیران مهمانپذیرها و هتل ها براساس تجربه دریافته اند خواب راحت، آسایش و پاکیزگی مهمترین عوامل جهت خلق یک حس خوب و به یاد ماندنی برای مشتریان آنهاست.

به اختصار محصولی است نرم و لطیف، با دوام و قابلیت شستشو پذیری بالا که استفاده از آن در هر خانه ای توصیه می شود.

روتختی با الیاف نرم و لطیف:

پشم شیشه یا الیاف قسمت پرکننده هر لحاف است که تاثیر زیادی بر لطافت آن دارد؛ از آنجا که انواع مختلفی از پر کننده با قیمت های مختلف در بازار موجود است حتما و همیشه سعی کنید به این قسمت دقت کنید.

نرم ترین نوع الیاف مصنوعی، ضد حساسیت و با حجم مناسب که با توجه به کیفیت قیمت معقولی دارد و فقط یک تولید کننده ماهر و با تجربه قدر آن را میداند.

البته این نام به اشتباه بین عموم رایج شده است چون این ماده کاربردش ساختمانی است و قیمت بالایی دارد به همین دلیل هرگز در تولید روتختی به کار نمی رود؛ اما اکثر افراد به حتی فروشگاه های روتختی الیاف لایی را با این نام صدا می کنند.

پرکردن لحاف با پر فرآیند پیچیده و دشواری است که کمتر تولید کننده روتختی به سراغ آن می رود. خرید این نوع لحاف از فروشگاه های معتبر ضروری است چون اگر فرآیند استریل کردن پر به درستی انجام نشود ممکن است باعث بروز حساسیت های پوستی و تنفسی بشود.

مزایای روتختی نرم و لطیف و تاثیر آن بر کیفیت خواب:

پس از یک روز طولانی، هیچ چیز مانند بالا رفتن از تختی که با ملافه بسیار نرم ساخته شده است، نیست. نه تنها احساس لوکسی دارد، بلکه در واقع می تواند به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند! این احساس راحت اضافی می تواند آرامش را افزایش دهد و خوابیدن آرام را آسان تر کند.

ملافه‌های فوق‌العاده نرم معمولاً از مواد باکیفیت و قابل تنفس ساخته می‌شوند که شما را راحت نگه می‌دارد و دمای بدن شما را در طول شب تنظیم می‌کند. این به معنای تلاش کمتر برای یافتن سطح عالی گرما یا خنکی است. علاوه بر این، مواد نرم‌تر روی پوست و موی شما ملایم‌تر است و باعث کاهش سوزش می‌شود که در غیر این صورت می‌تواند خواب شما را مختل کند. بنابراین اگر به دنبال راهی ساده برای بهبود تجربه خواب خود هستید، سرمایه گذاری روی روتختی های فوق العاده نرم این کار رابری شما انجام خواهند داد!

تاثیر روتختی نرم و لطیف بر کاهش اضطراب و استرس هنگام خواب:

وقتی احساس استرس یا اضطراب می کنیم، بدن ما کورتیزول ترشح می کند – هورمونی که باعث التهاب در سراسر بدن می شود. مطالعات نشان می دهد که خوابیدن روی سطوح نرم می تواند به کاهش سطح کورتیزول کمک کند و منجر به کاهش التهاب و کاهش اضطراب شود. علاوه بر این، ملحفه‌ها و پتوهای فوق‌العاده نرم، احساس امنیت راحت را ایجاد می‌کنند که مخصوصاً برای افرادی که با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می‌کنند بسیار حیاتی است. احساس راحتی و آرامش می تواند به کاهش احساس ناامیدی یا تنهایی، که اغلب با افسردگی و اختلالات اضطرابی مرتبط است، کمک کند. در نهایت، سرمایه‌گذاری روی ملافه‌های باکیفیت می‌تواند محیطی مساعد برای عادات خواب بهتر ایجاد کند که یک عنصر ضروری در حفظ سلامت روان است.

مشخصات و قیمت کاور تشک مهمان را در سایت ما ببینید

ترفندهایی برای خرید روتختی نرم و لطیف با کیفیت:

انتخاب بهترین تخت خواب فوق العاده نرم می تواند با گزینه های مختلف موجود در بازار بسیار زیاد باشد که لازم است هنگام خرید در مورد آنها بدانید و رعایت کنید:

کلام پایانی و جمع بندی

 

خروج از نسخه موبایل