خرید و فروش ارز در بازار فارکس را از کجا آغاز کنیم؟

فارکس یکی از بازارهای مالی باسابقه در جهان است که توانسته توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران در سراسر دنیا را به سمت خود جلب کند. این بازار مالی با حدود 6 تریلیون دلار حجم معاملاتی روزانه، به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار مالی جهان شناخته می‌شود. سرمایه‌گذاری و رسیدن به سود در این بازار کار نسبتا راحتی است؛ اما برای کسب سود از فارکس باید کاملا با آن آشنا باشید و استراتژی‌های گوناگونش را بشناسید. طی این مطلب قصد داریم طریقه ورود به بازار مالی فارکس و  روش‌های یادگیری مفاهیم آن را شرح دهیم.

یادگیری مفاهیم بازار مالی فارکس؛ ابتدا فارکس را بشناسید

برای تحلیل فارکس و استراتژی‌های مربوط به آن نیاز به دقت بالایی دارید؛ ابتدا جهت درک این استراتژی‌ها و ورود به این بازار می‌توانید مطالب این حوزه را در سایت‌های مختلف مطالعه کنید. در گام نخست حتما سعی کنید تمامی اصطلاحات تخصصی فارکس را فرابگیرید. پس از یادگیری این اصطلاحات، نوبت به درک مفاهیم عمیق این بازار مالی می‌رسد.

برای تحلیل روند تغییرات بازار و ارائه استراتژی حتما باید دوره‌های آموزش فارکس را بگذرانید. در این دوره‌ها گروهی از متخصصان حرفه‌ای سعی می‌کنند با مثال‌های گوناگون مهم‌ترین اصول بازار را آموزش دهند. با توجه به نکاتی که شرح داده شد، گام نخست جهت سرمایه‌گذاری در این بازار مالی، شناخت کامل آن است.

انتخاب کارگزار مالی فارکس؛ یکی از مهم‌ترین مراحل در آغاز سرمایه‌گذاری

در دوره‌های آموزش فارکس متوجه می‌شوید که اساس معامله در این بازار برمبنای خریدوفروش جفت ارزها است. هدف سرمایه‌گذار در این بازار خریداری ارزی است که ارزش آن در مقابل ارز فروخته شده افزایش پیدا کند. این معاملات به‌واسطه کارگزاری‌های مختلف انجام می‌گیرند که خود این کارگزاری‌ها زیر ذره‌بین تعدادی از معتبرترین نهادهای مالی جهان فعالیت می‌کنند.

فارکس یک بازار مالی متمرکز نیست که مکانی فیزیکی برای انجام معاملات آن وجود داشته باشد؛ به همین دلیل حتما باید نهادهایی معتبر روی فعالیت کارگزاران نظارت داشته باشند تا اعتماد افراد برای سرمایه‌گذاری در این بازار جلب شود. NFA (آمریکا)، FINMA (سوئیس)، FCA (انگلستان) و Mifid (اتحادیه اروپا) ازجمله مهم‌ترین سازمان‌های نظارتی محسوب می‌شوند که روی قانونی‌بودن معاملات فارکس تمرکز دارند.

هنگام افتتاح حساب فارکس باید کارگزاری مدنظرتان برای انجام معاملات را انتخاب نمایید. در این مورد حتما توجه داشته باشید تا کارگزاری‌هایی را برگزینید که از اعتبار جهانی بالایی برخوردار هستند. افتتاح حساب تحت نظر کارگزاری‌های ناشناخته و غیرمعتبر ممکن است به قیمت ازدست‌رفتن سرمایه‌تان تمام شود.

افتتاح حساب در بازار مالی فارکس؛ ورود به بزرگ‌ترین دنیای سرمایه‌گذاری

پس از انتخاب کارگزاری مدنظر، نوبت به آن می‌رسد که وارد دنیای بزرگ فارکس شوید. پیش از ورود به حساب اصلی فارکس، ابتدا باید با یک حساب فرعی تحت عنوان حساب دمو کار کنید. حساب دمو بدین منظور طراحی شده که فرد پیش از شروع سرمایه‌گذاری، به طور کامل با محیط حقیقی معاملات فارکس آشنا شود. در این حساب می‌توانید شاهد تمام گزینه‌های معاملاتی این بازار مالی باشید و پس از آشنایی کامل، وارد حساب اصلی خود برای سرمایه‌گذاری شوید.

چگونه در بازار مالی فارکس موفق شویم؟

جهت موفقیت در فارکس باید پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، به طور دقیق اتفاقات روز دنیا را پیگیری کرده و مطابق با تغییرات، تصمیم‌های لازم را اتخاذ نمایید. تغییرات سیاسی و یا اقتصادی کشورهای مختلف (ازجمله آمریکا و انگلستان) تاثیر به‌سزایی در نوسانات بازار جفت ارزها دارند. یک سرمایه‌گذار باید بتواند به خوبی نوسانات بازار را مورد بررسی قرار داده و مطابق با آن‌ها نسبت به خریدوفروش جفت ارز مدنظرش اقدام کند.

سرمایه‌گذاری در فارکس به مانند تمام بازارها دارای ریسک‌های مخصوص به خودش است. این امکان وجود دارد که شما با سرمایه‌گذاری در این بازار مالی شکست‌های مختلفی را تجربه کنید؛ اما اگر شناخت کافی از این بازار داشته باشید و بتوانید به خوبی تغییرات گوناگون آن را تحلیل کنید، می‌توانید تا حدی زیاد موفقیت‌تان را تضمین‌شده بدانید.

مزیت‌های بازار مالی فارکس چیست؟

یکی از بزرگترین مزیت‌های بازار مالی فارکس، عدم نیاز به پرداخت مالیات در آن است؛ علاوه‌بر آن، هزینه معامله در بازار مالی فارکس در مقایسه با بازارهای دیگر بسیار پایین است. جهت سرمایه‌گذاری در فارکس تنها کافی است به اینترنت متصل شده و طی پنج روز از هفته به صورت 24 ساعته معاملات خود را انجام دهید.

فارکس با حجم معاملاتی روزانه 6 تریلیون دلار، دارای حجم نقدینگی بسیار بالایی است؛ این بدان معنا است که شما به‌عنوان خریدار یا فروشنده می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن معاملات خود را انجام داده و انتظار زیادی نکشید. این بازار مالی با اینکه دارای یک مکان فیزیکی نیست، ولی از امنیت بالایی برخودار بوده و سازمان‌های بانکی و نظارتی معتبری روی روند انجام معاملات آن نظارت دارند.

دلایل اصلی ضرر احتمالی در بازار فارکس چیست؟

ضرر در بازار مالی فارکس به دلایل مختلفی بستگی دارد که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عدم توانایی در مدیریت اوضاع، تصمیم‌گیری و تحلیل‌های اشتباه از وقایع روز و عدم آشنایی کافی با این بازار اشاره کرد. هرساله افراد زیادی بدون شناخت کافی از فارکس وارد دنیای عظیم آن می‌شوند و شکست خود را به عدم کارآمدی سیستم فارکس نسبت می‌دهند. سیستم فارکس به شکلی پیاده‌سازی شده که افراد در صورت شکست با ضررهای مالی بزرگی مواجه نشوند؛ اما اگر هنگام سرمایه‌گذاری محتاط نباشید و اطلاعات‌تان در این زمینه کافی نباشد، ضررهای مالی جبران‌ناپذیری را تجربه خواهید کرد. جهت بهره‌وری حداکثری از سود این بازار مالی، باید دوره‌های آموزشی آن را به شکل کامل بگذرانید.

یادگیری تمام مفاهیم و استراتژی‌های فارکس با ایران بورس آنلاین

ایران بورس آنلاین به‌عنوان مرجع آموزش فارکس، می‌تواند شما را با تمامی اصول این بازار مالی آشنا سازد. متخصصان این مجموعه تلاش کرده‌اند به ساده‌ترین روش ممکن، افراد تازه‌کار را با مفاهیم فارکس و تحلیل‌های مفید آن آشنا سازند. کاربران با مراجعه به سایت ایران بورس آنلاین به آدرس اینترنتیiranbourseonline.info  می‌توانند شاهد دوره‌های آموزش فارکس، آموزش اندیکاتورها و سیگنال‌های لحظه‌ای فارکس باشند.

خروج از نسخه موبایل