اقتصادیکسب و کار استانها

تریدر کیست

ترید چیست؟

تریدر کیست به‌طورکلی کلمه‌ی ترید به عمل خرید و فروش سهام، بورس، ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌ها اشاره دارد. خرید و فروش می‌تواند به‌صورت فردی، بین چندین کشور یعنی در سطح بین‌المللی انجام شود. ترید به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد در سطح جهان شناخته می‌شود.

افرادی که به‌صورت تخصصی آموزش ترید می‌بینند تا در این حوزه فعالیت کنند را تریدر یا معامله گر می‌نامند. در بخش بعد تعریف دقیق‌تری از حرفه‌ی معامله‌ گری به شما ارائه خواهیم داد.

تریدر کیست؟

«تریدر» یا معامله گر (Trader) به فردی گفته می‌شود که خریدوفروش در بازارهای مالی را به‌صورت تخصصی انجام دهد. این خریدوفروش می‌تواند در بورس یا حتی ترید ارز دیجیتال انجام گیرد. تریدرها معمولاً به‌صورت انفرادی و برای خودشان کار می‌کنند.

اما در این بین برخی از شرکت‌ها هستند که مسئولیت خرید و فروش‌های خودشان را به تریدرها می‌سپارند. در حقیقت معامله گران با بررسی دقیق شرایط و روند، بهترین زمان برای ورود و خروج از بازارهای مالی را شناسایی می‌کنند.

فعالیت تخصصی در بازارهای مالی مخصوصاً بازار پرنوسان و غیر قابل پیش‌بینی ارزهای دیجیتال اصلاً کار ساده‌ای نیست، چرا که تریدرها باید هم زمان با شناسایی الگوهای چندین معاملاتی، استراتژی مورد نظر خودشان را پیاده‌سازی کنند تا در نهایت بتوانند با توجه به نتایج به دست آمده، خرید و فروش را انجام دهند.

تریدر یا معامله‌گر کیست؟

تریدر یا معامله‌گر به شخصی گفته می‌شود که در بازارهای مالی به معامله می‌پردازد. فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌ شده توسط تریدر ممکن است برای خود یا به نمایندگی از شخص دیگر یا موسسه‌های مختلف باشد؛ اما هدف اصلی معامله‌گر در تمام معاملات، کسب سود خواهد بود. اگر این معاملات برای اشخاص یا مؤسسات انجام شود، در ازای هر یک از خریدوفروش‌ها به معامله‌گر کارمزد تعلق می‌گیرد.

ترید کردن یا معامله‌گری نیازمند دانش گسترده و تخصصی مرتبط با بازار مالی موردنظر، زمان زیاد برای پیگیری اخبار و بررسی وضعیت بازار و مهارت و قدرت تحلیل بالا است. به همین دلیل، معامله‌گری را می‌توان یک کار دشوار، پرهیجان، زمان‌بر و نیازمند روحیه ریسک‌پذیر دانست. ممکن است از تریدر به‌ عنوان سرمایه‌گذار نیز نام‌ برده باشید. با این‌حال می‌توان میان آن‌ها تفاوت‌هایی را نیز مشاهده کرد. یک سرمایه‌گذار معمولاً در معاملات خود اهداف بلندمدت دارد و دارایی‌های به‌دست‌آمده از معاملات شامل کالا، سهام، ارز دیجیتالی، انواع اوراق بهادار، طلا و… را برای مدتی طولانی نگه می‌دارد.

این سرمایه‌گذاری ممکن است باهدف چندماهه یا حتی چندساله انجام ‌شده باشد و معمولاً ریسک آن بسیار پایین است. این در حالی است که تریدرها معاملات پر ریسک و کوتاه‌مدت زیادی را باهدف کسب سود انجام می‌دهند و همواره در حال بررسی و تحلیل داده‌ها و اطلاعات بازار برای استفاده از فرصت‌های کسب سود هستند. عمر این معاملات ممکن است چند روز یا حتی چند ساعت باشد.

چگونه تریدر شویم؟

چگونه تریدر شویم، شاید سوال شما هم باشد. پیشنهاد ما یادگیری اصول تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال و در کنار آن استفاده از تجربیات فعالین بازار داخل است. به دلیل ازدیاد منابع آموزشی به زبان فارسی پیشنهاد می کنیم تا استراتژی معاملاتی خود را با مبالغ پایین تر و با گذذاشتن زمان و صبر کافی در بورس داخل کشور بدست بیاورد. در ادامه اگر تمایل به کسب درآمد دلاری دارید می توانید در بازارهای موازی همچون فارکس یا سای بازارهای مالی در کلاس جهانی فعالیت خود را ادامه دهید. اگر هنوز حساب بورسی ندارید مراحل زیر برای شروع مناسب است.

منبع: وب سایت arznow

دکمه بازگشت به بالا