اقتصادی

  • هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

    صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که تصرف دارایی‌های خارجی روسیه ممکن است تبعات نامطلوبی برای اقتصاد جهانی به دنبال داشته باشد.

    به گزارش اخبار استانی، «آلفرد کامر» رئیس بخش اروپای صندوق بین‌المللی پول با بیان اینکه تصمیم‌گیری درباره تصرف دارایی‌های دولتی روسیه در غرب بر عهده دادگاه‌ها و مراجعی است که اختیار قضایی دارند، هشدار داد که چنین اقدامی می‌تواند عواقب مخربی برای اقتصاد جهانی به دنبال داشته باشد.

    این مقام اروپایی گفت: «در مورد تصرف دارایی‌های روسیه، دیدگاه ما این است که تصمیم‌گیری درباره این مسئله به دادگاه‌ها و نهادهای قضایی مربوط می‌شود.»

    با این حال، کامر نسبت به تبعات چنین اقدامی هشدار داد و گفت: «مدیر عامل (صندوق بین‌المللی پول) اخیرا تاکید کرد که هیئت مدیره باید مراقب عواقب ناخواسته (تصرف دارایی‌های روسیه) باشد.»

    همزمان با آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کشورهای غربی دارایی‌های خارجی و ذخایر ارزی روسیه را تصرف کردند که مجموع آن‌ها به ۳۱۹ میلیارد دلار می‌رسد و بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از آن در کشورهای اتحادیه اروپا است.

    اتحادیه اروپا در حال بررسی این پیشنهاد است که از دارایی‌ای تصرف‌شده روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده کند. بانک مرکزی اروپا نیز هشدار داده است که این می‌تواند در آینده اثر مخربی بر اعتبار ارز اروپا داشته باشد.

    کرملین هم اعلام کرده است که تصرف دارایی‌های روسیه گامی دیگر از سوی غرب در راستای نقض قوانین و هنجارهای بین‌المللی است.

    انتهای پیام

  • روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

    بررسی آخرین معاملات در بازار سکه و طلا نشان می‌دهد علیرغم افزایش ٣۶ دلاری قیمت اونس جهانی طلا، روند کاهشی قیمت‌ سکه و طلا در بازارهای داخلی همچنان ادامه پیدا کرده و با کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته، به پایان رسیده است.

    محمد کشتی‌آرای – نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران – در گفت‌وگو با اخبار استانی، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: بازارهای جهانی همچنان در مسیر صعودی خود با سرعت قابل توجهی در حرکت است؛ این هفته نیز همچون روال یک‌ماهه اخیر، قیمت‌ طلا در بازارهای جهانی رو به افزایش گذاشته و در این مسیر صعودی باقی مانده است؛ به گونه‌ای که هر اونس جهانی طلا با ٣۶ دلار افزایش به ٢٣٧٩ دلار رسید. این درحالی است که ابتدای هفته هر اونس طلای جهانی ٢٣۴٣ دلار قیمت داشت.

    وی ادامه داد: علیرغم افزایش قیمت در بازارهای جهانی، همچنان قیمت‌ها در بازارهای داخلی کاهشی طی شده است؛ هرچند که در ابتدای هفته برای ساعاتی شاهد افزایش قیمت جهانی انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا بودیم اما این روند چندان طولی نکشید و روند کاهشی قیمت‌ها طی شد.

    کشتی‌آرای در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا در بازار در پایان هفته (آخرین معاملات روز گذشته/پنجشنبه) و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه‌ سکه تمام طرح جدید با ۴٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته‌، در آخرین معاملات دیروز به ۴۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم نیز با ٨٠٠ تومان کاهش به ۴١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هریک با ۵٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات پایانی هفته، به ترتیب ٢۶ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان و ١۶ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٧٠٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دادوستد شد. 

    این کارشناس بازار سکه و طلا خاطر نشان کرد: روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت طلا در بازارهای داخلی را تحت تأثیر قرار داده و اجازه نداد روند کاهشی که در اوایل هفته داشت، ادامه یابد. هر مثقال طلای ١٧ عیار روز پایان هفته  ١۶ میلیون و ۶۵٠ هزار تومان قیمت داشت. هر گرم طلای ١٨ عیار اما حدود ۶٠ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات روز پنجشنبه سه میلیون و ٨۴٣ هزار تومان مبنای معاملات مصنوعات طلا قرار گرفت.

    کشتی‌آرای در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: باتوجه به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، بهای سکه در بازار داخل به رقم واقعی خود نزدیک تر شده و حباب آن کمی تخلیه شده است. براساس آخرین معاملات پایانی هفته، هر قطعه سکه دارای هفت میلیون و ٢٠٠ هزار تومان دارای حباب است که به نسبت اوایل هفته که در کانال هشت میلیون تومان بود، کاهش یافته است. در مجموع جز روزهای ابتدایی هفته که قیمت‌ها کمی هیجانی بالا رفت، در طول هفته بازار به آرامش رسید و حباب سکه و قیمت انواع قطعات سکه کاهشی شد.

    انتهای پیام 

  • پروازها به فرودگاه دبی، به‌دلیل سیل متوقف شد

    به‌دلیل سیل در فرودگاه دبی و عدم امکان بهره‌برداری از سطوح پروازی و ترمینال‌های این فرودگاه، پذیرش پروازهای ورودی از فرودگاه‌های منطقه از جمله فرودگاه امام خمینی (ره) متوقف شد.

    به گزارش اخبار استانی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: با توجه به مشکلات پیش‌آمده به‌دلیل سیل در فرودگاه دبی و عدم امکان بهره‌برداری از سطوح پروازی و ترمینال‌های این فرودگاه طی تلکسی از سویACC فرودگاه دبی پذیرش پروازهای ورودی از فرودگاه‌های منطقه از جمله فرودگاه امام خمینی (ره) متوقف شده است.

    در این تلکس فرودگاه‌های جده، مدینه، اردن، کراچی، بغداد و اربیل علاوه بر فرودگاه امام (ره) ذکر شده است. طبق آخرین تماس مرکز کنترل، فقط پرواز شرکت‌های هواپیمایی اماراتی اجازه استارت جهت پرواز به سمت دوبی را دارند.

    بدیهی است به محض دریافت تلکس رفع مشکل اطلاع رسانی خواهد شد.

    همچنین شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مسافران امارات (دبی) قبل از عزیمت به فرودگاه برای دریافت اطلاعات در مورد پروازها می‌توانند از طریق مرکز پاسخ‌گویی شرکت هواپیمایی مربوطه یا پشتیبانی محل تهیه بلیت  کسب اطلاع کنند.

    مسافران همچنین جهت اطلاع از وضعیت پروازهای دبی امارات میًتوانند از سایت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به آدرس www.ikac.ir و تلفن‌های اطلاعات پرواز شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در تمام ساعات شبانه‌روز  به شماره‌های  0215100118 , 0215100111, 096330  کسب اطلاعات کنند.

    انتهای پیام

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه

    یک کارشناس صنعت خودرو گفت: طی ۱۸ ماه گذشته که  تورم بالایی داشتیم قیمت خودروهای داخلی به روز نشد، در حالی که مونتاژکاران طبق مصوبه شورای رقابت هر شش ماه یک بار نرخ‌ها را بالا بردند.

    امیرحسن کاکایی در گفت و گو با خبرگزاری اخبار استانی، اظهار کرد: قیمت خودرو از شهریور ۱۴۰۱ تاکنون یعنی طی ۱۸ ماه گذشته تاکنون اصلاح نشده در حالی که به طور میانگین طی این مدت با تورم بالایی مواجه بودیم. بنابراین افزایش قیمت خودروهایی مثل پارس، حق خودروساز است. البته قیمت‌گذاری دستوری طی چهار پنج سال گذشته به گونه‌ای خودروسازان را دچار مشکل کرده که افزایش ۵۰ درصد نیز زیان را جبران نمی‌کند.

    وی افزود: معمولا در سطح جامعه به گونه‌ای صبحت می‌شود که گویی خودروسازان ولخرجی می‌کنند و ما داریم پول این ولخرجی را می‌دهیم. در حالی که اینطور نیست. مثلا خودرو پارس با قیمت کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان درب کارخانه فروخته می‌شود اما قیمت آن در بازار ۸۰۰ میلیون تومان است.

    این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: ممکن است کسی در مورد کیفیت پارس ایراد بگیرد و بگوید من این خودرو را نمی‌خرم. کما اینکه ایران‌خودرو می‌خواست پارس را کنار بگذارد اما نگذاشتند؛ زیرا در بازار مشتری دارد و نیاز بازار است. بنابراین اگر قرار است پارس با همین کیفیت تولید شود یک قیمت تمام شده‌ای دارد.

    کاکایی با بیان اینکه در حال حاضر خودروهای بهتری نسبت به پارس توسط ایران خودرو تولید می‌شود گفت: خودروهایی مثل سورن استانداردهای بهتری در مقایسه با پارس دارند اما می‌بینیم که خودرو پارس در بازار آزاد هم‌قیمت با آنها است. معنی‌اش این است که پارس برای مردم و مصرف‌کننده نهایی ارزش دارد.

    وی تاکید کرد: به دلیل نحوه قیمت‌گذاری اشتباه، قیمت سورن در کارخانه ۱۵۰ میلیون تومان بالاتر از پارس است. یعنی پارس با توجه به ظرفیت بازار خیلی زیر قیمت فروخته می‌شود. خودروساز یک حق اولیه دارد که نباید خودرو را زیر قیمت تولید بفروشد. دوم اینکه باید از ظرفیت بازار استفاده کند. اما طی این سالها با نرخ‌گذاری به ایران خودرو و سایپا ضرر زده‌ایم.

    این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به تورم ۴۰ درصد گفت: این برای اولین بار در ۷۰ سال گذشته است که طی سه سال متوالی با تورم ۴۰ درصد مواجهیم. عدم تعادل بین درآمد دهکهای مختلف، تنشهای اقتصادی و رشد قیمت کالاهای خوراکی و غیره به مردم فشار وارد می کند. متاسفانه در این مدت به جای اینکه مسائل را اصولی حل کنیم یا موانع تولید را رفع کنیم با نگاه سیاسی و غیراقتصادی، قیمت خودرو را در کارخانه کنترل کردیم با این تصور که در بازار آزاد نیز قیمت کنترل می‌شود اما اینگونه نشد. چنین سیاست‌هایی خودروساز را ضعیف می‌کند.

    وی بیان کرد: سیاست قیمت‌گذاری در ایران خودرو و سایپا که تولیدکنندگان اصیل ما هستند و از زنجیره تامین برخوردارند در مونتاژکاران هم پیاده شد اما آنجا معقول‌تر عمل کردند. طبق مصوبه شورای رقابت باید هر شش ماه یک بار قیمتها به روز شود. این اتفاق برای مونتاژکاران افتاد اما برای ایران‌خودرو و سایپا ۱۸ ماه طول کشید؛ زیرا مونتاژکاران شوخی ندارند. بخش خصوصی هستند و اگر قیمت آنها اصلاح نشود تولید نمی‌کنند.

    این کارشناس صنعت خورو با بیان اینکه مونتاژکاران ۱۷ درصد سود را به عنوان یک سود عقلانی در نظر می‌گیرند گفت: اما برای ایران‌خودرو و سایپا به بهانه کیفیت یک سری ضریب منفی در نظر می‌گیرند و بین ۶ تا ۱۰ درصد اجازه سود می‌دهند سودی که مربوط به ۱۸ ماه قبل است. یعنی در همین قیمت‌گذاری دستوری هم متاسفانه روش غلطی را به کار می‌برند.

    کاکایی گفت: اگر کیفیت خودروها بد است چرا پارس ۸۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت دارد؛ در حالی که قیمت آن در کارخانه کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان است. این فاصله باعث شده ایران خودرو و سایپا به شدت زیان ده شوند و معتقدم در حال له شدن هستند.

    انتهای پیام

  • آمادگی پالایشگاه‌های نفت ژاپن برای استفاده از ذخایر اضطراری

    پالایشگاه‌های نفت ژاپن انتظار ندارند تامین نفت آنها از خاورمیانه مختل شود اما در صورت بروز شرایط اضطراری، از ذخایر کشور استفاده خواهند کرد تا از تامین با ثبات نفت، مطمئن شوند.

    به گزارش اخبار استانی، شونیچی کیتو، رئیس انجمن نفت ژاپن در یک کنفرانس خبری درباره تاثیر پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی گفت: تصور نمی‌کنیم در حال حاضر، هیچ مانعی برای تامین نفت برای ژاپن وجود داشته باشد.

    کیتو خاطرنشان کرد اگر قرار بود این رویارویی شدت بگیرد و بر کل خاورمیانه تاثیر بگذارد، در این صورت، یک مشکل جدی ایجاد می‌کرد. وی گفت: در صورت بروز هرگونه اختلال در عرضه نفت، مهم است که با استفاده منعطف از ذخایر نفت و اطمینان از مختل نشدن تامین نفت، آماده باشیم.

    رئیس انجمن نفت ژاپن اعلام کرد بخش‌های دولتی و خصوصی ژاپن، مجموعا ۲۴۰ روز ذخیره نفت دارند.

    پس از اینکه ایران اعلام کرد پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق یک عملیات محدود بوده است، قیمت نفت از ابتدای هفته جاری تاکنون، روند کاهشی پیدا کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، ژاپن بیش از ۹۵ درصد از نفت مورد نیاز خود را از خاورمیانه وارد می‌کند. اکثر پالایشگاه‌های ژاپنی به شکلی طراحی شده اند که مناسب پالایش نفت خاورمیانه هستند و سوئیچ به تامین کنندگان دیگر، راحت نخواهد بود.

    انتهای پیام

  • دانشگاه‌ها برای توسعه خوزستان به میدان بیایند

    اخبار استانی/خوزستان استاندار خوزستان گفت: نگاهی که ما به دانشگاه داریم نگاه ویژه‌ای است و دانشگاه‌ها باید برای توسعه استان به میدان بیایند؛ اساتید و نخبگان دانشگاهی بازوی فکری ما هستند و در تدوین نقشه راه برای جهش تولید و توسعه استان نقش موثری دارند.

    علی‌ اکبر حسینی‌ محراب در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که امروز، ۲۹ فروردین ماه برگزار شد، اظهار کرد: برای طرح توسعه غرب استان باید با قدرت کار کنیم؛ با توجه به اینکه عملیات اکتشاف، استخراج، پالایش و انتقال نفت حرکت جدیدی در آن منطقه است متناسب با آن باید به مسائل مرتبط بپردازیم.

    به گزارش اخبار استانی، وی افزود: طرح توسعه غرب استان با توجه به صنایع تکمیلی بخش انرژی و توانمندی‌های حوزه کشاورزی و تجارت تدوین شود.

    حسینی محراب ادامه داد: در شرق استان بیشتر به کشاورزی توجه شده است و با توجه به مشکلات خشکسالی در سال‌های اخیر صنایع تبدیلی کشاورزی و کسب و کارهای خانگی شکل نگرفته است و به نظر می‌رسد لازم است یک بازنگری در مطالعات توسعه‌ای شرق استان صورت گیرد تا سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش به سمت و سوی درستی حرکت کند.

    استاندار خوزستان بیان کرد: در سفر رییس جمهور به ایذه که با استقبال مردمی فوق العاده همراه بود درخواست‌های مردمی در زمینه توسعه روستاها، راه‌ها، اشتغال، تسهیلات، شهرک‌های صنعتی و … داشتیم که لازم است پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.

    وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در توسعه استان خاطرنشان کرد: نگاهی که ما به دانشگاه داریم نگاه ویژه‌ای است و دانشگاه‌ها باید برای توسعه استان به میدان بیایند؛ اساتید و نخبگان دانشگاهی بازوی فکری ما هستند و در تدوین نقشه راه برای جهش تولید و توسعه استان نقش موثری دارند.

    انتهای پیام

  • تمدید مهلت فراخوان برنامه جامع تاب‌آوری شهری در برابر مخاطرات طبیعی

    در راستای ارزیابی و بهبود تاب‌آوری شهرهای کشور، بنیاد ملی علم ایران (INSF) حمایت از تحقیقات «برنامه جامع تاب‌آوری شهری» را به عنوان یکی از «برنامه‌های جامع تحقیقاتی مرتبط با اقدامات سیاستی» در دستور کار خود قرار داد و مهلت ارسال پیشنهاده برای این فراخوان که سابق بر این تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ بود، تا ۸ اردیبهشت ماه جاری تمدید شد.

    به گزارش اخبار استانی، در راستای ارزیابی و بهبود تاب‌آوری شهرهای کشور، بنیاد ملی علم ایران (INSF) حمایت از تحقیقات «برنامه جامع تاب‌آوری شهری» را به عنوان یکی از «برنامه‌های جامع تحقیقاتی مرتبط با اقدامات سیاستی» در دستور کار خود قرار داده است.

    با شکستن این برنامه جامع به پروژه‌های مرتبط و متمایز، رویکردی ساختاریافته و زمان‌بندی‌شده تهیه شده است که امکان اعتبارسنجی، اصلاح و مقیاس‌پذیری برنامه جامع در سطح شهرهای کشور را فراهم می‌کند. هر پروژه مبتنی بر بینش‌های به‌دست‌آمده از پروژه قبلی است و اجرای قوی و سازگار برنامه جامع را در محیط‌های شهری تضمین می‌کند. به طور معمول، بنیاد ملی علم ایران، این پروژه‌ها را از طریق فراخوان‌های مرتبط برای اخذ پیشنهادات اطلاع‌رسانی می‌کند و مطابق با رویکرد معمول، برای حمایت مالی هر فراخوان اقدام می‌کند.

    در فراخوان این برنامه از مراکز تحقیقاتی معتبر و اساتید شاخص کشور دعوت شد تا پیشنهاده خود را برای ایجاد «مرکز هدایت و راهبری برنامه جامع تاب‌آوری شهری (مهرتاب)» با مأموریت اصلی جلب مشارکت ذینفعان و با تأکید بر یکپارچه‌سازی ارائه کنند.

    به نقل از بنیاد علم ایران، مهلت ارسال پیشنهاده‌ها در این فراخوان تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ بود، تا ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تمدید شد.

    انتهای پیام

  • نقش فرهنگ سازمانی در جذب استعدادهای برتر

    اخبار استانی/خراسان رضوی فرهنگ سازمانی به ارزش‌های اصلی، ماموریت، چشم‌انداز و اخلاق شرکت اشاره دارد، این مورد را می‌توان به روش‌های مختلفی از نحوه عملکرد و اجرای تصمیمات کسب و کار گرفته تا نحوه تعامل کارکنان با اعضای گروه خود در دفتر نسبت داد؛ فرهنگ سازمانی می‌تواند موفقیت کسب و کار را تعیین و استعدادهای برتر را جذب کند.

    زمانی که کاندیدها مشاهده کنند، سازمانی دارای فرهنگ مثبت و فراگیر است، به احتمال زیاد جذب سازمان می‌شوند. آنان می‌خواهند بخشی از گروهی باشند که تنوع را در بر می‌گیرد، همکاری را تشویق و نوآوری را تقویت می‌کند.

    علاوه بر این، فرهنگ قوی شرکت می‌تواند به‌عنوان  تمایز قدرتمند در بازار کار رقابتی عمل کند. این مورد به فرد کمک می‌کند نام تجاری کارفرمای خود را ارتقاء و سازمان را به‌عنوان کارفرمای انتخابی قرار دهد. کاندیدها به‌طور فزاینده‌ای به دنبال چیزی بیش از حقوق خوب هستند. آنان می‌خواهند برای سازمان‌هایی کار کنند که با ارزش‌های آنان همسو هستند و فرصت‌هایی برای رشد و توسعه ارائه می‌دهند.

    با سرمایه‌گذاری در ایجاد فرهنگ سازمانی قوی، نه تنها استعدادهای برتر را جذب، بلکه محیطی را ایجاد خواهید کرد که در آن عملکرد کارکنان شکوفا شود و بهترین کار خود را انجام دهند و در نهایت منجر به موفقیت و رشد سازمان در دراز مدت می‌شود.

    نقش فرهنگ سازمانی در جذب استعدادهای برتر

    فرهنگ سازمانی چیست؟

    فرهنگ سازمانی به باورها، ماموریت‌ها، ارزش‌ها و شیوه‌های مشترک اشاره دارد که نحوه اداره کسب و کار و نحوه کار و تعامل کارکنان را شکل می‌دهد. سازمان موفق به جذب و حفظ کارکنان بهتر بستگی دارد. تاثیر فرهنگ سازمانی قوی بر فرآیند اکتساب استعداد و مدیریت باید برای بهینه‌سازی موفقیت و در عین حال جذب و حفظ استعدادهای برتر مورد توجه قرار گیرد.

    فرهنگ سازمانی نقش حیاتی در مدیریت استعداد، افزایش و بهبود مشارکت کارکنان، حفظ و عملکرد آنان دارد. داشتن فرهنگ محیط کار مثبت می‌تواند به جذب استعدادهای برتر و تقویت حس تعلق در بین کارکنان کمک کند که در نهایت منجر به رضایت شغلی بیشتر و افزایش بهره‌وری کارکنان می‌شود.

    علاوه بر این، فرهنگ محل کار نقشی حیاتی در شکل‌دهی شهرت و تصویر برند سازمان دارد که بر توانایی جذب و حفظ استعدادها تاثیر می‌گذارد. شرکت‌های دارای فرهنگ مثبت به‌عنوان کارفرمایان مطلوب در نظر گرفته می‌شوند و بیشتر با افراد برتر تعامل دارند. ایجاد فرهنگ سازمانی همسو با ارزش‌ها، ماموریت و اهداف شرکت می‌تواند سازمانی را ایجاد کند که همکاری، عملکرد بهتر و نوآوری را تقویت کند.

    نقش فرهنگ سازمانی در جذب استعدادهای برتر

    عوامل کلیدی فرهنگ سازمانی در جذب استعدادهای برتر

    فرهنگ سازمانی نقش حیاتی در جذب استعدادهای برتر دارد و عناصر مختلفی برای توسعه فرهنگ سازمانی قوی وجود دارد. شفاف بودن در مورد هدف سازمان و چشم‌انداز و ماموریت آن، پیامی مستقیم به کاندیدها می‌فرستد و نشان می‌دهد که چرا سازمان با ارزش‌های شخصی آنان همسو می‌شود. ارتقای رهبری قوی، فرصت‌های توسعه و اولویت دادن به تنوع و شمول همه عناصر کلیدی جذب استعدادهای برتر از طریق فرهنگ سازمانی هستند.

    رهبری

    فرهنگ مثبت سازمانی مستلزم راهبردهای رهبری موثر است. رهبران باید رفتار و ارزش‌هایی را که از گروه خود انتظار دارند الگوبرداری کنند، مشاوره و مربیگری را ارتقا دهند و همیشه آنان را برای مسئولیت و مالکیت کار خود توانمند سازند.

    هدف و ارزش‌ها

    توسعه فرهنگ سازمانی قوی بر اساس مجموعه‌ای واضح از باورها و ارزش‌هایی است که اعضای گروه در سازمان به اشتراک گذاشته و با آنها زندگی می‌کنند. این ارزش‌ها باید راهنمایی و محیطی حمایتی را برای تقویت تعاملات بین کارکنان و مدیریت تشویق کنند.

    توسعه حرفه‌ای و فرصت‌های رشد

    هنگامی که فرهنگ سازمانی توسعه حرفه‌ای و فردی را تقویت می‌کند، می‌تواند عملکرد کارکنان را تحریک کرده و به اهداف بیشتری دست یابد. ارائه فرصت‌های رشد، رضایت کارکنان و عملکرد را افزایش می‌دهد و می‌تواند به ایجاد مجموعه استعداد قوی از کارکنان اختصاصی کمک کند که همچنان اعضای ارزشمند سازمان باشند. با گذشت زمان، این مورد می‌تواند چرخه مثبت برای افزایش موفقیت سازمان ایجاد کند.

    ارتباط

    درگیری کارکنان به میزان ارتباط و علاقه کارکنان در سازمان اشاره دارد. تبادلات به ایجاد ارتباطات معنی‌دار بین کارکنان کمک می‌کند و می‌تواند اثرات طولانی‌مدتی بر توسعه فرهنگ سازمانی داشته باشد. با ایجاد فرهنگ سازمانی فراگیر، ارتباطات کارکنان افزایش و بهبود می‌یابد. ارتباطات خوب نرخ تعامل را افزایش می‌دهد و به موفقیت سازمان کمک می‌کند.

    فراگیری و تنوع

    شمول و تنوع ۲ مفهوم بسیار مرتبط هستند. تنوع در مورد نمایش سازمان است و تضمین می‌کند که سازمان به‌طور عادلانه طیف گسترده‌ای از توانایی افراد را به نمایش گذاشته است و شامل جنسیت، سن، نژاد، ملیت و تنوع عصبی است. فراگیری به این معناست که دیدگاه‌ها و مشارکت‌های افراد تا چه حد در محیط کار یکپارچه شده و ارزش‌گذاری می‌شود. فرهنگ محیط کار متنوع و فراگیر باعث می‌شود که همه در تمام زمینه‌ها احساس مشارکت و حمایت کنند.

    نقش فرهنگ سازمانی در جذب استعدادهای برتر

    چند نکته

    اهمیت فرهنگ سازمانی در فرآیند استخدام را نمی‌توان نادیده گرفت. فرهنگ سازمانی قوی و مثبت در محل کار نه تنها کاندیدهای با توانایی بالا را جذب، بلکه تضمین می‌کند که پس از پیوستن به سازمان درگیر و با انگیزه باقی می‌مانند.

    هنگام استخدام کارمندان جدید، باید در نظر گرفت که چگونه فرهنگ محل کار با ارزش‌ها و آرزوهای کاندیدها بالقوه همسو می‌شود، بنابراین با به نمایش گذاشتن فرهنگ پر جنب و جوش و فراگیر در طول فرآیند استخدام، می‌توانید افرادی را جذب کرد که نه تنها واجد شرایط شغلی هستند، بلکه به‌طور یکپارچه در گروه موجود نیز جای می‌گیرند.

    علاوه بر این، تاکید بر فرهنگ سازمانی در طول فرآیند استخدام برای نامزدها این امکان را فراهم می‌کند تا بینشی در مورد نحوه کار در سازمان شما به دست آورند. این مورد به آنها کمک می‌کند تا ارزیابی کنند که آیا در محیط ایجاد شده پیشرفت خواهند کرد و آیا ارزش‌های شخصی آنان با ارزش‌های شرکت همخوانی دارد یا خیر.

    نقش فرهنگ سازمانی در جذب استعدادهای برتر

    تقویت شادی و رضایت کارکنان

    در بازار کار رقابتی امروز، پرورش شادی و رضایت کارکنان برای کسب و کارها و جذب و حفظ استعدادهای برتر بسیار مهم است. سازمان‌هایی که رضایت کارکنان را در اولویت قرار می‌دهند، اغلب شاهد افزایش بهره‌وری، سطوح بالاتر تعامل و کاهش نرخ گردش مالی هستند.

    یکی از جنبه‌های کلیدی رضایت کارکنان تعادل بین کار و زندگی است. کارمندانی که احساس می‌کنند در رسیدن به تعادل سالم بین زندگی حرفه‌ای و شخصی خود حمایت می‌شوند، انگیزه و بهره‌وری بیشتری دارند. با اجرای ترتیبات کاری انعطاف‌پذیر، مانند گزینه‌های کار از راه دور یا ساعات کاری انعطاف‌پذیر، شرکت‌ها می‌توانند کارمندان خود را برای مدیریت مؤثر زمان و دستیابی به تعادل بین کار و زندگی بهتر توانمند کنند.

    علاوه بر این، سرمایه‌گذاری در برنامه‌های رفاه کارکنان نشان‌دهنده تعهد به سلامت و شادی کلی کارکنان است. این برنامه‌ها می‌توانند شامل ابتکاراتی مانند خدمات حمایت از سلامت روان، فعالیت‌های سلامتی، کارگاه‌های مدیریت استرس یا دسترسی به امکانات باشگاه باشند. سازمان‌ها با اولویت دادن به رفاه کارکنان، محیطی را ایجاد می کنند که در آن افراد احساس ارزشمندی و حمایت کنند.

    علاوه بر این، ارائه مزایا و مزایا فراتر از حقوق می‌تواند به میزان قابل توجهی به رضایت کارکنان کمک کند. اینها ممکن است شامل برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی، طرح‌های پس‌انداز بازنشستگی، مرخصی با حقوق برای کار داوطلبانه یا فرصت‌های توسعه شخصی باشد. چنین امتیازاتی نه تنها امنیت مالی کارکنان را افزایش بلکه نشان می‌دهد که شرکت برای رفاه کلی آنان ارزش قائل است.

    نقش فرهنگ سازمانی در جذب استعدادهای برتر

    نتیجه‌گیری

    از قدرت فرهنگ سازمانی برای جذب استعدادهای برتر استفاده کنید. اولویت دادن به فرهنگ شرکت در تلاش‌های استخدام برای جذب استعدادهای برتر ضروری است و به موفقیت سازمان شما کمک می‌کنند. با ایجاد محیطی که در آن کارکنان احساس ارزشمندی و حمایت کنند، می‌توانید گروهی قوی بسازید که برای دستیابی به اهداف مشترک انگیزه دارند.

    منابع

    https://۲irecruit.co.uk/

    https://oliverecruit.co.uk/

    انتهای پیام

  • بهترین ماساژور برقی کدام است؟

    ماساژور برقی یکی از انواع ماساژور برای ماساژ دادن به صورت حرفه ای و اصولی در سطح بدن می باشد. اما اگر بخواهید بهترین ماساژور برقی را انتخاب کنید نیاز است که یکسری نکات را در نظر بگیرید. این نکات شامل مواردی است که در ادامه خواهیم گفت پس با ما همراه باشید.

    معرفی بهترین ماساژور برقی

    اگر برای اولین بار قصد خرید دستگاه ماساژور برقی را دارید، باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا یک خرید عالی را تجربه نمایید. در واقع دانستن این نکات به شما کمک میکند که با توجه به بودجه ای که دارید، بهترین دستگاه ماساژور برقی را انتخاب و خریداری نمایید.

    مهمترین نکته این است که بدانید چه نیازی دارید و ماساژور برقی را با چه هدفی و برای چه کاری میخواهید خریداری کنید. به عنوان مثال برخی افراد قصد خرید دستگاه ماساژور برای یک بهبود یک بیماری یا وضعیت یک اندام خاص (مثلاً پا) را دارند. اما برخی دیگر این دستگاه را برای تمامی اعضای بدن میخواهند. به عنوان مثال اگر برای درمان بیماری ام اس میخواهید دستگاه ماساژور برقی بخرید، بهترین دستگاه برای شما صندلی ماساژور برقی  است، چرا که این صندلی به طور کامل تمامی عضلات و اندام های بدن را درگیر میکند و روی آنها اثر خواهد گذاشت.

    تعدادی از ویژگی‌های بهترین ماساژور برقی عبارتند از:

    1. تعداد و نوع گردها و سرهای تعداد گوناگون برای استفاده در نقاط مختلف بدن
    2. قدرت و قابلیت تنظیم شدت ماساژ برای انطباق با نیازهای مختلف
    3. بودن برنامه‌های مختلف ماساژ برای متنوع کردن تجربه
    4. سبک و قابل حمل بودن برای استفاده در هر مکان و زمان
    5. داشتن قابلیت گرمایش برای کاهش درد و استرخای بدن

    این ویژگی‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید بهترین ماساژور برقی را انتخاب کرده و از تجربه مثبتی برخوردار شوید.

    خریداران ماساژور از نظر هدف، به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. گروه اول کسانی هستند که می‌خواهند با استفاده از ماساژور عملکرد ماهیچه‌های بدن را بهبود بخشند یا برای درمان مشکلاتی مانند سیاتیک، تاندونیت و بیماری‌های مشابه نیاز به ماساژور دارند. معمولا به چنین افرادی، استفاده از دستگاه‌های پیشرفته که به صورت تخصصی برای بهبود عملکرد ماهیچه‌ها و درمان مشکلات اسکلتی-عضلانی طراحی شده‌اند، توصیه می‌شود.

    دسته دوم از علاقه‌مندان به خرید ماساژور افرادی هستند که با هدف استفاده روزانه و برای کاهش خستگی ماهیچه‌ها در طول روز به سراغ این دستگاه می‌روند. برای این گروه از افراد ماساژور تفنگی که زیاد جنبه درمانی ندارد مناسب است. در چنین مواردی معمولا توصیه می‌شود که به سراغ دستگاه‌های گران نروید چرا که یک ماساژور تفنگی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی نیز می‌تواند کار شما را راه بیندازد.

    نکات مهم خرید بهترین ماساژور برقی

    طراحی و ارگونومیک بودن بدنه دستگاه

    برای این فاکتور هیچ استاندارد مشخصی وجود ندارد. بهتر است برای بررسی استاندارد بودن بدنه دستگاه از نظر طراحی آن را در دست بگیرید و چند دقیقه‌ای آزمایشش کنید. اگر هنگام کار با ماساژور احساس راحتی کردید و اصطلاحا دستگاه خوش‌دست بود؛ با در نظر گرفتن فاکتورهای دیگر می‌توان گفت که ماساژور مناسبی است و می‌توانید آن را بخرید.

    • وزن دستگاه

    مثل هر دستگاه الکترونیکی دیگری، وزن ماساژور نیز عامل مهمی برای خریداران است. برای این فاکتور نیز استاندارد سفت و سختی وجود ندارد؛ چرا که نوع دستگاه و ابعاد آن روی وزنش تاثیر مستقیم می‌گذارد. اما اگر دستگاهی که انتخاب کرده‌اید تفنگی است؛ بهتر است بین 600 گرم تا 1200 گرم وزن داشته باشد تا کار با آن برای‌تان راحت‌تر شود. با این حال، چیزی که ما به طور انحصاری روی آن تاکید می‌کنیم این است که به سادگی از کنار سایر ویژگی‌های دستگاه، صرفا به دلیل سبک بودن آن، نگذریم. به عنوان مثال اگر ماساژوری را پیدا کردید که از نظر ویژگی‌های فنی، عمر باتری و سایر عوامل ذکر شده بسیار عالی است اما از نظر وزن کمی سنگین‎‌تر 1200 گرم است؛ در خرید آن شک نکنید. به طور کلی توصیه ما این است که هرگز در مورد وزن دستگاه زیاد سخت‌گیر نباشید و بیشتر روی ویژگی‌های فنی آن تاکید کنید.

    • عمر باتری

    یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خرید ماساژورهایی که با باتری کار می‌کنند؛ اطمینان از عمر استاندارد باتری آنهاست. معمولا باتری که عمر مفیدش نزدیک به 2 ساعت باشد و بدون اینکه شارژش کنید بتوانید 2 ساعت از آن استفاده کنید؛ جزء باتری‌های خوب محسوب می‌شود.

    • قابلیت تنظیم

    بهتر است تمام فیچرهای دستگاه قابلیت تنظیم داشته باشید تا بتوانید بسته به نیازتان، آنها را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر نیاز دارید که فشار و سرعت دستگاه بیشتر شود؛ حتما محصولی را انتخاب کنید که چند سرعته است و فشار سری آن قابلیت تنظیم دارد.

    • قیمت

    قیمت ماساژور شاید تنها ملاک خریداران این دستگاه نباشد؛ اما یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که بسیاری از افراد در زمان خرید به آن توجه می‌کنند. از آنجایی که ماساژورها بسته به کیفیت عملکرد، نوع و ابعادشان از قیمت‌های مختلفی برخوردارند؛ اصلی‌ترین عاملی که قبل از خریدشان باید به آن توجه کنید تعیین بودجه خریدتان است. در واقع اول باید بدانید که قرار است چقدر برای خرید این دستگاه هزینه کنید و بعد به سراغ فاکتورهای دیگر مانند قدرت و کیفیت بروید.

    شما می توانید بهترین مدل های ماساژور را از کوشا خریداری کنید. برای خرید با ما در تماس باشید.

    خرید ماساژور برقی

    بهترین ماساژور برقی ماساژوری است که نیازهای شما را برطرف کند. assistant: معمولاً بهترین ماساژور‌های برقی دارای مشخصات فنی و کاربری حساسیت بالایی هستند که شامل موارد زیر می‌شوند:

    1. قدرت موتور: قدرت موتور باید مناسب برای ارائه ماساژ موثر و عمیق باشد.
    2. تنظیمات شدت: وجود تنظیمات مختلف شدت ماساژ برای تنظیم بهینه برای نیازهای خاص کاربر.
    3. نوع و تعداد گردها و سرها: وجود گردها و سرهای مختلف برای ماساژ نقاط مختلف بدن.
    4. برنامه‌های مختلف ماساژ: داشتن برنامه‌های مختلف ماساژ برای تجربه متنوع.
    5. قابلیت گرمایش: داشتن قابلیت گرمایش برای تسکین درد و استرس بدن.
    6. سبک و قابلیت حمل: ماساژور برقی باید سبک و قابل حمل باشد تا بتوانید در هر مکان و زمان از آن استفاده کنید.

    ماساژور برقی شانه و گردن، ماساژور برقی زانو، ماساژور برقی گردن را می توان از بهترین ماساژورهای برقی دانست. زیرا علاوه بر تسکین درد باعث رفع خستگی و جلوگیری از آرتروز هم می شود.

  • افتتاح خط تولید پروتزهای مفصل زانو و لگن

    خط تولید پروتزهای مفصل زانو و لگن یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری عصر امروز در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

    به گزارش اخبار استانی، با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، خط تولید پروتزهای مفصل زانو و لگن در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان واقع در پارک فناوری پردیس، عصر امروز ۲۸ فروردین رسما افتتاح شد تا بخشی از نیاز کشور به این محصول وارداتی و ارزبر تأمین شود.

    دکتر سید محمد کاظم‌زاده، قائم‌مقام مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درخصوص حوزه‌های فعالیت این شرکت، گفت: فعالیت‌ این شرکت در زمینه تولید انواع ایمپلنت‌های ارتوپدی از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و به صورت تخصصی در حوزه ساخت انواع ایمپلنت‌های حوزه تروما (شکستگی‌های ناشی از سوانح) مشغول فعالیت هستیم. سایت نخست تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی این شرکت در شهرک صنعتی مینودشت در استان گلستان واقع شده است و درحال حاضر ۱۲۰ نفر در این مجموعه مشغول فعالیت هستند. نخستین شرکت ایرانی هستیم که در این حوزه، موفق به اخذ استاندارد اتحادیه اروپا (CE) شده‌ایم. درحال حاضر بیش از ۱۵۰ مرکز درمانی داخل کشور از ایمپلنت‌های ترومای تولیدی این شرکت استفاده می‌کنند. تا به امروز بیش از ۴۵۰ هزار عمل جراحی با استفاده از محصولات تولیدی شرکت پویندگان پزشکی پردیس در سراسر کشور انجام شده است.

    وی تصریح کرد: حدود ۱۷ سال قبل و زمانی که فعالیت شرکت در استان گلستان آغاز شد، واردات محصولات ارتوپدی در حوزه تروما سالانه بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار بود و عملا ۱۰۰ درصد وابسته به محصولات خارجی بودیم. اما خوشبختانه در طی حدود ۲ دهه فعالیت شرکت دانش‌بنیان ما و همچنین سایر تولیدکنندگان داخلی، امروز میزان واردات در حوزه تولید ایمپلنت‌های تروما تقریبا به زیر یک درصد رسیده و رقم ارز تخصیص‌داده شده برای واردات این بخش کمتر از ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

    کاظم‌زاده افزود: از سال ۱۳۹۸ با توجه به نیازهای روزافزون کشور در حوزه پروتزهای تعویض مفصل زانو و لگن، با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و همچنین، صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به راه‌اندازی سایت جدید تولیدی به منظور توسعه محصولات حوزه پروتز مفصل زانو و لگن در پارک فناوری پردیس کردیم و امروز با تلاش حدود ۴ ساله همه پرسنل مجموعه، شاهد بهره‌برداری از خط تولید جدید پروتز مفصل زانو و لگن هستیم که در آینده نزدیک، بخش اعظم نیازهای کشور به پروتزهای این حوزه را مرتفع خواهد کرد.

    قائم‌مقام مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه از لحاظ سطح کیفیت محصولات تولیدی و سطح فناوری به کار رفته، شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی توانسته‌اند نیاز کشور را مرتفع کنند و برخی از شرکت‌ها که در رأس آن شرکت ما قرار دارد، موفق شده‌اند محصولات تولیدی ترومای تولیدی خود را به کشورهای مختلف جهان صادر کنند. شرکت‌های ایرانی فعال در این حوزه، بازار بسیار خوبی در کشورهای منطقه دارند. درحال حاضر محصولات تولیدی شرکت دانش‌بنیان ما در ۱۵ کشور جهان ثبت (رجیستر) شده است و در حدود ۷ کشور از محصولات تولیدی این شرکت استفاده می‌کنند.

    کاظم‌زاده با اشاره به پیچیدگی‌های تولید پروتزهای مفصل زانو و لگن، گفت: تنها کشورهای محدود چندملیتی که در رأس آنها شرکت‌های آمریکایی قرار دارند، بیشتر بازار این حوزه را در اختیار دارند و بالغ بر ۹۵ درصد بازار کشورمان نیز در اختیار این چند شرکت بزرگ است. با توجه به پیچیدگی‌های ساخت و انحصاری که در این حوزه توسط شرکت‌های آمریکایی ایجاد شده بود، عملا قدرت رقابت از همه شرکت‌ها سلب شده بود. شرکت ما با هدف رفع نیاز کشور در این حوزه و بومی‌سازی تولید این محصولات در داخل کشور، پژوهش‌های فراوانی را در این بخش آغاز کرد.

    وی افزود: این شرکت دو شاخه پژوهشی شامل پژوهشکده مواد و زیست مواد و شتابدهنده ارتوپدی کشور دارد. فعالیت‌های پژوهشی شرکت از سال ۱۳۹۵ در پژوهشکده مواد و زیست مواد (با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) آغاز شده است. همچنین موفق به دریافت موافقت اصولی شتابدهنده ارتوپدی کشور از معاونت علمی ریاست‌جمهوری شدیم. گروه‌های پژوهشی مجموعه با مشاوره اساتید دانشگاهی، طرح‌های پژوهشی در زمینه بومی‌سازی پروتزهای مفصل زانو و لگن را در دست اجرا دارند. با همکاری یک شرکت بین‌المللی توانستیم در این حوزه، گام‌های مهمی برداریم و محصولاتی در این حوزه به بازار عرضه کرده‌ایم و قصد داریم در آینده، محصولات تولیدی‌مان در این بخش را نیز به بازار کشورهای منطقه صادر کنیم.

    به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی تأکید کرد: تولیدات ما از نظر طراحی و فناوری ساخت، محصولات کاملا به‌روزی محسوب می‌شوند. پیش از این، دو شرکت داخلی دیگر نیز اقدام به تولید پروتزهای مفصل زانو و لگن کرده بودند، اما با توجه به اینکه طراحی این پروتزها قدیمی بود و استفاده از آنها برای جراحان اندکی دشوار بود، بخش کمی در حدود ۳ درصد از بازار کشور را در اختیار داشتند. با هدف‎‌گذاری انجام شده و موافقت اصولی که برای تولید این محصولات از وزارت بهداشت دریافت کرده‌ایم، امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ حداقل ۱۵ درصد پروتزهای مفصل زانو و لگن کشور را تأمین کنیم و قصد داریم تا پایان سال ۱۴۰۴ نیز تقریبا به سهم ۳۵-۳۰ درصدی بازار داخلی را به خود اختصاص دهیم. سالیانه بیش از ۱۴۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به حوزه واردات انواع پروتزهای مفصل زانو و لگن اختصاص پیدا می‌کند و امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح، شاهد بیش از ۵۰ درصد صرفه‌جویی ارزی در حوزه واردات پروتزهای مفصل زانو و لگن باشیم. در عین حال بخش اعظمی از نیازهای مراکز درمانی دولتی را که با کمبود پروتز مواجه شده‌اند، نیز مرتفع کنیم.

    انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا