اخبار استانی

  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود

    به گزارش اخبار استانی البرز ؛ رحیم خاکی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسرا های ایرانی به ثبت جهانی رسید.


    به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد و باید هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام شود.

    او با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیری هر ساله برای مرمت بخش هایی از این بنا در نظر گرفته می شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست، بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یکبار به صورت کامل مرمت بنا صورت گیرد.

    به گفته او کاروانسرای ینگی امام از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه و یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی است که در راستای حمایت از تولید ملی نیز قرار می گیرد.

    ۴۶

  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند

    معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند

    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: معاونان و مدیران فرهنگی باید با به فعلیت رساندن ظرفیت بی‌نظیر دانشجویان و استادان سفیران معرفی دستاوردهای دانشگاه باشند.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ بهروز ناصری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در شورای هماهنگی معاونان فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه اظهار کرد: معاونان و مدیران فرهنگی باید با به فعلیت رساندن ظرفیت بی‌نظیر دانشجویان و استادان سفیران معرفی دستاوردهای دانشگاه باشند. دستاورد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های آموزشی، علمی، پژوهشی و به‌ویژه فرهنگی در کشور بی‌نظیر و تأثیرگذار بوده و باید تأثیرگذاری دانشگاه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی و مردم و مسئولان در جریان آن قرار بگیرند.

    وی اضافه کرد: پایلوت شدن معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به‌عنوان متولی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح همه مراکز آموزش عالی استان، کسب عنوان برتر جشنواره مهدویت و امامت در دوره قبل، کسب مقام اول راهیان نور در سطح کشور گوشه‌ای از افتخارات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام بوده که با تلاش و کوشش حوزه فرهنگی کسب شده است.

    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: اولویت اصلی استان ایلام با توجه به برگزاری کنگره اربعین و بیشترین حجم تردد کشور از استان به‌عنوان دروازه عتبات عالیان کار فرهنگی است و انتظار مسئولان استان ایلام محور قرار گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی در ایام اربعین و بسط و گسترش فرهنگ اربعین و عاشورایی بوده و باید از این ظرفیت برای توسعه دانشگاه و معرفی بیشتر آن استفاده شود.

  • هاشم‌نژاد: غافلگیرانه گل خوردیم – اخبار استانی

    اخبار استانی/آذربایجان شرقی وینگر تراکتور گفت: خیلی موقعیت داشتیم ولی متاسفانه گل نشد و سر یک غافلگیری گل خوردیم.

    به گزارش اخبار استانی، مهدی هاشم نژاد پس از صعود تراکتور صعود به ۸ تیم پایانی جام حذفی اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که به مرحله بعد صعود کردیم و از گستاوو بابت سانتر خوبش تشکر می‌کنم، من هم در نقطه خوب قرار گرفتم و توانستم گل بزنم. خیلی موقعیت داشتیم که متاسفانه گل نشد و سر یک غافلگیر گل خوردیم. خدا را شکر حسین پورحمیدی به روند خوبش برگشت و ۳ پنالتی محشر گرفت و از او ممنون هستیم.

    او درباره بازی هفته آینده تراکتور با استقلال بیان کرد: در همه بازی ها برای کسب سه امتیاز به میدان می رویم و بازی در خانه خودمان هم هجومی شروع می کنیم و ان شاالله خدا به ما عزت دهد و آن بازی را هم ببریم و دوباره به روند خوبمان برگردیم.

    وینگر تراکتور درباره اتمام مدت قراردادش در پایان فصل جاری گفت: هواداران به من محبت دارند. بنده استاد و بزرگ تر دارم و آقای مهدی رستمی برای من تصمیم می‌گیرند. من خودم در این شهر راضی هستم و فوتبالم پیشرفت کرده است و ان شاالله هر چه خیر است پیش بیاید.

    انتهای پیام

  • مدیریت بحران از روستاها آغاز شود

    به گزارش خبرگزاری اخبار استانی استان سمنان ؛ رضا خانی فرماندار شهرستان در این جلسه بیان داشت: هلال احمر از ظرفیت داوطبان آموزش دیده ساکن روستاها برای مدیریت و تحقق اهداف خانه ی هلال استفاده نمایند.

    فرماندار شهرستان همچنین خاطر نشان کرد: امیدواریم دهیاران با همکاری هلال احمر در شهرستان و با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در پاسخگویی مناسب و ارائه خدمات در بحث تشکیل خانه هلال موثر عمل کنند.

    خانی در ادامه از دهیاران تابعه خواست تا در صورت دارا بودن فضای مناسب مکاتبه لازم را جهت افتتاح خانه هلال در روستا با جمعیت هلال احمر شهرستان به عمل آورند.

    وی با اشاره به اینکه خانه‌های هلال در اصل همان جمعیت هلال احمر است افزود: مسئولین خانه هلال با تمامی اختیارات، اقدام به ارائه آموزش‌های تخصصی به روستائیان کنند تا شعار این جمعیت در هر خانه یک امدادگر محقق شود.

    نماینده عالی دولت در پایان تصریح کرد: فعالیت این مراکز، بر پایه آموزش همگانی مردم در حوزه امداد رسانی و نجات به منظور ایجاد آمادگی در روستائیان در نخستین دقایق بروز حادثه و کمک به نیروهای امدادی است تا از بروز تلفات انسانی جلوگیری شود.

    ۴۶

  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد

    در گفت‌و‌گو با آنا تشریح شد؛

    مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی  کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد

    یک هسته فناور مستقر با متدهای آموزشی جدید و به‌روز موفق به راه‌اندازی کسب و کارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی شده است.

    خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ یک هسته فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در زمینه ارائه خدمات مشاوره مامایی و روانشناسی فعالیت می‌کند.

    این هسته فناور فعالیت خود را از ۱۹ دی‌ ۱۴۰۲ در زمینه مشاوره مامایی و روانشناسی آغاز کرده و متخصصان بسیاری از سوی هسته فناور به ارائه خدمات تخصصی به مردم و دانشجویان می‌پردازند.

    مخاطبان این هسته فناور فقط دانشجویان نیستند، بلکه مردم نیز جزئی از تشکیلات و مجموعه هسته فناور هستند تا برمبنای مشورت با متخصصان حوزه روانشناسی و مامایی دغدغه‌های خود را در این زمینه مطرح کرده و به پاسخ‌های درست و اصولی دست پیدا کنند.

    همچنین دانشجویان علاوه بر طی دوره‌های آموزشی در دوره‌های تکمیلی هم حضور پیدا می‌کنند و اتاق فکر هسته ساماندهی شده تا مطالب علمی دانشجویان در زمینه‌های روانشناسی و مشاوره مامایی منتشر شود.

    خبرنگار خبرگزاری آنا در راستای بررسی جزئیات فعالیت‌های هسته فناور «ویسپهر» مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت‌و‌گویی را با فاطمه شیرمحمدی مدیر این هسته فناور ترتیب داده است.

    ارائه راهکار برای ایجاد کسب و کارهای نوین در حوزه روانشناسی و مامایی

    شیرمحمدی که عنوان فارغ‌التحصیل رشته‌ میکروبیولوژی و مدیر هسته‌ فناور روان برخط «ویسپهر» را با خود دارد، اظهار کرد: این هسته فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان و استان گلستان است.

    وی اضافه کرد: هسته فناور روان برخط ارائه‌کننده خدمات مشاوره مامایی و روانشناسی به تمامی افراد در نقاط مختلف ایران است که به صورت برخط (آنلاین) واز طریق وب‌سایت است.

    مدیر هسته‌ فناور روان برخط یادآور شد: هسته فناور همچنین برگزارکننده‌ دوره‌های آموزشی و کارگاه به صورت حضوری (در شهر گرگان) و غیرحضوری (آنلاین) با حضور متخصصین و استادان برتر است.

    شیرمحمدی متذکر شد: ویزیت مشاوره‌ای به صورت آنلاین و در بستر گوگل‌میت، اسکایپ یا تماس تلفنی انجام می‌شود و انتخاب هرکدام از روش‌ها برعهده‌ کاربر است و دانشجویان می‌توانند برای دسترسی به خدمات ما و ثبت نوبت مشاوره به آدرس اینترنتی www.veyspehr.com مراجعه کنید.

    وی با بیان اینکه با متخصصان حوزه روانشناسی و مامایی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران، اصفهان، خراسان شمالی، ایلام، یزد و … همکاری می‌کنیم، ادامه داد: این همکاری با شیوه به‌روز و جدیدترین متدها انجام می‌شود و استادانی که اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند دانشجویان را با به‌روزترین مطالب آشنا می‌کنند.

    مدیر هسته‌ فناور روان برخط درباره اینکه آیا دانشجویان در زمینه مقاله‌نویسی هم تبحر پیدا می‌کنند؟ چنین پاسخ داد: بله. دانشجویان رشته‌های مامایی و روانشناسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد آموزش مقاله‌نویسی را هم فرامی‌گیرند تا بتوانند پس از تکمیل دوره‌های آموزشی و کارآموزی با همراهی و کمک استادان متخصص در اتاق فکر هسته به انتشار مطالب علمی در بخش مقالات سایت بپردازند.

    شیرمحمدی تشریح کرد: در تلاشیم از طریق بستر هسته بهترین مشاوران و متخصصان را به افراد معرفی کنیم و تاکنون موفق به ویزیت مشاوره‌ای آنلاین در بخش مامایی و روانشناسی بوده‌ایم و توانسته‌ایم کارگاه‌های حضوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار کنیم.

    هسته فناور «ویسپهر» با متخصصان حوزه روانشناسی و مامایی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران، اصفهان، خراسان شمالی، ایلام، یزد و … همکاری دارد و دانشجویان مطالب را با جدیدترین متدها فرامی‌گیرند

    وی افزود: با توجه به قرارداد ۶ ماهه هسته فناور روان برخط  با دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به مدت دو سال، ۱۰ درصد از هر فعالیتی که برای هسته سود مالی داشته باشد، متعلق به دانشگاه است.

    مدیر هسته‌ فناور روان برخط اضافه کرد: هزینه و صرف زمان زیاد برای رفت و آمد به مراکز و کلینیک‌های مشاوره در شهر‌های بزرگ، دغدغه‌ بسیار مهمی برای افراد به شمار می‌رود.

    شیرمحمدی عنوان کرد: برخی دانشجویان علاقه‌مند هستند در کارگاه و دوره‌های اساتید برتر کشور در بخش روانشناسی و مامایی شرکت کنند و در نتیجه افراد با استفاده از سایت می‌توانند در سریع‌ترین زمان به متخصصان متصل شوند و از خدمات مشاوره‌ای ما استفاده کنند.

    وی گفت: همچنین دانشجویان در تمامی استان‌های کشور می‌توانند از کارگاه و دوره‌های آموزشی ما از طریق سایت مطلع شده و به صورت آنلاین شرکت کنند.

    مدیر این هسته‌ فناور اضافه کرد: ازمهم‌ترین چالش‌های استارت‌آپ و کسب و کار‌های نو، نحوه‌ درست تبلیغات و معرفی خود به دیگران بوده؛ بنابراین ساخت مسیر درست تبلیغات در ابتدای مسیر بسیار مهم است.

    شیرمحمدی مطرح کرد: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان کارگاه‌های متعددی را درراستای آموزش واحد‌های فناور با موضوعات و عناوین مختلف (تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، چگونه محصول شرکت‌ها را تجاری‌سازی کنیم؟) به صورت رایگان برگزار می‌کند.

    وی با قدردانی از حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان و دادگر مسئول مرکز رشد این دانشگاه و مرضیه عزیزی عضو هیئت علمی روانشناسی بیان کرد: امیدوارم بتوانیم همکاری گسترده‌تر در سطح کشور با متخصصین روانشناسی و مامایی در بخش ویزیت آنلاین داشته باشیم و دوره‌های حضوری در سایر شهر‌ها برگزار کنیم.

    مدیر هسته‌ فناور روان برخط «ویسپهر» در ادامه توضیح داد: از مسئولان درخواست می‌‌کنیم برای کسب و کار‌های نو و آنلاین وام‌هایی با مبالغ مشخص در نظر بگیرند تا بنوانیم با استفاده از این مبالغ به بهبود سطح فنی و کیفی سایت بپردازیم.

  • پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

    اخبار استانی/کرمان مس رفسنجان با پیروزی برابر پیکان به‌عنوان اولین تیم به مرحله یک‌چهارم پایانی جام حذفی صعود کرد.

    به گزارش اخبار استانی، ۲ تیم مس رفسنجان و پیکان در چارچوب مرحله یک‌هشتم جام حذفی فوتبال کشور از ساعت ۱۷:۴۵ امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان به دیدار هم رفتند که این مسابقه پس از تساوی ۱-۱ در وقت قانونی و وقت اضافه در نهایت با پیروزی ۵ بر ۴ مس به اتمام رسید.

    مس رفسنجان با این پیروزی باید منتظر قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم بماند تا حریف خودش را بشناسد.

    مس رفسنجان یک(۵) پیکان یک(۴)

    پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

    ساعت: ۱۷:۴۵

    ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

    شرح گل‌ها:

    گل مس رفسنجان به پیکان توسط جلال الدین علی محمدی(دقیقه ۳۲): ارسال حسن جعفری به محمدمهدی محبی رسید و او توپ را به سعید واسعی رساند. واسعی توپ را رو به عقب برای جلال الدین علی محمدی کاشت و او با ضربه از راه دور دیدنی دروازه پیکان را باز کرد.

    گل پیکان به مس رفسنجان توسط ابوالفضل زمانی(دقیقه ۴۷): پیکان با سه تعویض در نیمه د.وم کار را آغاز و بازی را هجومی آغاز کرد. ارسال از سمت راست بازیکنان پیکان با خروج ناموفق حامد لک روبرو شد و ابوالفضل زمانی در دهانه دروازه توپ را به تور مس چسباند.

    کارت زرد: علی قربانی، آرش هاشمی، محمدرضا دیناروند(پیکان)

    کارت قرمز: –

    ترکیب مس رفسنجان:

    حامد لک، محمد نژادمهدی، رامتین سلیمان‌زاده، میثم تیموری، حسن جعفری، جلال‌الدین علی محمدی، فرشید باقری، مهدی ترکمان(عرفان شهریاری)، سعید واسعی، محمدمهدی محبی(محمد اکبری‌نسب)، سجاد شهباززاده
    سرمربی: محرم نویدکیا

    ترکیب پیکان:

    محمدرضا دیناروند، مبین دهقان، نیما احمدی(امیرحسین صدقی)، ایمان اکبری(سید محمد ستاری)، علی اصغر صادقی(غلامرضا ثابت ایمانی)، ابوالفضل زمانی، علی‌اکبر رنجبر، امیرحسین غلامی(علی قربانی)، آرش هاشمی، مجتبی حقدوست(سامان نریمان‌جهان) و امیر شهیم(محمدحسین فلاح)
    سرمربی: رضا عنایتی

    انتهای پیام

  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد

    به گزارش خبرگزاری اخبار استانی استان سمنان ،در آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ شهرستان سمنان، حجت الاسلام و المسلیمن مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه شهر سمنان، دکتر احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان، دکتر محمد بهرامی فرماندار سمنان، حسین موسوی شهردار سمنان و جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی و دانشگاهی و خانواده معزز شهدا حضور داشتند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حاشیه آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ شهرستان سمنان، بیان نمود: در حال حاضر پایگاه سلامت کهنه دژ به صورت ضمیمه در مرکز خدمات جامع سلامت مرحوم تصرت الله دانائی شهرستان سمنان در حال خدمت رسانی به مردم شریف این منطقه است و امروز با حضور مقامات استانی پایگاه سلامت غیرضمیمه کهنه دژ در زمینی با مساحت 344/5 متر مربع و با زیربنای 250 متر مربع کلنگ زنی شد.

    دکتر کامران قدس با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش این پایگاه سلامت برابر با 8420 نفر است، گفت: در این پایگاه سلامت پزشک، مراقب سلامت و روان شناس خدماتی همچون واکسیناسیون، مراقبت های مربوط به مادران باردار، نوزادان، سالمندان، بیماران و… را ارائه می دهند.

    وی ضمن قدردانی از حضور مقامات استانی، شهرستانی و دانشگاهی و خانواده معزز شهدا در این آئین، تصریح کرد: توجه این عزیزان به حوزه سلامت استان سمنان و همراهی این مقامات درراستای ارتقای بیش از پیش خدمات بهداشتی و درمانی با این دانشگاه باعث افتخار ماست.

    ۴۷

  • جام حذفی| پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه در اراک

    جام حذفی| پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه در اراک

    پرسپولیس و آلومینیوم اراک در تقابلی حساس رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

    به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های آلومینیوم اراک و پرسپولیس در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ساعت ۱۸:۱۵ فردا در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف هم خواهند رفت.

    این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که آلومینیوم همواره رقیبی جدی برای پرسپولیس بوده و به دفعات برابر پرافتخارترین تیم فوتبال ایران برنده شده است تا جایی که در ۹ دیدار قبلی دو تیم، سهم هر یک ۴ پیروزی بوده و یک بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. در فصل جاری هم دیدار‌های رفت و برگشت دو تیم با نتایج مشابه یک بر صفر به اتمام رسیده که در تهران پرسپولیس برنده شده و در اراک آلومینیوم توسط امیر نوری یک گل استثنایی زد تا تنها شکست پرسپولیس در پایان هفته نهم دور برگشت لیگ برتر از مصاف با آلومینیوم بوده باشد.

    نکته جالب در خصوص جام حذفی اینکه دو تیم یک بار در چارچوب جام حذفی برابر هم صف‌آرایی کردند و آلومینیوم اراک فروردین ۱۴۰۱  با مربیگری مهدی رحمتی موفق شد در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۳ بر ۲ پرسپولیس را شکست دهد.حالا هم شاگردان مجتبی حسینی به دنبال چهارمین پیروزی تیم‌شان در اراک هستند تا در پنج دیداری که آلومینیوم میزبان پرسپولیس بوده، آمار پیروزی ۸۰ درصدی را ثبت کنند.  

    در سمت مقابل پرسپولیس که همانند استقلال مشکل مالکیت خود را حل شده می‌بیند، پس از شکست در هفته شانزدهم برابر آلومینیوم تنها یک تساوی در دربی را تجربه کرده و تمامی بازی‌های خود را با برتری به پایان رسانده و از لحاظ روحی روانی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. اوسمار ویرا توانسته پرسپولیس را به طور کامل از بحران خارج و یکی از مدعیان جدی قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی کند. سیر صعود سرخپوشان محسوس است و بخش عمده‌ای از هواداران تمایل خود را برای تمدید قرارداد سرمربی برزیلی مطرح کرده آند. بدون شک اوسمار با برتری مقابل آلومینیوم ضمن آنکه گربه سیاه تیمش را از پیش رو بر می‌دارد، تیمش را یک گام دیگر به سمت فتح سه گانه پیش خواهد برد.  

    اوسمار در بازی با آلومینیوم نمی‌تواند از علیرضا بیرانوند و امید عالیشاه به دلیل مصدومیت استفاده کند و احتمالاً وحدت هنانوف که به تازگی تمرین با توپ را آغاز کرده هم بازی نخواهد کرد. تیم آلومینیوم هم ابوالفضل سلیمانی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. باید دید در دهمین تقابل آلومینیوم و پرسپولیس که باید برنده داشته باشد، کدام تیم در پیروزی‌های رودررو از حریف سبقت می‌گیرد. پرسپولیس که می‌خواهد جبران شکست دو سال پیش را کند یا آلومینیوم که به دنبال ثبت موفقیتی بزرگ است. نکته جالب اینکه امیررضا رفیعی که در چهار دیدار لیگ برتر به جای بیرانوند بازی کرده هنوز دروازه‌اش باز نشده و می‌خواهد این روند را در جام حذفی ادامه دهد.  

  • راهیابی ۱۰۲ طرح فناورانه به داوری تخصصی جشنواره شیخ بهایی

    اخبار استانی/اصفهان دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ضمن بیان اینکه هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌ بهایی، فرصتی طلایی برای تعاملات فناورانه است، اعلام کرد: از بین ۴۸۱ طرح حائز شرایط برای حضور در جشنواره، ۱۰۲ طرح به مرحله داوری میدانی و تخصصی راه یافته‌اند.

    سعید آجلی، دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی و عضو هیئت‌علمی دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان، در خصوص برپایی این دوره از جشنواره شیخ بهایی، در گفت‌وگو با اخبار استانی، اظهار کرد: پایه‌گذار، برگزارکننده و میزبان جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است و از سال ۱۳۸۳ شمسی تاکنون این جشنواره معتبرترین جشنواره کشور در حوزه فن‌آفرینی و فناوری است و تاکنون نیز تاثیرات مثبتی در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان داشته است.

    سپس او با یادآور شدن این نکته که امسال هجدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی برپا خواهد شد، افزود: در این دوره از جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ما دو بخش مسابقه‌ای اصلی خواهیم داشت. بخش نخست برای گروه‌هایی است که در ابتدای فعالیت علمی و حرفه‌ای خود به سر می‌برند و از سابقه چندانی برخوردار نیستند. در واقع، این افراد در حوزه‌های فن‌آفرینی و فناوری دارای ایده‌ هستند، اما به مرحله تجاری‌ نرسیده‌اند. ایده شرکت‌کنندگان بخش نخست یا نزدیک به محصول تولیدی است و یا در مرحله رسیدن به تجاری‌سازی قرار دارند. «طراحان کسب‌وکار» عنوانی است که برای این گروه‌ برگزیده‌ایم.  

    این عضو هیئت علمی دانشگاه با نظر به دومین بخش این دوره از جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی توضیح داد: اما در بخش دوم که عنوان «فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری (نوپا و رشدیافته)» را بر خود دارد، مخاطبان ما شرکت‌هایی هستند که محصولات خود را با تکیه بر فن‌آفرینی و فناوری تولید کرده‌اند. این گروه در عرصه اقتصاد و در مقام فروشنده محصول حضور دارند.  

    وی در ادامه توضیح بخش دوم یا «فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری (نوپا و رشدیافته)»، تأکید کرد: اگر مدت‌زمان حضور این گروه در بازار یا به‌عبارتی عرضه‌ آن‌ها در اقتصاد، کمتر از ۳ سال باشد، آن‌ها را در دسته‌ای موسوم به «نوپا» قرار می‌دهیم. اما افرادی که بیش از ۳ سال از فعالیتشان در حوزه عرضه در بازار می‌گذرد را در دسته‌ای دیگر و به‌نام «رشدیافته» تعریف کرده‌ایم. بدیهی است که رقابت میان دو دسته «نوپا» و «رشدیافته» آسان و منصفانه نیست. بنابراین، رقابت بین این دو دسته، مجزا از هم خواهد بود. گفتنی است که رقابت در بین شرکت‌کنندگان «رشدیافته» دشوارتر است.

    آجلی با اشاره به این مطلب که در هر دسته سه برنده خواهیم داشت، بیان کرد: در هجدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی بخشی دیگر و با عنوان «جایزه فناوری صنعت‌ساز» داریم. دو بخش جانبی هم در این دوره از جشنواره فعال است. یکی از آن‌ها که نخستین دوره‌اش با همکاری شهرداری اصفهان و در دوره قبل برپا شد، «جایزه ویژه مدیریت شهری» نام دارد. در این بخش، شرکت‌کنندگان با تکیه و تاکید بر موضوعات مختلف شهری شرکت کرده‌اند و حوزه متنوعی است که نقش هوش مصنوعی در راهبری شهر، جمع‌آوری پساب و مدیریت مصرف آب فقط نمونه‌هایی از آن به حساب می‌آید.  

    دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در ادامه این‌گونه توصیف کرد: در کنار دومین دوره «مدیریت شهری»، ما بخش فرعی دیگری داریم که با توجه به نیاز و ضرورت روز شهر اصفهان به موضوع آب اختصاص یافته است و «جایزه ویژۀ فناوری آب» عنوان آن به حساب می‌آید. این بخش فرعی برای اولین بار است که با همکاری شرکت آبفای استان اصفهان برپا می‌شود. در هر دو بخش فرعی نیز جوایزی اهدا خواهد شد.  

    شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در تکاپوی آیین اختتامیه

    آجلی در خصوص آمار شرکت‌کنندگان در این دوره از جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی که به واپسین روزهای خود نزدیک می‌شود، گفت: در هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ۴۸۱ شرکت فناور ثبت‌نام کرده‌اند. از میان شرکت‌کنندگان اولیه، ۳۹ ایده در شاخه فن‌آفرینی به مرحله نیمه‌نهایی رسیده‌اند. رقابت نیمه‌نهایی در بین «طراحان کسب‌وکار» نیز با حضور ۶۳ گروه تحقق خواهد یافت. در مجموع، ۱۰۲ طرح به سومین مرحله داوری، یعنی داوری میدانی و تخصصی راه یافته‌اند.

    وی درباره زمان برپایی اختتامیه جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی خاطرنشان کرد: این جشنواره در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ و در محل شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار خواهد شد و در پایان شاهد برپایی آیین اهدای جوایز در بعدازظهر ۲۷ اردیبهشت‌ماه، در مهمان‌سرای عباسی شهر اصفهان خواهیم بود.  

    او اهمیت برپایی معتبرترین جشنواره فن‌آفرینی در ایران یا جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی را این‌گونه تبیین کرد: هرساله در این جشنواره، گروهی شرکت‌کننده نوپا داریم. اگر ما بتوانیم بین سرمایه‌گذاران و این شرکت‌های نوپا ارتباط برقرار کنیم، قطعاً دستاورد مهمی است که اهمیت برگزاری جشنواره را نیز روشن می‌کند. همچنین حضور شرکت‌های صنعتی که بر فناوری مبتنی هستند یا درواقع گردهمایی آن‌ها رویداد مهمی است. حضور آنان در کنار هم غالباً پیامدهای مثبت فراوانی دارد. این افراد زبان و حال یکدیگر را به‌درستی درک می‌کنند. بنابراین، جشنواره فرصتی طلایی است تا با یکدیگر تعاملی سازنده و هدفمند داشته باشند.  

    آجلی در خاتمه گفت‌وگو، حامیان برپایی این دوره از جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی را چنین عنوان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و نیز صندوق پژوهش، یونیسف و شهرداری اصفهان در هجدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ما را همراهی کرده‌اند.  

    انتهای پیام

  • پروژه‌های بزرگراه سرخه-سمنان، بزرگراه مؤمن‌آباد به فیروزکوه و پروژه آب‌رسانی به شهرستان سرخه از محل سد نمرود را به جد پیگیری می شود

    به گزارش خبرگزاری اخبار استانی استان سمنان وی افزود در جلسه نهایی رئیس‌جمهور و معاونان و وزرا جزو پروژه‌های مهم و به نام شهرستان سرخه محسوب شد و این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان مصوبه دور دوم گرفت که تاپایان سال اجرایی خواهند شد.

    وی این پروژه‌ها را بزرگراه سرخه-سمنان، بزرگراه مؤمن‌آباد به فیروزکوه و پروژه آب‌رسانی به شهرستان سرخه از محل سد نمرود عنوان کرد.

    حجت الله کرمانی افزود:ما ۱۸ مکاتبه با مجموعه وزرا ،معاونین رئیس جمهور و معاونین وزرا انجام داده ایم که انشاالله موضوعات را به جد پیگیری خواهیم کرد.

    فرماندارشهرستان سرخه عنوان کرد:در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان سمنان مفتخر به میزبانی از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور،وزیر آموزش و پرورش،وزیر جهاد کشاورزی و همچنین معاونان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری،آموزش و پرورش و وزارت کار و رفاه اجتماعی در شهرستان سرخه بودیم ومباحث مرتبط باهر وزارتخانه وسازمان به صورت جداگانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    حجت الله کرمانی درخصوص حضورمعاون رئیس جمهور و رئیس محیط زیست کشور درشهرستان سرخه گفت موضوعاتی رابا حضور دکترسلاجقه موردبررسی قرار دادیم از جمله موضوع جامعه القرآن شهر سرخه ، بحث ساخت اداره محیط زیست شهرستان سرخه و چارت مصوب این اداره ، احداث دو دهنه پل بلوار امام رضا (ع) شهر سرخه مقابل سی ان جی که انشاالله خطرات مربوط به جاری شدن سیل را بتوانیم در شهرستان سرخه و به ویژه در شهر سرخه مدیریت نماییم و دو موضوع مهمی که در حضور ایشان مطرح شد یکی بحث آلایندگی شهرستان که یکی از بزرگ ترین آن ها کربنات سدیم است ، آقای دکتر سلاجقه دستور دادند تا پایان سال بحث تصفیه پساب کارخانه باید استقرار پیدا کند و تجهیزاتش مستقر شود بعد از سال اگر این اتفاق نیفتد مانع فعالیت کارخانه کربنات سدیم می شوند .

    حجت الله کرمانی گفت،فعالیت معادن شهرستان سرخه یکی دیگراز مباحث مهمی بودکه با حضور ریاست سازمان محیط‌زیست کشور مطرح شد.

    فرماندار سرخه ادامه داد : مسائل و دغدغه‌های شوراهای روستاهای افتر ، مومن آباد و لاسجرد و دغدغه های شورای اسلامی شهر سرخه و دغدغه های محیط زیستی در حوزه آب و خاک و آلودگی هوا و … توسط دکتر شمس خانی به عنوان فعال محیط زیست استان در حضور ریاست سازمان محیط زیست کشور مطرح گردید.

    فرماندار سرخه با اشاره به پروژه بزرگ مجتمع گردشگری جنب پلیس راه سرخه عنوان کرد: با حضور وزیر آموزش و پرورش و بازدیدی که از این مجتمع صورت گرفت مقرر شد تهاتری و توافقی بین وزارت میراث فرهنگی و آموزش و پرورش صورت گیرد و این مجتمع به محلی برای اسکان فرهنگیان سراسر کشور و عموم مردم با توجه به اینکه سالانه میلیون‌ها مسافر و زائر از این مسیر در حال عبور و مرور هستند، تبدیل شود.

    حجت الله کرمانی در ادامه به پیگیری‌های انجام شده در خصوص مدرسه خیرساز و مجتمع آموزشی ۲۴ کلاسه بانک ملت با نام «حیات طیبه» و بازدیدی که وزیر آموزش و پرورش از این پروژه نیمه‌تمام داشتند، اشاره کرد و گفت: مقرر شد این طرح از محل اعتبارات ملی از توسعه و تجهیز مدارس کشور تکمیل و انشاالله با پیشنهادی که دادیم پردیس خواهران یا برادران دانشگاه فرهنگیان از آنلاین ماه ۱۴۰۳ در این محل استقرار یابد.

    فرماندار سرخه با اشاره به اینکه سالن ورزشی آموزش و پرورش سرخه که به دلیل کمبود اعتبار رها شده بود قرار شد از محل اعتبار توسعه و تجهیز مدارس کشور در سال جاری اتمام یابد، گفت: ساختمان اداری آموزش و پرورش شهرستان سرخه که در سال ۱۳۴۷ احداث شده است نیز مقرر شد دستورات لازم جهت تخریب و بازسازی آن از سوی وزیر آموزش و پرورش صادر شود.

    حجت الله کرمانی عنوان کرد: از مهم ترین مصوبات سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان سرخه استقرار دهکده المپیک و ورزش‌های دانش‌آموزی سراسر کشور در منطقه چلیم روستای افتر بود .

    فرماندارسرخه گفت :باحضور دکترنیکبخت وزیرجهاد کشاورزی بحث تأمین آب واحدصنعتی تولیدی افق کوروش شهرستان سرخه پیگیری و بازدید از شرکت سردخانه ۲۰ هزار تنی بوران نیز انجام شد.

    فرماندار سرخه خاطرنشان کرد: با حضور معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی در شهرستان سرخه نیز بازدیدی از درمانگاه مادر شهر سرخه انجام شد و پیشنهادها برای دو شیفته شدن این درمانگاه و یا تخصصی کردن در دو یا چند رشته مطرح شد که این موضوع را نیز به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا