اقتصادیکسب و کار استانها

آشنایی با دستگیره هوشمند اثرانگشتی

یکی از ابزارهای نوین و کاربردی است، که به کمک فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند اینترنت اشیا و ارتباطات بی سیم، برای کاربران این امکان را فراهم می‌سازند تا کنترل و مدیریت دقیق‌تری بر عبور و مرور افراد به بخش‌های مختلف مجموعه‌ی خود داشته باشند. امروزه این تجهیزات به دلیل طراحی منحصر به فرد و قابلیت‌های مختلفی که دارند، بیش‌تر از دستگیره های معمولی و سنتی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

اما شاید خیلی از افراد به خوبی با قابلیت‌ها و مزایای دستگیره هوشمند آشنایی نداشته باشند، به همین منظور در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی این تجهیزات بپردازیم و شما را با انواع مدل‌های آن آشنا نماییم. پس اگر برای ارتقای امنیت محل کار یا منازل خود به استفاده از این ابزارهای جدید و هوشمند علاقمند هستید، به شما پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دستگیره الکترونیکی هوشمند چیست؟

این تجهیزات به عنوان یک جایگزین مدرن و پیشرفته برای دستگیره‌های سنتی، می‌توانند خیال شما را از بابت مشکلاتی از قبیل پشت در ماندن به خاطر جا گذاشتن یا گم کردن کلیدهای فیزیکی راحت کنند. این تجهیزات با استفاد از روش‌های شناسایی مختلفی از جمله اثر انگشت، تشخیص چهره و کارت‌های RFID این امکان را به شما می‌دهند تا به صورت هوشمدانه‌تری ورود و خروج افراد را مدیریت کنید. اما قبل از هر چیزی بهتر است با انواع و نحوه عملکرد هر یک از این تجهیزات بیش‌تر آشنا شوید.

دستگیره هوشمند اثر انگشتی

استفاده از این تجهیزات یکی از مطمئن‌ترین و محبوب‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید با کمک آن از ورود و دسترسی‌های افراد غیر مجاز جلوگیری نمایید. درواقع تکنولوژی شناسایی اثر انگشت بر اساس خصوصیات فیزیکی انگشت کاربران عمل می‌کنند و به واسطه الگوریتم‌های پیشرفته و مقایسه‌ی آن‌ها با نمونه‌های ذخیره شده در دستگاه، قادر به تشخیص صحت اثر انگشت کاربران و باز کردن قفل‌ها هستند. این تجهیزات با کاربری راحت و ساده‌ای که دارند، می‌توانند امنیت اماکن شما را به خوبی تامین کنند و اسکنرهای نوری به کار رفته در آن‌ها قادر هستند تا به بهترین شکل و با دقت بسیار بالایی اثر انگشت کاربران را شناسایی کنند.

دستگیره هوشمند تشخیص چهره

در مقایسه با دیگر روش‌های شناسایی بیومتریک، تکنولوژی تشخیص چهره یکی از کاربردی‌ترین و راحت‌ترین روش‌هایی است که بدون نیاز به تماس مستقیم با دستگاه می‌توانید اجازه ورود و دسترسی به یک مکان را داشته باشید. از مهم‌ترین مزایای این محصولات می‌توان به سرعت و دقت بسیار بالای آن‌ها در تشخیص و شناسایی افراد اشاره کرد. درواقع این تجهیزات، جزو پیشرفته‌ترین قفل‌ها ضدسرقت بیومتریکی هستد که با استفاده از الگوریتم‌های پردازش تصویر و عمق سنجی چهره کاربران می‌توانند در عرض چند ثانیه چهره شما را با نمونه‌های ذخیره شده در پایگاه داده مقایسه و دسترسی شما را تایید کنند.

دستگیره هوشمند کارتی یا هتلی

دستگیره‌های کارتی یا هتلی، همانطور که از نامشان پیدا است، کاربرد گسترده‌ای در هتل‌ها، ساختمان‌های اداری و… دارند. شما می‌توانید از کارت‌های هوشمند به جای کلید برای باز کردن این قفل‌ها استفاده کنید و به عنوان یک جایگزین مناسب، از قابلیت‌هایی که برای شما فراهم می‌کنند بهره ببرید. این کارت‌های هوشمند عموما از جنس پلاستیک pvc می‌باشند و درون آن‌ها یک تراشه الکترونیکی تعبیه شده است. این تراشه می‌تواند اطلاعات کاربران را بر روی خود ذخیره و یا حتی ترددهای انجام شده را ثبت کند.

مزایای استفاده از دستگیره دیجیتالی

همانطور که می‌دانید در سبک  زندگی امروزی استفاده از تکنولوژی و دسترسی به ابزارها و امکانات هوشمندی که با نیازهای روزانه ما سازگاری داشته باشند، امری بسیار مهم و ضروری است. به همین جهت می‌توانید از این تجهیزات هوشمند به عنوان یک راه حل موثر و ایده‌آل در کنترل و مدیریت ترددهای اماکن خود استفاده کنید. در ادامه به اصلی‌ترین مزیت‌هایی که این تجهیزات برای ما به همراه دارند، خواهیم پرداخت تا ضمن آشنایی بیش‌تر به شما در خرید و انتخاب آن‌ها کمک نماییم.

دسترسی آسان

با استفاده از این دستگاه‌ها بدون نیاز به کلید و قفل‌های سنتی، به راحتی می‌توانید درب‌های خود را به روش‌های مدرنی مانند شناسایی اثر انگشت، کارت و تشخیص چهره باز یا بسته کنید. درواقع با نصب و به کارگیری این تجهیزات دیگر نیازی به حمل دسته کلیدهای بزرگ نخواهید داشته و به سادگی از راه دور و با استفاده از تلفن همراه خود دسترسی افراد را مدیریت کنید.

کنترل و مدیریت بهتر

با به کارگیری این تجهیزات می‌توانید حداکثر کنترل را بر روی درب‌های خود داشته باشید. به عنوان مثال شما می‌توانید زمان دسترسی افراد را مشخص کنید و فقط در یک بازه زمانی مشخص به کاربران خود اجازه ورود و دسترسی بدهید. هم‌چنین شما می‌توانید از طریق اتصال به وای فای و بلوتوث با این قفل‌ها ارتباط برقرار نمایید و به راحتی کنترل باز یا بسته شدن آن‌ها را در دست بگیرید.

مدیریت از راه دور

تا به حال این اتفاق برای شما پیش آمده که در هنگام بیرون رفتن از خانه یا در مسیر، دچار تردید شده باشید که آیا درب‌‌ها را به خوبی قفل کرده‌اید یا خیر!! در بعضی از مواقع ممکن است این شک و تردید شما را مجبور کند که مجددا به خانه باز گردید و از قفل بودن درب‌ها اطمینان حاصل نمایید. اما با نصب این تجهیزات، به راحتی می‌توانید در هر لحظه و از راه دور وضعیت درب‌های خود را چک کنید و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهید.

ظاهر و کیفیت ساخت

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به زیبایی و دکوراسیون داخلی اماکن خود اهمیت می‌دهید و جزو طرفداران سبک دکوراسیون مدرن هستید، به شما پیشنهاد می‌کنم تا با نصب این تجهیزات، زیبایی محیط و فضاهای خودتان را کامل کنید. این دستگاه‌ها علاوه بر ظاهر جذاب و مدرن‌شان، از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. درواقع در ساخت این تجهیزات از یک نوع آلیاژ با کیفیت و با دوام استفاده شده است، که در برابر ضربه و نفوذ عوامل خارجی مانند گرد و غبار و آب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند در شرایط آب و هوایی مختلف عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند.

امنیت بالا

این تجهیزات با قابلیت شناسایی هوشمند، امنیت اماکن شما را در مقابل دسترس‌های غیرمجاز بالا می‌برند و این امکان را برای شما فراهم می‌سازند تا با نظارت بر ورود و خروج افراد، سطح امنیت بالاتری را در اماکن خود برقرار نمایید. هم‌چنین پشتیبانی از روش‌های احراز هویت بیومتریکی و منحصر به فرد نظیر اثر انگشت و تشخیص چهره، باعث شده تا درصد خطا و احتمال جعل و تقلب در این دستگاه‌ها تا حد قابل توجه‌ای کاهش یابد.

سخن پایانی

به طور کلی اگر تصمیم دارید تا دفاتر کار یا منازل مسکونی خود را به این دستگیره‌ها مجهز کنید، بهتر است، با توجه به نوع کاربرد و نیازتان از بین محصولات موجود در بازار مناسب‌ترین آن‌ها انتخاب و خریداری نمایید. درواقع این تجهیزات راه‌حلی مناسب برای رفع بعضی از مشکلات رایجی مانند فراموش کردن یا گم کردن کلیدها هستند که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید تمامی این مشکلات را بر طرف و امنیت اماکن خود را تضمین کنید.

برای خرید دستگیره هوشمند می توانید به سایت خانه هوشمند جهان اسمارت مراجعه نمایید.

 

دکمه بازگشت به بالا