عمومی

آنژیوکراتوم تناسلی چیست

درمان سریع زگیل تناسلی در خانه

آنژیوکراتوم یک نوع بیماری پوستی است که بر اثر آن لکه‌های کوچک و تیره رنگی روی پوست ظاهر می‌شوند. این لکه‌های پوستی ممکن است در هر قسمت از بدن فرد بروز کند. در واقع زمانی که مویرگ‌های خونی در نزدیکی سطح پوست، متورم می‌شوند، ضایعات پوستی آنژیوکراتوم بروز می‌کنند. جهت آشنایی بیشتر با این بیماری و تفاوت آن با پیشنهاد می‌کنیم مقاله آنژیوکراتوم تناسلی چیست، از را از دست ندهید. درمان سریع زگیل تناسلی در خانه یکی از روشهای درمان این بیماری می باشد که دکتر زگیل اصفهان به آن پرداخته است.

آنژیوکراتوم چیست؟

همانطور که گفته شد آنژیوکراتوم نوعی بیماری پوستی است که به صورت لکه‌های تیره رنگ در قسمت‌های مختلف پوست بروز می‌کند. این لکه‌ها که اغلب سطح زبر و برجسته‌ ای دارند در قسمت‌هایی از بدن مانند ولو (قسمت خارجی ناحیه تناسلی زن)، آلت تناسلی مرد، لبه بیرونی واژن و کیسه بیضه ظاهر می‌شوند.

دکتر متخصص زگیل تناسلی مردان در اصفهان

در مواردی ممکن است این بیماری با بثورات پوستی دیگر، پوست، یا اشتباه گرفته شود. در حالی که بیماری آنژیوکراتوم، یک بیماری با عارضه خفیف است که نیاز به درمان خاصی هم ندارد.
گاهی اوقات نیز ممکن است بیماری آنژیوکراتوم، نشانه ای از یک بیماری زمینه ای مانند اختلالات ژنتیکی باشد. بنابراین بهتر است هنگام مشاهده هر گونه لکه‌ قرمز یا قهوه ای، جهت جلوگیری از عوارض ناشی از بیماری به دکتر متخصص زگیل تناسلی مردان در اصفهان مراجعه کرد.

علائم آنژیوکراتوم

درمان سریع زگیل تناسلی در خانه

به طور کلی بیماری آنژیوکراتوم با توجه به نوعی که دارد، با علائم زیر بروز می‌کند.

  • احساس ضخامت و سختی بر روی پوست
  • بروز برجستگی‌ها به صورت تکی و شاخه ای
  • برجستگی‌های کوچک و بزرگ در اندازه‌های ۱ تا ۵ میلی متر و به صورت زگیل مانند
  • برجستگی‌های با رنگ تیره به صورت قرمز، آبی، بنفش یا سیاه
  • افراد با سابقه بیماری‌های ژنتیکی نیز در صورت ابتلا به آنژیوکراتوم دارای علائم زیر هستند.
  • درد و ورم معده و روده
  • درد دست‌ها و پاها
  • وزوز گوش و شنیدن صدا در گوش
  • دیدن اجسام با هاله
  • تعریق نامناسب
  • تمایل به مدفوع کردن بعد از غذا
علت آنژیوکراتوم

علت اصلی بیماری آنژیوکراتوم، گشاد شدن رگ‌های خونی است که در نزدیکی سطح پوست قرار دارند. به عنوان مثال نوع انفرادی آن ممکن است به دلیل آسیب‌هایی بروز کند که به پوست وارد شده است. علائم برخی از بیماری‌های ژنتیکی خاص نیز که در خانواده‌ها منتقل می‌شوند، می‌تواند همین بیماری آنژیوکراتوم باشد. در چنین شرایطی فشار خون بالا، داشتن مشکلاتی مانند فتق، یا واریکوسل می‌تواند از دلایل این بیماری باشد.

انواع آنژیوکراتوم

برجستگی‌های پوستی ناشی از بیماری آنژیوکراتوم در انواع مختلفی دسته بندی می‌شوند. جهت آشنایی بیشتر شما با این بیماری به بررسی انواع مختلف آن می‌پردازیم.

1. آنژیوکراتوم انفرادی

ابن نوع آنژیوکراتوم همان طور که از اسم آن مشخص است، غالباً به صورت تکی بر روی پوست ظاهر می‌شود. این نوع بیماری در اکثر مواقع، در قسمت‌های بازو و پاها بروز می‌کند و چندان ضرر و آسیبی برای بدن ندارد.

2. آنژیوکراتوم فوردایس

آنژیوکراتوم فوردایس به صورت خوشه ای ظاهر می‌شود. محل بروز آن روی پوست بیضه مردان یا ولو خواهد بود. البته این نوع بیماری ممکن است در رحم زنان باردار هم ایجاد شود. به طور معمول نوع فوردایس خطر جدی برای بدن ندارد اما در صورت خارش ممکن است مستعد خونریزی شود.

3. آنژیوکراتوم دورنویس

یک نوع نادر از بیماری آنژیوکراتوم، دورنویس است. این نوع بیماری روی پاها یا تنه بدن به صورت خوشه ای بروز می‌کند. امکان متولد شدن افراد با این گونه آنژیوکراتوم وجود دارد که بر اثر گذشت زمان، ممکن است تغییر شکل یا تغییر رنگ بدهد.

4. آنژیوکراتوم کورپوریس

این نوع آنژیوکراتوم نیز مربوط به علائم بیماری‌های اختلال ژنتیکی یا (FD) است که در سایر اختلالات لیزوزومی رخ می‌دهد. آنژیوکراتوم کورپوریس همچنین ممکن است بر عملکرد سلول‌ها تأثیرگذار باشد. از علائم این بیماری می‌توان به سوزش دست و پا یا مشکلات بینایی اشاره کرد. این نوع آنژیوکراتوم بیشتر در بخش پایینی بدن قابل مشاهده است. در واقع می‌توان گفت در هر جایی از پایین تنه تا بالای ران ممکن است بروز کند.

درمان آنژیوکراتوم تناسلی

بیماری آنژیوکراتوم از دسته بیماری‌هایی است که در اکثر افراد بدون درد یا خارش بروز می‌کند. با این حال ممکن است فرد نسبت به شکل و ظاهر آن احساس ناخوشایندی داشته باشد. به همین دلیل است که اقدام جهت درمان آن ضرورت پیدا می‌کند. البته در برخی از افراد هم احتمال خونریزی بر اثر خارش وجود دارد که در چنین شرایطی نیز، فرد باید هر چه زودتر جهت درمان بیماری خود به دکتر زگیل اصفهان مراجعه کند. در زیر به چند مورد از روش‌های درمانی جهت درمان آنژیوکراتوم اشاره می‌کنیم.

روش الکتروشیمیایی و کورتر

یکی از روش‌های شایع جهت درمان این بیماری، روش الکتروشیمیایی است. بهترین متخصص زگیل تناسلی در اصفهان در این روش، از طریق بی‌حسی موضعی، اطراف زائده‌ها را بی حس می‌کند. سپس با کمک کورتر برقی و ابزارهای موردنیاز دیگر، به خراش دادن لکه‌ها و از بین بردن زائده‌های اضافی و بافت‌ها می‌پردازد.

درمان آنژیوکراتوم تناسلی با کمک لیزر

این روزها از لیزر جهت درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود. درمان آنژیوکراتوم با کمک لیزر نیز یکی از کاربردهای مربوط به لیزر است. در این روش، پزشک متخصص با کمک لیزر رنگی پالسی اقدام به از بین بردن رگ‌های خونی گشاد می‌کند. در واقع همین رگ‌های گشاده شده هستند که باعث بروز بیماری آنژیوکراتوم شده اند.

روش سرما درمانی یا کرایوتراپی

روش کرایوتراپی نیز یکی از روش‌های مؤثر برای درمان بیماری آنژیوکراتوم است. در این روش پزشک با بهره گیری از نیتروژن مایع یا کرایو، اقدام به منجمد کردن و از بین بردن بافت‌های اضافی آنژیوکراتوم می‌کند. درمان با استفاده از این روش ممکن است چندین جلسه توسط پزشک در کلینیک زمان ببرد. توجه: مصرف داروها فقط باید با تجویز دکتر متخصص زگیل تناسلی مردان در اصفهان صورت گیرد؛ از مصرف خودسرانه داروها خودداری نمائید.

تفاوت آنژیوکراتوم با زگیل تناسلی

در بسیاری از موارد، احتمال اشتباه گرفتن بیماری زگیل تناسلی با آنژیوکراتوم وجود دارد. در صورتی که این دو تنها از نظر ظاهر یا شکل و اندازه ممکن است به هم شبیه باشند. در واقع علت بروز این دو بیماری متفاوت است. زگیل تناسلی از ویروسی به نام یا پاپیلومای انسانی ناشی می‌شود. در صورتی که علت بروز آنژیوکراتوم چیز دیگری است. از طرفی روش‌های درمانی این دو بیماری نیز با یکدیگر فرق دارد.

یادداشتی از ملینیک آنژیوکراتوم اصفهان

  • بیماری آنژیوکراتوم نوعی بیماری پوستی است که به صورت برجستگی‌های کوچک و بزرگ در قسمت‌های مختلف بدن به خصوص ناحیه تناسلی بروز می‌کند.
  • علت این بیماری می‌تواند افزایش فشارخون در وریدهای نزدیک پوست، ابتلا به بیماری‌هایی مانند فتق، بواسیر و واریکوسل باشد.
  • از علائم بارز این بیماری هم می‌توان به برجستگی‌های کوچک و بزرگ به صورت تکی یا خوشه ای در نواحی نزدیک پوست اشاره کرد.
  • این بیماری ممکن است از نظر شکل و ظاهر با زگیل تناسلی شباهت داشته باشد اما دارای علت و روش درمان متفاوتی است.
  • آنژیوکراتوم دارای انواع مختلف انفرادی، فوردایس، دورنویس و کورپوریس است.

آیا آنژیوکراتوم تناسلی همان زگیل تناسلی است؟

خیر. آنژیوکراتوم ممکن است علائمی شبیه به زگیل تناسلی داشته باشد اما با آن متفاوت است و روش‌های درمانی مختلفی برای آن به کار می‌رود.

آیا بیماری آنژیوکراتوم خطرناک است؟

خیر. این بیماری به صورت برجستگی‌های کوچک و بزرگ بر روی پوست ظاهر می‌شود که چندان خطر جدی برای بدن ندارد. البته ممکن است در مواردی با درد در لگن و دست و پا همراه باشد که بهتر است فرد زودتر به بهترین دکتر برای زگیل تناسلی مردان در اصفهان مراجعه کند.

علائم آنژیوکراتوم چیست؟

ضخامت یا سختی در سطح پوست، بروز شاخه ای یا تکی برجستگی و رنگ تیره تا روشن آن همگی از علائم این بیماری به شمار می‌آید.

تماس با بهترین دکتر متخصص زگیل در اصفهان

بهترین دکتر متخصص زگیل در اصفهان درباره آنژیوکراتوم تناسلی چیست و انواع روش های درمان سریع زگیل تناسلی در خانه در مجهزترین کلینیک تخصصی زگیل اصفهان صحبت کردند. جهت برقراری ارتباط با دکتر علیرضا عابدی می توانید با شماره تلفن 09130001480 و یا به صورت حضوری به نشانی اصفهان، خیابان شمس آبادی، ابتدای کوی عالم، مجتمع تجاری عالم آرا، طبقه اول، واحد 103 مراجعه کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا