عمومیکسب و کار استانها

اجزای تیکنر

این بخشی از سیستم تصفیه فاضلاب در تاسیسات معدن و ذوب است که به بازیابی و تمیز کردن خمیر تولید شده توسط آسیاب و آب مورد استفاده مجدد بر اساس رسوب کمک می کند. فرآیند ته نشینی یا جداسازی ذخایر نفت جامد بر اساس اثر گرانش، نیروی گریز از مرکز، اختلاف وزن مخصوص و شیمی لخته است. پس از قرار گرفتن دانه های سفت در تفاله، مایع شفاف و خمیر غلیظی وجود دارد که از نواحی مختلف گرفته و جمع آوری می شود. سرعت ذرات جامد در مایع را می توان از اندازه ذرات با استفاده از قوانین استوکس و نیوتن بدست آورد. سرعت ته نشینی ذرات بسیار ریز میکرونی در اثر گرانش بسیار کم است. بنابراین ممکن است افزایش سرعت فرود با کمک نیروی گریز از مرکز ضروری باشد. همچنین می توان شرایط محیطی را به گونه ای تنظیم کرد که ذرات ریز در اثر نیروی واندروالس که به آن انعقاد می گویند، سریعتر به هم متصل شده و ته نشین شوند و یا از پلیمرهایی به نام لخته ساز استفاده کرد. وقتی ذرات خیلی سریع ته نشین می شوند، به این لخته سازی می گویند. برای آشنایی بیشتر با تیکنر و سفارش تیکنر با الکتنو همراه باشید.

ضخامت را می توان به طور مداوم یا متناوب کار کرد. در زیر به نحوه عملکرد ضخیم کننده، اجزای تشکیل دهنده آن و معرفی انواع ضخیم کننده های مورد استفاده در صنایع مختلف می پردازیم.

تیکنر چگونه کار می کند

ضخیم کننده از یک حوض استوانه ای شکل با قطر بین 2 تا 200 متر و عمق بین 1 تا 7 متر بسته به ظرفیت آن تشکیل شده است. لوله اصلی از طریق لوله ای که در وسط قرار دارد وارد مخزن ضخامت می شود و انتهای آن در حوضچه ضخیم ساز حدود چند دسی متر در لوله فرو می رود تا اختلالات ایجاد شده در محیط به حداقل برسد. در نتیجه رسوب ذرات جامد، لایه ای از مایع شفاف در قسمت بالایی ضخیم کننده تشکیل می شود که به آن Over Flow می گویند و از کانالی که در اطراف قسمت بالایی ضخیم کننده طراحی شده است خارج می شود. . ذرات جامد نیز به صورت یک خمیر متراکم از شمع هدایت می شوند که به صورت کانالی در وسط قسمت پایینی تعبیه شده است. برای اینکه بذرهای ته نشین شده آزاد شوند، کف شمع کمی به سمت وسط شیب دارد. علاوه بر این، یک یا چند بازوی چرخان مجهز به یک سری پره های نصب شده در پایین هستند تا مواد رسوب شده را به کانال مرکزی هدایت کنند. در ضخیم‌کننده‌های جدید، این بازوها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌طور خودکار به سمت بالا حرکت می‌کنند تا در صورت اعمال نیروی بیش از حد به آن‌ها آسیبی وارد نشود.

اجزای غلیظ کننده

برخی از مهم ترین ویژگی های ضخیم کننده ها که باید در هنگام طراحی به دقت مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:

1- سازه نگهدارنده و مخزن ضخیم کننده: شاید مهم ترین قسمت اندازه، عملکرد، نوع ساخت و محل تغلیظ در فلو شیت کارخانه، بدنه و ساختار تغلیظ کننده و کلیه فونداسیون ها و کاربردهای ضخیم کننده های مدنی باشد. اجرا، ساخت و همچنین نگهداری قوام دهنده. این زیر سیستم از ترکیب کامل بتن و بتن و فلز با توجه به ابعاد سازه، وزن سیال و ملاحظات اقتصادی طراحی و ساخته شده است. برای تکمیل اطلاعات شما در یک مقاله به مقایسه ضخیم کننده فلز و ضخیم کننده بتن پرداخته ایم.

2- مخزن تغذیه (Feed Wee). این قسمت وظیفه توزیع یکنواخت جریان به کندانسور را بر عهده دارد.

3- مجموعه پارویی و همزن: در طراحی و ساخت قوام دهنده، این قسمت وظیفه انتقال لجن یا فاضلاب عمیق به کف مخزن را بر عهده دارد.

4- سرریز غلیظ کننده: سرریز غلیظ کننده برای بیرون کشیدن تدریجی آب تصفیه شده از غلیظ کننده.

5- سیستم درایو و میکسر: سیستم درایو و میکسر در غلیظ کننده های فاضلاب. از قطعات مختلفی مانند چرخ دنده، درایو، موتور و گیربکس، سیستم انتقال قدرت، ویولن، پل تشکیل شده است. طول سفر و سرعت پاروها، قدرت مکانیکی، یاتاقان ها و آرایش شفت با توجه به ظرفیت متمرکز کننده طراحی و انتخاب می شود. این درایوها که توسط صدرا تهذیه مهرگان طراحی شده اند، دارای سیستم شفت و هواکش هستند که در هنگام افزایش فشار و گیر کردن در گل، به طور خودکار بالا و پایین می روند تا وزن ایلرون ها متعادل شود. همچنین پست ها و تابلوهای برق از دیگر تجهیزات مرتبط با سیستم درایو و میکسر هستند که توسط کارشناسان برق صنعتی این گروه طراحی و اجرا شده اند. برای واردات قطعات صنعتی با ما تماس بگیرید.

6- سیستم تولید و تزریق لخته: یک فرآیند خیساندن ملایم با مواد پلیمری انجام می شود، با در نظر گرفتن اینکه ذرات معلق در خمیر کاغذ جمع می شوند و به تشکیل رسوبات کمک می کنند. با توجه به تست های ته نشینی و آنالیز آزمایشگاهی، سیستم های تولید و تزریق فلوکولانت مناسب برای هر واحد به صورت دستی و اتوماتیک طراحی و ساخته می شود. سیستم تزریق فلوکولانت بهینه شده برای مصرف پلیمرها و مواد شیمیایی همراه با کنترل دقیق اپراتور و سرعت و قدرت تیغه ها از ویژگی های ضخامت تولید شده است. توسط شرکت صدرا تهذیه مهرگان

دکمه بازگشت به بالا