عمومیکسب و کار استانها

اسپری دوفاز مو چیست و چه کاربردی دارد؟

اسپری دو فاز مو چیست؟

وقتی به اسپری دو فاز نگاه می‌کنید، به راحتی از ظاهر آن متوجه می‌شوید که دو ترکیب اصلی دارد. این دو ترکیب یکی آب و دیگری سیلیکون است. قبل از مصرف باید محصول را خوب تکان دهید تا هر دو فاز این محصول با یکدیگر ترکیب شوند. استفاده از اسپری دو فاز موجب نرمی، آبرسانی، لطافت و تغذیه‌رسانی به موها شده و سلامت ساقه مو را بهبود می‌بخشد. یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از اسپری دو فاز این است که از آسیب ناشی از سشوار و اتوی مو پیشگیری به عمل می‌آورد. اسپری دو فاز نه تنها موها را روغنی و چرب نمی‌کند بلکه حالتی نرم و ابریشمی به موها می‌دهد. خرید اسپری دو فاز اصل بیشتر به افرادی پیشنهاد می‌شود که در پی ترمیم موهای آسیب‌دیده خود هستند.

انواع اسپری دو فاز مو

اسپری دو فاز انواع مختلفی دارد که پرکاربردترین آنها به شرح زیر است:

تقویت کننده مو
ترمیم و بازسازی کننده مو
تثبیت کننده رنگ مو
ضد وزی مو
نرم کننده
مناسب موهای نازک و کم‌حجم
بیشتر بخوانید: پروتئین تراپی مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟
طرز استفاده از اسپری دوفاز مو


برای آشنایی با نحوه استفاده از اسپری دو فاز مراحل زیر را در نظر بگیرید:

۱- بطری اسپری را خوب تکان دهید تا هر دو فاز محصول با یکدیگر ترکیب شوند.

۲- هم روی موهای مرطوب و هم روی موهای خشک می‌توانید از اسپری دو فاز مو استفاده نمایید.

۳- به منظور خوش حالت کردن موها، محصول را به ساقه مو اسپری کرده و بعد موها را شانه کنید.

۴- اگر قصد سشوار کردن مو یا اتوی مو را دارید، پس از زدن اسپری دو فاز مو می‌توانید از این ابزار حرارتی استفاده کنید. در این صورت آسیب کمتری در نتیجه حرارت به موها وارد خواهد شد.

۵- این محصول بعد از استفاده نیازی به آبکشی ندارد.

برایتان شرح دادیم که اسپری دو فاز مو یا همان ماسک دوفاز مو چیست؟ حالا مهم ترین فواید این محصول را هم متذکر می شویم:

1 – باز کردن گره موها و تسهیل شانه پذیری

به کمک اسپری دو فاز مو می توانید گره موها را باز کرده، راحت تر موهای خود را شانه کرده و حالت بهتری به موها بدهید. مشکل گره خوردن موها در میان افرادی که موی فر یا وز دارند یا موهایشان به شدت خشک شده است، بیشتر دیده می شود.

2 – تغذیه رسانی به موها

بسیاری از اسپری های دو فاز مو حاوی ترکیبات مغذی هستند که در افزایش لطافت موها می توانند موثر واقع شوند. به عنوان مثال روغن آرگان و کراتین هیدرولیز شده از جمله ترکیباتی هستند که به اسپری دو فاز اضافه شده و باعث تغذیه رسانی و رطوبت رسانی به موها می شوند. در این حالت به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می شود و تارهای مو سلامت از دست رفته خود را دوباره به دست می آورند.

3 – کمک به خوش حالت کردن و زیباتر کردن موها

اسپری دو فاز مو روی لایه کوتیکول مو که خارجی ترین لایه مو است اثر گذاشته، وزی و خشکی مو را کاهش می دهد و با نرمی که در موها ایجاد می کند، باعث می شود تا موها خوش حالت تر به نظر برسند. ترکیباتی که در اسپری دو فاز مو استفاده می شوند، خاصیت ترمیم کنندگی داشته و ظاهر موها را سالم تر و درخشان تر می کنند.

4 – نرم کنندگی و آبرسانی به موها

اسپری مو دو فاز یکی از موثرترین ترکیبات را در حفظ رطوبت موها دارد. برای آبرسانی به موهای خشک و شکننده می توانید از این محصول بعد از حمام استفاده کنید. اگر موهایتان در اثر استفاده از رنگ مو و مواد دکلره و یا اتوی مو و … دچار آسیب شده، در استفاده از اسپری دو فاز تردید نکنید.

پس از استفاده از این محصول به وضوح مشاهده می کنید که موها حالت نرم و ابریشمی به خود گرفته است. به خصوص شانه زدن به موها بسیار راحت تر از قبل است و موها حالت صاف و نرم و براق تری دارند. اسپری دو فاز به تنهایی می تواند جای چندین محصول آرایشی – بهداشتی مو را بگیرد. در ضمن تماس مواد موجود در اسپری با پوست سر، هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

حتی اگر شوره سر دارید نیز می توانید از اسپری دو فاز مو استفاده کنید. یادتان باشد این محصول بدون آبکشی است و نیازی نیست موها را شستشو دهید. همین ویژگی کاربری آن را ساده تر کرده است.

روش استفاده از اسپری دو فاز

یکی از مزایای این اسپری این است که شما می توانید از آن بعد از حمام بر روی موهای خیس استفاده کنید. همچنین، این اسپری بر روی موی خشک قابل استفاده است. اگر می خواهید پس از حمام از آن استفاده کنید، باید ابتدا موهای خود را با استفاده از یک حوله آبگیری کنید. سپس وقتی موها در حالت نمدار بود این اسپری را بر روی آن بزنید. در هنگام استفاده از این اسپری دقت کنید که آن به ریشه مو نخورد و بیشتر قسمت ساقه را اسپری کنید. سپس با استفاده از باد سشوار موهای خود را خشک کنید. از این اسپری برای حالت دادن مو نیز می توانید استفاده کنید که به آن اسپری دو فاز تثبیت کننده مو می گویند. شما می توانید موهای خود را به حالتی که دوست دارید باقی بماند شانه کنید و سپس از این اسپری برای تثبیت حالت مو استفاده کنید.

طریقه استفاده از اسپری دو فاز مو

برای استفاده از این اسپری طبق مراحل زیر پیش بروید:

1. شیشه اسپری را تکان دهید تا محتویات درون محصول به خوبی با هم ترکیب شوند.

2. موهایتان را کمی مرطوب کنید ( بهترین حالت مصرف این اسپری پس از حمام است).

3. نوبت اسپری کردن به مو است؛ موها را به دسته‌های چندتایی تقسیم کنید و روی ساقه‌های موهایتان اسپری کنید.

4. موهایتان را شانه کنید تا مواد به طور یکنواخت در کل سطح موها پخش شوند.

5. در نهایت موها را با سشوار خشک کنید و حالت بدهید.

توجه: پس از مصرف اسپری دو فاز نیازی به آبکشی موها نیست.

نکاتی که باید در حین استفاده از اسپری 2 فاز رعایت کنید

  • در صورتی که کف سر یا پوست صورت شما زخم است، احتیاط کنید تا مواد اسپری با محل زخم برخوردی نداشته باشد.
  • مراقب باشید تا اسپری دوفاز با چشم‌ها در تماس نباشد (درصورت هرگونه تماس با چشم‌ها، سریعا چشمان خود را با آب بشورید) .
دکمه بازگشت به بالا