انواع سفره یکبار مصرف پلاستیکی و مزایای استفاده از آن

امروزه اکثر مردم استفاده از انواع سفره یکبار مصرف پلاستیکی، تمایل دارند. ترجیح استفاده از سفره یکبار مصرف پلاستیکی به دلیل آسان بودن مصرف و نیز عدم نیاز به پاک کردن آن است. همچنین، تنوع در طرح و رنگ و قیمت مناسب باعث شده تا این محصول جایگزینی برای سفره‌های غیر یکبار مصرف شود. در ادامه این مقاله از آذین پلاست کیمیا همراه ما باشید تا بتوانید هنگام خرید این محصول، بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

 

انواع سفره های یکبار مصرف پلاستیکی

سفره‌های یکبار مصرف از لحاظ جنس و نوع مواد سازنده به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

سفره یکبار مصرف پلاستیکی

 سفره پلاستیکی از رایج ترین و پرکاربردترین انواع سفره یکبار مصرف است که از پلی اتیلن ساخته می‌شود و در انواع نازک و ضخیم موجود است. برای پیک نیک‌ها و گردش‌ها می‌توانید از مدل نازک آن استفاده کنید و مدل ضخیم تر آن برای مجالس شکیل‌تر است.

سفره یکبار مصرف کاغذی

 مواد اولیه سفره یکبار مصرف کاغذی در واقع همان موادی است که در تولید دستمال کاغذی استفاده می‌شود. در این سفره‌ها به منظور جلوگیری از نفوذ مایعات به روی میز یا فرش، یک لایه پلی اتیلن زیر کاغذ لمینت می‌شود.

سفره یکبار مصرف پلی استر

جنس این سفره چیزی مابین کاغذ و پارچه است، اما براق‌تر و نرم‌تر است. این سفره‌ها به دلیل این که مایعات را جذب نمی‌کنند و دوام زیادی دارند، قابل شستشو نیز هستند و می‌توان حتی چندین بار از آنها استفاده کرد.

سفره یکبار مصرف شیشه ای

 این سفره‌ها از لمینت چند لایه‌ ای تولید می‌شود تا ضخامت و استحکام مورد نیاز را داشته ‌باشد. ضخامت بالای آن باعث شده که اغلب مصرف کنندگان از آن به عنوان رومیزی استفاده کنند. آنها علاوه بر ضخامت بیشتر نسبت به سایر مدل‌ها، ظاهری شفاف و شیشه مانند دارند و کاملا ضد آب هستند.

کاربرد سفره‌ یکبار مصرف

 کاربرد سفره یکبار مصرف بر کسی پوشیده نیست. همه شما با کاربردهای آن آشنا هستید. شما می‌توانید در مجالس و دورهمی‌های دوستانه و یا رسمی، جشن تولد، مهمانی‌های کوچک و بزرگ، پیک نیک و … از این سفره‌ها استفاده کنید. همچنین در اکثر هتل‌ها و مهمان خانه‌ها استفاده از این سفره‌ها بسیار متداول است و هزینه پایینی نیز دارد. از دیگر موارد مصرف این سفره می‌توان به هیات‌ها و مدارس اشاره کرد.

طرح‌بندی و ابعاد انواع سفره یکبار مصرف

یکی دیگر از عواملی که باعث ایجاد تنوع در سفره‌های یکبار مصرف می‌شود تنوع در ابعاد آن‌ها است. متراژی که برای رول کردن و بسته بندی این سفره‌‌ها وجود دارد از 9 متر تا 100 متر متفاوت است. عرض این سفره‌ها با توجه به اینکه کاربرد مجلسی یا خانگی دارند متفاوت است. بیشتر سفره‌های مجلسی در عرض 120 سانتی‌متر تهیه و توزیع می‌شوند در حالی که سفره‌های خانگی حتی در عرض 30 سانتی‌‌متر نیز در بازار موجود است. ابعاد سفره‌های یکبار مصرف می‌تواند به سفارش مشتری تغییر کند. چنان چه بخواهیم سفره‌های یکبار مصرف را از لحاظ طراحی به انواع مختلفی تقسیم کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • سفره یکبار مصرف ساده: در طراحی و تولید سفره یک بار مصرف ساده از هیچ طرح و نقشی استفاده نمی‌شود، کاملا فاقد چاپ بوده و زمینه آنها تک رنگ است. این مدل سفره‌ها بیشتر برای مناسبت‌های معمولی و خودمانی کاربرد دارند. هم چنین برای کسانی که به دنبال ارزان ترین سفره یک بار مصرف هستند، خرید سفره یکبار مصرف ساده توصیه می‌شود.
  • سفره یکبار مصرف مجلسی: سفره‌های مجلسی ظاهری شکیل‌تر و رسمی‌تر و ضخامتی بیشتر دارند. طرح‌ها و رنگ بندی‌های این سفره‌ها به گونه ای است که می‌توان آن را متناسب با مجالس گوناگون انتخاب کرد. به عنوان مثال برای مجالس ختم سفره یک بار مصرف مشکی یا با رنگ‌های تیره، و در جشن‌ها طرح‌ها و رنگ‌های شاد برای سفره‌های یک بار مصرف مجلسی طرفداران بیشتری دارند.
  • سفره یکبار مصرف طلاکوب و نقره کوب: چنان چه قصد استفاده از سفره یکبار مصرف در مجالس رسمی را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از سفره‎های طلاکوب و نقره کوب است. این سفره‌ها نسبت به انواع معمولی ضخیم تر بوده و طرح‌های مجلسی تری دارند. این محصول دارای زمینه تک رنگ با رنگ‌های جذاب و زیباست که روی آن طرح‌هایی به رنگ طلایی یا نقره ای چاپ می‌شود. چاپ این رنگ‌ها با استفاده از دستگاه چاپ هلیو انجام می‌پذیرد که باعث می‌شود طرح‌ها برجسته تر به نظر برسند و جلوه شکیل تری را برای مجالس شما به ارمغان بیاورند. سفره‌های طلا و نقره کوب بر خلاف سفره‌های معمولی فاقد پرفراژ بوده تا بدون نگرانی از بابت مشخص شدن محل پرفراژ در وسط سفره بتوانید آن را به اندازه نیاز خود برش دهید.

مزایای استفاده از سفره یکبار مصرف

از مزایای استفاده از انواع سفره یکبار مصرف می‌توان به استفاده ساده و راحت، قیمت مناسب، بهداشتی بودن، عدم نیاز به تمیز کردن، حجم و وزن پایین، عدم نفوذپذیری در برایر مایعات، امکان برش در ابعاد دلخواه و دارا بودن طرح‌های متنوع اشاره کرد.

 

کارخانه سفره یکبار مصرف

با تمرکز بر کیفیت، شرکت آذین پلاست کیمیا به عنوان یک شرکت قابل اعتماد در صنعت نایلون و پلاستیک شناخته می‌شود. این شرکت با توانسته است با مشتریان روایط قوی و پایداری بسازد که منجر به وفاداری مشتریان شده است. شما می‌توانید با مشاوران ما در تماس باشید تا پس از مشاوره رایگان،  سفره یکبار مصرف پلاستیکی مورد نظر خود را بسته به نیازهای خود سفارش دهید.

 

جمع بندی

در سال‌های اخیر رستوران داران، هتل‌ها و صاحبان تالارها از انواع سفره یکبار مصرف پلاستیکی به عنوان جایگزینی مناسب برای سفره‌های غیر یکبار مصرف استفاده می‌کنند. همچنین به دلیل عدم محدودیت در ابعاد، ضخامت، نوع و رنگ سفره‌های یکبار مصرف پلاستیکی توجه‌ها را به سمت خود جلب کرده است. در این مقاله به بررسی جامع سفره یکبار مصرف پلاستیکی آذین پلاست کیمیا پرداختیم تا شما همراهان همیشگی، بتوانید در خرید سفره‌های یکبار مصرف پلاستیکی دقت لازم را داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا