انواع کاربردهای چمن مصنوعی برای ویلا

به گزارش بازرگانی، در حال حاضر خرید چمن مصنوعی به دلیل کاربردهایی که دارد؛ بسیار رایج شده است به همین سبب لازم است افراد با ویژگی های با کیفیت ترین انواع چمن های مصنوعی آشنایی داشته باشند. از این جهت در این مطلب به کاربرد و ویژگی های چمن های با کیفیت پرداخته می شود.

چه کاربردهایی دارد؟

کاربردهای این چمن ها بسیار گسترده هستند به طوری که می توان از آنها در انواع ویلاها، طراحی باغ و تالار ها، فضاهای آموزشی مانند مدرسه ها و مهد کودک ها، زمین های ورزشی و حیاط استفاده کرد.

برخی از مهمترین و رایج ترین کاربردهای چمن مصنوعی عبارتند از:

طراحی روف گاردن و تراس: به دلیل گسترش زندگی آپارتمان نشینی بسیاری از خانه ها از نعمت حیاط بی بهره اند اما این مورد، دلیل بر این نمی شود که افراد در خانه خود فضای سبزی نداشته باشند که بتوانند از آن لذت ببرند و به آرامش برسند. با استفاده از چمن های مصنوعی می توان فضای تراس و پشت بام را در منزل به زیبایی طراحی کرد و یک فضای دنج را برای خود تدارک دید.

کف پوش زمین های ورزشی: زمین های ورزشی مانند زمین بازی های گلف، فوتبال، راگبی، تنیس و فضای باشگاه های بدنسازی بهتر است دارای یک پوشش استاندارد باشد تا میزان آسیب دیدگی در زمین های ورزشی کاهش پیدا کند و ورزشکاران احساس راحتی بیشتری داشته باشند. چمن های مصنوعی به دلیل ویژگی های خاصی که دارند می‌توانند به عنوان پوشش مناسبی در ورزشگاه ها و باشگاه های ورزشی مورد استفاده قرار بگیرند. از این رو در ورزشگاه های استاندارد، چمن های مصنوعی با کیفیت کار می شود.

چمن های مصنوعی تزیینی: چمن های مصنوعی تزئینی کاربردهای زیادی دارند و از نظر شباهت بیشترین شباهت را به چمن های طبیعی دارند زیرا با ظرافت زیادی تولید می شوند و در ساختار آنها الیاف کمکی نیز به کار برده می شود. برای محوطه سازی حیاط و ویلا ها می توان از این چمن استفاده کرد.

سایر کاربردهای چمن های مصنوعی عبارتند از:

زیباسازی زیر درخت ها و بوته ها در فضاهای شهری و غیره

طراحی و دیزاین سنگ فرش ویلاها و باغ ها

طراحی دیوارهای سبز یا گرین وال

زیباسازی محل نگهداری حیوانات خانگی

استفاده به عنوان پادری

زیباسازی محل هایی مانند کف آسانسور و گلخانه

قیمت چمن مصنوعی ارزان

با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. جنس الیاف به کار رفته شده در چمن، نوع الیاف به کار رفته شده در چمن، نحوه بافت چمن، تعداد لایه های زیر ساز، ارتفاع الیاف به کار رفته شده، مقاومت الیاف نسبت به ریزش و تابش نور، تراکم الیاف چمن، میزان نرمی و لطافت الیاف به کار رفته شده، متراژ و کاربرد آن می توانند جزو پارامتر های تعیین کننده قیمت چمن مصنوعی ویلا باشند.

به عنوان مثال چمن های مصنوعی در انواع چمن های نایلونی، چمن های پلی اتیلنی و چمن های پلی پروپیلن تولید می شوند. این نوع چمن ها از نظر مقاومت و انعطاف پذیری با یکدیگر متفاوت هستند و به همین سبب با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند. چمن های پلی پروپیلن نسبت به سایر چمن های مصنوعی از قیمت پایین تری برخوردارند که علت آن می تواند مقاومت کم آن به دما و حرارت باشد؛ اما از نظر انعطاف پذیری و دوام می تواند گزینه مناسبی برای کفپوش فضای سبز مدارس مهدکودک‌ها باشد. چمن های نایلونی مستحکم ترین انواع چمن ها هستند که هم می توانند حرارت بسیار بالا را نیز تحمل کنند و در مناطق گرمسیری بهترین گزینه برای استفاده به شمار می آیند؛ از این نظر این چمن ها قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر چمن های پلیمری دارند.

چمن ها در انواع پرتراکم و کم تراکم تولید و عرضه می‌شوند. چمن های پر تراکم از نظر ظاهری نسبت به انواع کم تراکم زیباتر به نظر می رسند و از طرفی طول عمر بیشتری دارند. اگر الیاف های به کار رفته شده در یک چمن مصنوعی را از یک جنس در نظر بگیریم؛ نوع پر تراکم آن به دلیل استفاده بیشتر از الیاف، شکل ظاهری بهتر و طول عمر بیشتر قیمت بالاتری دارد.

با توجه به موارد ذکر شده نمی توان با توجه به یک یا چند پارامتر قیمت معینی را برای چمن در نظر گرفت. اما در هر صورت پیشنهاد می شود تا قبل از خرید چمن مصنوعی، کیفیت چمن نسبت به قیمت آن در اولویت قرار بگیرد. پس از آنکه از کیفیت مطمئن شدید می‌توانید قیمت های مناسب تر برای خرید را در بازار جستجو کنید.

خرید چمن مصنوعی

برای توانید از روش های مختلف اقدام کنید. یکی از راحت ترین روش ها برای خرید، مراجعه به فروشگاه های اینترنتی است. فروشگاه های اینترنتی که برای خرید مناسبند؛ فروشگاه هایی هستند که نماد اعتماد الکترونیکی دارند و امکان خرید امن را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. علاوه بر این، فروشگاه های اینترنتی باید از تنوع محصول بسیار بالایی برخوردار باشند و چمن های مصنوعی را با کاربری بالا در فروشگاه خود عرضه کنند. ممکن است بسیاری از کاربران از ویژگی های بهترین انواع چمن مصنوعی آگاهی نداشته باشند و موقع خرید ندانند که چه نوع محصولی برای چه مکانی مناسب است؛ فروشگاه های معتبر اینترنتی این اطلاعات را به صورت کامل در اختیار افراد قرار می دهند و امکان مشاورهمعرفی بهترین چمن مصنوعی:

در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین چمن مصنوعی برای استفاده در فضاهای مسکونی، اداری و تجاری بپردازیم.

اگر شما هم به دنبال ایده ی جدیدی برای تغییر و زیباسازی منازل، پاسیو، اطراف استخر، ویلا، محیط بازی کودکان، ‏رستوران، هتل و … هستید، می‌توانید با بکار گیری انواع چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی، محیطی سرسبز، زیبا و ‏همواره بهاری داشته باشید.‏

مدارس، دانشگاه ها و محیط های آموزشی:

با توجه به اینکه دانش آموزان و دانشجویان ساعت‌های زیادی از طول روز را در محیط‌های آموزشی و مدارس و دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند، آرامش و سرزندگی و سرسبزی این محیط برای خانواده‌ها و مسئولین بسیار حائز اهمیت است. استفاده از می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای این محیط باشد چرا که علاوه بر زیبایی و سرسبزی، همواره محیطی شاد و پاک برای جوانان و نوجوانان ایجاد می‌کند.

تا در کنار تحصیل علم و دانش از زیبایی‌های طبیعت هم لذت ببرند.

چمن مصنوعی مناسب برای مدارس باید دارای استانداردهای زیر باشد:

. دیتکس بالا
. ساختار فیلامنت ویژه و مقاوم سازی شده
. لایه زیره و بکینگ مقاوم و با دوام
. ارتفاع و تراکم متناسب با نوع کاربری

کفپوش منازل و روف گاردن:

بهترین چمن مصنوعی نیاز به رنگ آمیزی ندارند و تنوع بسیار زیادی در نوع بافت آنها وجود دارند.

عمرشان بسیار طولانی‌تر ‏از کامپوزیت و یا کفپوش چوبی است.

به این خاطر گزینه مناسبی برای کفپوش منازل و یا روف گاردن ها هستند.

شما و ‏خانواده تان با استفاده از این کفپوش می توانند احساس لذت استفاده از چمن‌های نرم را داشته باشید و این بسیار ‏زیباتر از استفاده از کفپوش‌های سفت و غیرقابل انعطاف است. شما می‌توانید یک باغ زیبا روی پشت بام خود ایجاد ‏کنید و با دیدن آن احساس کنید در طبیعت سرسبز هستید.‏

همچنین می‌توانید با استفاده از چمن مصنوعی در بالکن نیز فضای شاد و متفاوتی ایجاد کنید.

زمین های ورزشی:

اگر شما بخواهید یک زمین تمرین گلف و یا تنیس در حیاط خلوت و یا گوشه ای از فضای بیرونی ساختمان خود داشته باشید، به راحتی و با هزینه‌ای بسیار مختصر می‌توانید آن را ایجاد کنید. چمن‌ های مصنوعی با ایجاد فضایی کاملا سرسبز و زیبا، محیطی برای کنار خانواده بودن و لذت بردن شما فراهم می‌کند. چمن مصنوعی فوتسال یکی از پرطرفدارترین‌ها میان است. سیستم چمن مصنوعی بدون شن از کاربردهای فراوان برخوردار بوده و برای رشته ورزشی تنیس قابل توجه قرار می‌گیرد. فلت‌های SPF، LSR و PP با تراکم بالا تولید شده و امکان ورزش و تمرین با کفش‌های معمولی به جز کفش‌های استوک دار برای همه ورزش‌ها وجود دارد.

استفاده از بهترین چمن مصنوعی در محیط های عمومی:

طبیعت و عناصر طبیعی برای ما انسان ها همیشه جذاب و دلپذیر است.

با و جود گسترش زندگی شهر نشینی و دور ‏شدن انسان‌ها از فضای طبیعی، میل و گرایش به طبیعت همچنان پا برجاست و از هر فرصتی برای ایجاد یک فضای سبز ‏کوچک برای اطراف محل زندگی خود استفاده می کنیم. استفاده از انواع چمن مصنوعی برای پارک ها، رستوران ها می‌‏تواند جایگزین مناسبی برای چمن طبیعی باشد. زیرا علاوه بر مقاومت بالا در برابر باد، باران و برف در برابر اشعه ماوراء ‏بنفش نور خورشید هم مقاوم می باشد. ضمن اینکه نگهداری و نظافت آنها بسیار راحت است، نیازی به کوددهی، استفاده از ماشین چمن زنی، چیدن علف های هرز ندارند.‏

یکی از مکان‌های مورد علاقه ما برای اجرای چمن مصنوعی باغ تالارها هستند.

استفاده از بهترین چمن مصنوعی در باغ تالارها، ویلاها و درور استخر:

برای ایجاد فضایی زیبا و باطراوت در میهمانی‌ها و دورهمی‌ها می‌توانید از انواع چمن مصنوعی استفاده کنید.

شما با کنار هم قراردادن درختان و گل‌های طبیعی و چمن مصنوعی به عنوان کفپوش باغ و یا ویلای خود، مناظری بسیار زیبا و خاطره انگیز خلق می‌کنید. در ادامه‌ی معرفی انواع چمن مصنوعی باید گفت، یکی دیگر از کاربردهای استفاده در ویلاها و در اطراف استخرها میباشد. این چمن‌ها به علت قابلیت بسیار بالا در مقابل ‏مشکلات جوی و اشعه ماوراء بنفش نورخورشید، گزینه بسیار مناسبی برای این محیط هستند. استفاده از اشکال ‏هندسی خاص برای چیدمان آنها، استفاده از رنگ‌های مختلف و بافت‌های متفاوت می‌تواند در زیبایی هر چه تمام تر این ‏محیط نقش بسزایی داشته باشد.

افزایش طول عمر بهترین چمن مصنوعی:

برای افزایش عمر و پایداری چمن مصنوعی در برابر فرسایش ناشی از کاربرد مستمر، سنگین و دراز مدت، میتوان از ماسه سیلیس استفاده کرد. ماسه سیلیس به میزان ۵ تا ۱۰ کیلوگرم در هر متر‌مربع (بسته به نوع و میزان کاربری) داخل چمن ریخته می‌شود. با این کار فضای خالی میان فیلامنت ها پُر شده و سبب می‌شود فیلامنت ها به صورت قائم، عمودی و استوار قرار بگیرند. در این حالت، اصطکاک میان فیلامنت ها به حداقل رسیده و از شکسته و جویده شدن آن جلوگیری می‌شود.

همچنین سطح لایه زیره (بکینگ) پوشیده میشود و از آسیب تابش نور خورشید و پرتوی فرابنفش و تماس اشیاء تیز و سخت در امان می‌ماند. ماسه سیلیس وزن سنگینی داشته و سبب می‌شود چمن در محل خود به صورت ثابت و بی حرکت بماند و با فعالیت های فیزیکی سنگین، جا به جا و کشیده نشود. عاری بودن از فلزات سنگین مانند سرب و …، مواد حساسیت زا، مواد سمی و تهدید کننده سلامت انسان و محیط زیست از مهم ترین الزامات چمن مصنوعی مناسب برای مکان های پرتردد می‌باشد.

قبل از خرید را نیز فراهم کرده‌اند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

 

خروج از نسخه موبایل