اقتصادی

بازدید محرابیان از سد مارد و طرح توسعه تصفیه‌خانه آب دارخوین

اخبار استانی/خوزستان وزیر نیرو در جریان سفر خود به استان خوزستان از طرح توسعه تصفیه خانه آب شهر دارخوین در شادگان بازدید کرد.

شامگاه پنجشنبه علی اکبر محرابیان وزیر نیرو از طرح توسعه و تکمیل تصفیه خانه آب دارخوین به ظرفیت ۱۳۵هزار مترمربع در شبانه روز بازدید کرد.

با اجرای پروژه توسعه و تکمیل تصفیه خانه آب دارخوین، تامین آب شرب با کیفیت به میزان ۱۳۵ هزار مترمکعب در شبانه روز جهت شهرهای دارخوین، شادگان، خنافره و بیش از ۱۶۰ روستا با جمعیت تحت پوشش ۲۲۱ هزار نفر تا افق ۱۴۲۵ تامین خواهد شد.

به گزارش اخبار استانی، مبلغ هزینه شده این طرح تاکنون۶۰۰ میلیارد تومان بوده است و مابقی اعتبار مورد نیاز این طرح تا تکمیل نهایی ظرفیت ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وزیر نیرو امروز همچنین به سد مارد رفت که به منظور مهار کردن ورود آب شور دریا به رودخانه بهمنشیر و آبیاری زمین‌های حاشیه رودخانه در آبادان و خرمشهر ساخته شده است.

این پروژه مهم ملی با ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از مهمترین اجزای طرح شبکه های آبیاری و زهکشی آبادان و خرمشهر است.

این شبکه آبیاری و زهکشی با ۳۲ هزار هکتار وسعت و حدود ۴ میلیون نفر نخیلات نقش مهمی در اقتصاد محلی، اشتغال و توسعه ملی دارد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا