اقتصادیکسب و کار استانها

بهترین لامپ ال ای دی ایرانی

لامپ ال ای دی از محصولات جدیدی است که تقریباً جایگزین تمامی لامپ‌های قدیمی شده است. از فناوری ال ای دی برای روشنایی خانگی، اداری، تجاری، صنعتی، خیابانی و استفاده می‌شود. در واقع شاید بدون اغراق بتوان گفت که در هیچ شاخه‌ای نمی‌توان عدم حضور آن‌ها را مشاهده کرد. اما چرا اینقدر محبوب و پرفروش است؟! در این مقاله قرار است ابتدا کمی با ساختار لامپ ال ای دی آشنا شویم تا دلایل محبوبیت آن را بدانیم و بعد از آن به بررسی بهترین مارک لامپ ال ای دی می‌پردازیم. با لاینکس همراه شوید.

لامپ ال ای دی چیست؟

LED مخفف عبارت (Light Emitting diode) به معنای دیود ساطع کننده نور است. ال ای دی یک نیمه هادی است که نور را از طریق فرایندی به نام الکترولومینسانس (electroluminescence) تولید می‌کند. هنگامی که جریان الکتریکی از مواد نیمه هادی عبور می‌کند، نور مرئی منتشر می‌شود. 

در اوایل دهه 60، دانشمند جوانی که در جنرال الکتریک کار می‌کرد اولین LED‌ها را توسعه داد. شرکت‌ها ابتدا از ال ای دی به عنوان چراغ نشانگر در تابلوهای مدار استفاده کردند. بعد از مدتی این قطعه به خاطر دوام و بهره‌وری انرژی معروف شدند. بسیاری از شهرها از نسل دوم LEDها ، که در دهه‌های 80 و 90 در دسترس بود، به عنوان جایگزین لامپ رشته‌ای سنتی در چراغ‌های خیابان استفاده کردند. برخی از مردم با استفاده از آن‌ها شروع به آزمایش به عنوان جایگزین چراغ‌های فلورسنت در تابلوهای بیرونی کردند. 

امروزه، ما با نسل سوم ال ای دی ها کار می‌کنیم. ال ای دی نسل سوم دوام بیشتری دارد، در مقایسه با هر نوع تکنولوژی لامپ دیگری کم مصرف‌تر است، در رنگ نورهای متنوعی به بازار عرضه می‌شود و در کل هر آنچه از یک لامپ استاندارد نیاز باشد را آن‌ها تأمین می‌کنند.

جهت دریافت خدمات و محصولات چراغ خطی، پروفیل لاین نوری، استریپ لایت و منبع تغذیه سوئیچینگ و…. با شماره 09125154531 در ارتباط باشید.

نکاتی که پیش از خرید بهترین برند لامپ ال ای دی باید بدانید

  • وات لامپ و لومن لامپ متفاوت از یکدیگر هستند که باید قبل از خرید بهترین لامپ ال ای دی، آن‌ها را جدا جدا بررسی کنید. وات همان توان مصرفی لامپ است و لومن شدت نوری است که لامپ از خود ساطع می‌کند. اما نمی‌توان ادعا کرد که لامپی با شدت نور پایین حتما توان مصرفی کمی دارد و با خرید آن می‌توان در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد.
  • یکی از دلایل محبوبیت بهترین لامپ ال ای دی، میزان طول عمر و گارانتی آن است. پس حتما دقت کنید که تعداد ساعت روشنایی لامپ بگونه‌ای باشد که خرید آن به‌ازای هزینه پرداختی به‌صرفه باشد. داشتن گارانتی بالا در بهترین مارک لامپ ال ای دی، تضمینی برای کیفت بالا آن‌ها است.
  • سایز و نوع سرپیچ نیز در خرید لامپ ال ای دی مسئله‌ای است که باید به آن توجه کنید. اگر سرپیچ و سایز لامپ غیراستاندارد باشد، قابل استفاده نیستند یا ممکن است خطراتی نظیر آتش‌سوزی یا ترکیدگی به‌همراه داشته باشند.
  • رنگ نور نیز یکی از نکات مهم قبل از خرید بهترین لامپ ال ای دی است. این نوع لامپ‌ها معمولا با نور سفید یا گرم هستند. مکان استفاده از لامپ‌های ال ای دی هستند که مشخص می‌کند کدام رنگ را در هنگام خرید انتخاب کنید.
  • قیمت محصول عامل وابسته به کیفیت، طراحی و متریال بکار رفته در لامپ ال ای دی است. دقت داشته باشید که از بین برندهای مطرح بازار لامپ ال ای دی ایرانی، برندی را انتخاب کنید که همراه با خدمات پس از فروش، کاهش مصرف انرژی، طول عمر بالا و کیفیت، دارای قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای باشد. شما می‌توانید قبل از خرید لامپ ال ای دی، لیست قیمت هر یک از بهترین مارک لامپ‌های ال ای دی که در پایین به آن اشاره شده است را بررسی و برندها را بایکدیگر از نظر قیمتی و ویژگی محصول مقایسه کنید.

معرفی بهترین مارک لامپ ال ای دی LED در بازار ایران

محبوبیت لامپ ال ای دی در بین مصرف‌کنندگان باعث شده است که تمامی شرکت‌های فعال در حوزه روشنایی دست به تولید آن بزنند. این تنوع اگرچه در هنگام خرید ارزشمند است اما ممکن است باعث سردرگمی ما شود. اینکه چه لامپی بخریم شاید سوال ساده‌ای باشد اما اگر به درستی به آن پاسخ داده نشود، هزینه‌های جانبی بسیاری برای ما دارد. 

لامپ ال ای دی تفاوت‌هایی با لامپ رشته‌ای یا کم مصرف دارد که عموماً به آن‌ها توجه نمی‌کنیم. برعکس لامپ‌های قدیمی که مارک‌های مختلفشان تفاوت چندانی با هم نداشتند و نوری یکسان می‌تاباندند، ال ای دی این‌شکل نیست. لامپ ال ای دی بی‌کیفیت علاوه بر اینکه زود می‌سوزد، راندمان کمی هم دارد. از طرفی نور لامپ برندهای بی‌کیفیت سوسو می‌کند که باعث سردرد می‌شود. در ادامه با هم بهترین مارک های لامپ ال ای دی را به ترتیب کیفیت بررسی می‌کنیم.

1- لامپ افراتاب

با توجه به رضایت مصرف کنندگان، بدون هیچ اغراقی می‌توان گفت بهترین مارک لامپ ال ای دی که در صدر لیست لامپ‌های ال ای دی قرار دارد، افراتاب است. افراتاب از محبوب‌ترین برندهای حوزه روشنایی در بازار ایران است که انواع لامپ ال ای دی را، در توان‌های مختلف، به بازار عرضه می‌کند. افراتاب از توان 5 وات تا توان‌های بیش از 100 وات لامپ تولید می‌کند. لامپ‌های افراتاب بسیار باکیفیت هستند و نور زیبایی می‌تابانند. در چهار رنگ نور زرد، طبیعی (سفید سرد)، مهتابی و مهتابی سرد به بازار عرضه می شود.

لامپ افراتاب دو سال ضمانت دارد و مناسب روشنایی اداری و مسکونی است. همچنین شرکت افراتاب انواع لامپ صنعتی و کارگاهی را نیز به بازار عرضه می‌کند که توان بیش از 80 وات دارند. مزیت دیگر افراتاب، قیمت مقرون به صرفه در کنار تنوع خوب است که باعث شده به یکی از بهترین برندهای لامپ در ایران تبدیل شود.

افراتاب در ساخت لامپ ها از تکنولوژی اس ام دی (SMD) استفاده می‌کند که فناوری ال ای دی پیشرفته‌تری است. لامپ‌های اس ام دی در مقایسه با رشته‌ای، 90 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند و نور یکنواخت‌تری می‌تابانند. پرفروش‌ترین لامپ‌های افراتاب: لامپ حبابی 12، 15 و 18 وات هستند که در نورپردازی خانگی به کار می‌روند.

2- لامپ نور

شرکت نور از قدیمی‌ترین فعالان حوزه روشنایی است که انواع لامپ با فناوری‌های مختلف را به بازار ایران عرضه کرده است و برند محبوبی است. این شرکت در سال 1363 با هدف ساخت لامپ رشته‌ای تاسیس شده است. امروزه نور انواع مختلف لامپ را از جمله لامپ رشته‌ای، بخار جیوه، بخار سدیم، کم مصرف، متال هالید، ال ای دی و تولید می‌کند. شاید بتوان با قطعیت گفت که هیچ شرکتی در ایران به اندازه نور، لامپ تولید نمی‌کند.

با تنوع بالا و در توان‌ها و شکل‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند و نیاز تمامی کاربران را پوشش می‌دهند. لامپ‌های ال ای دی نور، کیفیت بالایی دارند و از بهترین‌های بازار هستند. طول عمر متوسط لامپ‌ ال ای دی نور، طبق توضیحات شرکت 15 هزار ساعت است و تمامی محصولات گارانتی 18 ماهه دارند. مانند بیشتر لامپ های LED بازار، لامپ نور نیز در سه رنگ نور زرد، سفید، طبیعی تولید می‌شوند.

3- لامپ دلتا

دلتا با بیش از دو دهه فعالیت در حوزه روشنایی، انواع لامپ کم مصرف و ال ای دی را در مدل‌ها و توان‌های مختلف به بازار عرضه  می‌کند. دلتا، لامپ ال ای دی، کم مصرف تمام پیچ، نیم پیچ، اتحاد، طرح گل، فیلامنتی و را در رنگ نورهای آفتابی، مهتابی و طبیعی تولید می‌کند.

محصولات کیفیت خوبی دارند و در رده بهترین‌های بازار قرار می‌گیرند. لامپ‌های ال ای دی SMD دلتا، 12 ماه گارانتی دارند و مناسب روشنایی مسکونی و تجاری طراحی شده‌اند. 

4- لامپ کملیون

از برندهای شناخته شده بازار است. باتری‌های کملیون از باکیفیت‌ترین باتری‌ها هستند و تقریباً همۀ ما تجربه خوبی از ماندگاری آن‌ها داریم. لامپ‌های کملیون نیز با همان کیفیت باتری‌ها به بازار عرضه می‌شوند. کملیون از برندهای وارداتی است و چند سالی است که واردات لامپ‌های آن متوقف شده است و در نتیجه نمایندگی مشخصی نیز ندارد. اگر لامپ های کملیون را در بازار خریداری کنید، از کیفیت و نوع رنگ نور آن‌ها لذت خواهید برد اما به خاطر داشته باشید که گارانتی مشخصی ندارد. البته تقریباً پیدا کردن لامپ کملیون در بازار غیرممکن است.

5- لامپ اسرام

شرکت اسرام زیر مجموعه، زیمنس است و از بهترین‌ها است. کیفیت فوق العاده‌ای دارد و مناسب کاربردهای متعددی است. شاید تنها ایرادی که بتوان به محصولات اسرام وارد کرد، قیمت بالا است که با توجه به وارداتی و کیفیت خوب ساخت، دور از انتظار نیست.

6- لامپ پارس شوان

پارس شوان برندی ایرانی است که انواع لامپ ال ای دی SMD تولید می‌کند. پارس شوان انواع لامپ حبابی، استوانه‌ای، هالوژن، اشکی تولید می‌کند. در مقایسه با سایر برندها اگرچه تنوع کمتری دارد اما رنگ نور آن یکدست و زیباست. گارانتی معتبر دارد و انتخاب مناسبی برای نورپردازی داخلی است.

7- لامپ فاین الکتریک

فاین الکتریک از شرکت‌های جدید اما خوشنام بازار است که محصولات باکیفیتی به بازار عرضه می‌کند. شاید در مقایسه با سایر برندهای گفته شده، لامپ‌های گران‌تری داشته باشد اما مطمئناً ارزش هزینه‌ای را که پرداخت می‌کنید، دارد. متنوع است و برای هر کاربرد و سلیقه‌ای مدل مناسبی تولید کرده است.

۸- آریاترانور 

یکی از زیر مجموعه‌های بهرام الکتریک گستر با نام آریا ترانور، در سال ۱۳۸۷ با تولید بالاست الکترونیکی شروع به ‌کار کرد. در آن زمان هنوز هیچ مجموعه‌ای در ایران تولید بالاست الکترونیکی را شروع نکرده بود. اراین‌رو، مصرف‌کنندگان آریاترانور را مجموعه‌ای پیشتاز در صنعت تولید محصولات روشنایی با کیفیت می‌شناسند. انواع پرنورترین مهتابی ال ای دی، پروژکتور ال‌ای‌دی، چراغ سوله‌ای و خیابانی از تولیدات این مجموعه با فناوری اس ام دی (SMD) است.

۹- اسپاکو 

رضایت مشتریان و حجم فروش بالای محصولات برند اسپاکو، نام این برند را در لیست بهترین مارک لامپ ال ای دی ایرانی قرار داده است. هدف از تولید بهترین لامپ ال ای دی توسط این برند، پرداخت هزینه مقرون‌به‌صرفه با کارایی بالا است. لامپ‌های الی ای دی SMD اسپاکو برای روشنایی مسکونی معمولا استفاده می‌شوند و گارانتی نیز دارند.

۱۰- ای دی سی 

در سال 1380، برند الکترو دهقان با نام EDC، تولید محصولات روشنایی را ادامه داد و اکنون با تولید بیش از 1000 قلم کالا شهرت جایگاه ویژه‌ای در مشتریان بدست آورده است. لامپ‌های ال ای دی ای دی سی کیفیت بالایی دارند. مصرف انرژی پایینی دارند و نور زیادی از خود ساطع می‌کنند. با توجه به کارایی که دارند مقرون‌به‌صرفه هستند و برای محیط‌های صنعتی و مسکونی کاربرد دارند. محصولات این برند همراه با ضمانت‌نامه فروش در فروشگاه‌های معتبر به‌فروش می‌رسد.

در این مقاله سعی شد تا تمامی مارک‌های خوب فعلی بازار را معرفی کنیم. مطمئناً محصولات باکیفیت دیگری نیز است که کیفیت مناسبی داشته باشند. اما تمامی محصولات بالا در بالا طبق تجربه چند سال فعالیت در بازار لاله زار و نظر افراد مختلف است. اگر فکر می‌کنید جای برند خاصی در این لیست خالی است، در قسمت دیدگاه‌ها برایمان بنویسید تا در بروزرسانی‌های بعدی مقاله، آن‌ها را بررسی کنیم.

میتوانید ویدیو آموزش طراحی نور در نرم افزار های طراحی داخلی را از youtube تماشا کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا