عمومی

تاکید شهید امیرعبداللهیان بر توسعه و تعمیق روابط ایران و قطر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، علی صالح آبادی سفیر ایران در قطر در جلسه دیدار با ایرانیان مقیم قطر به تشریح اهمیت و جایگاه قوه قضائیه در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با سیستم قضائی کشور قطر پرداخت و گفت: بر اساس شناختی که من از رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران دارم می دانم که ایشان اهمیت زیادی را برای موضوعات مرتبط با سرمایه گذاری و تبادلات اقتصادی قائل هستند و در کنار موضوعات قضائی، مقوله های مرتبط با رفع مشکلات تجار، سرمایه گذاران و بازرگانان را نیز پیگیری می کنند.

صالح آبادی در ادامه، روابط دو کشور ایران و قطر در موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی را وثیق و تنگاتنگ عنوان کرد و گفت: روابط دو کشور ایران و قطر که همواره بر اساس حُسن نیت بوده، طی سالیان اخیر و به ویژه دوره ریاست جمهوری آیت الله رئیسی تقویت شده است؛ شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم نیز همواره در زمینه توسعه و تعمیق روابط ایران و قطر در حوزه های مختلف، تاکیدات ویژه ای داشتند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در تاریخ هشتم تیرماه گفت: تمهیدات لازم جهت مشارکت ایرانیان حاضر در قطر برای رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری، پیشبینی شده است.

میرجلیلی، فعال تجاری در حوزه میوه نیز طی سخنانی در این دیدار گفت: در سال های قبل برای صادرات محصولات کشاورزی به قطر مشکلات زیادی داشتیم اما امروز می توانیم بگوییم که 95 این مشکلات با تلاش مسئولان مرتفع شده است.

وی در ادامه بیان کرد: نبود کانتینرهای یخچال دار و همچنین کمبود کشتی و لندینگ کرافت به میزان کافی در بندر دیّر واقع در استان بوشهر، به روند صادرات محصولات کشاورزی ما به کشور قطر آسیب می زند و ما از مسئولان می خواهیم که با اتخاذ تمهیداتی این مشکل را برطرف کنند.

جاسم حزباوی، نماینده تجار ایرانی بازارچه بندر الرویس قطر نیز طی سخنانی با اشاره به ویژگی های این بازارچه و فعالیت 45 غرفه مواد غذایی، صنایع دستی، فرش دست بافت و … در آن، اظهار کرد: جا دارد از تلاش های سفیر کشورمان در قطر جهت حل مشکلات تجار ایرانی قدردانی کنم؛ ایشان چندی پیش نیز 50 سفیر از کشورهای مختلف را جهت بازدید و خرید به بازارچه الرویس آوردند که اقدامی قابل تقدیر است.

وی در ادامه خواستار اتخاذ تمهیداتی از سوی مسئولان کشورمان در راستای کاهش قیمت بلیط سفرهای هوایی از مبدا قطر به مقصد شهرهای مختلف ایران شد.

مرادی، از فعالان حوزه معدن نیز در این دیدار، آماده نبودن زیرساخت های بندری و حمل و نقل دریایی ایران را از جمله مشکلات پیش روی تجار و سرمایه گذاران ایرانی حاضر در قطر عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد که ما از ظرفیت های سرمایه گذاران قطری برای سرمایه گذاری در ایران و متعاقب آن افزایش درآمدهای ارزی کشورمان به نحو احسن استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه رکود نسبی موجود در قطر بعد از جام جهانی تا حدودی گریبان تجار ایرانی را نیز گرفته است گفت: چنانچه المپیک 2036 به میزبانی کشور قطر برگزار شود باید از این فرصت در راستای افزایش سرمایه گذاری تجار و بازرگانان ایرانی در قطر به ویژه در حوزه معدن و مصالح ساختمانی استفاده کنیم.

رئیسی، نماینده شرکت سرمایه گذاری امیر قطر در استان فارس نیز طی سخنانی، به تشریح فعالیت های این شرکت در مناطق کم برخوردار استان فارس پرداخت و با اشاره به بکارگیری 200 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر به صورت غیر مستقیم در این شرکت، خواستار رفع نواقص اجرای قانون حمایت از سرمایه گذاری خارجی در ایران شد.

دکمه بازگشت به بالا