اقتصادی

تخلیه تن ماهیان صید شده از آب‌های دور در سیریک آغاز شد/ پیش‌بینی رشد ۲۰ درصدی

اخبار استانی/هرمزگان فرماندار شهرستان سیریک گفت: تخلیه تن ماهیان صید شده با لنج‌های آب‌های دور در اسکله چند منظوره شهر بندر سیریک آغاز شد.

محمدرضا پاکروان، امروز (سیزدهم آذرماه)، با اشاره به تخلیه «صید تن ماهیان» لنج‌های آب‌های دور، اظهار کرد: صیادان در هر دوره ۲ ماهه بیش از پنج هزار تُن انواع تن ماهیان را صید می‌کنند.

وی با ذکر این نکته که پیش‌بینی می‌شود امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش صید داشته باشیم، تصریح کرد: ماهی‌های صید شده علاوه بر عرضه در بازار استان هرمزگان، به کارخانه‌های تن ماهیان سراسر کشور فرستاده می‌شود.

فرماندار شهرستان سیریک با بیان این‌که، بیشتر ماهیان صید شده آب‌های دور، هوور، گیدر و زرده است، خاطرنشان کرد: صید تُن ماهیان در آب‌های دور از شهریور هر سال در سیریک آغاز می‌شود و تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

پاکروان تشریح کرد: بیش از ۱۵۰۰ صیاد شهرستان سیریک با ۶۵ فروند لنج صیادی آب‌های دور، به ظرفیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ تُن در آب‌های اقیانوس هند به صید انواع تن ماهیان مشغولند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا