اخبار استانی

ثبت ۳ میلیون تردد بین‌استانی در استان سمنان

اخبار استانی/سمنان سرپرست مرکز مدیریت راه های  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از ثبت ۳ میلیون و ۱۹۰ هزار تردد بین استانی وسایل نقلیه در محورهای  استان سمنان در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

مهدی مقیمی سرپرست مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ۴ خردادماه از ثبت ۳ میلیون و ۱۹۹ هزار تردد بین استانی وسایل نقلیه در محورهای استان سمنان در اردیبهشت جاری خبر داد و افزود: متوسط تردد ساعتی در محورهای ورودی استان در این بازه زمانی ۲۱۳۱ تردد در ساعت بوده است.

سرپرست مرکز مدیریت راه های  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: با توجه به آمار احصا شده از سامانه های هوشمند، شنبه ۱۵ اردیبهشت امسال پرترددترین روز در این بازه زمانی بوده است.

مقیمی، سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای ورودی استان طی این مدت را ۲۳ درصد عنوان کرد و افزود: سامانه های هوشمند حمل و نقل از قبیل دوربینهای نظارت تصویری، سامانه های تردد شمار، سیستم توزین در حال حرکت و سامانه های ثبت تخلف در کلیه جاده های استان سمنان فعال هستند و از این طریق، وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محورها مورد کنترل و پایش قرار می گیرد.

سرپرست مرکز مدیریت راه های  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با اشاره به اینکه پرتردد ترین محور در این بازه محور ایوانکی – شریف آباد بوده ،  افزود: بیشترین مقصد سفر خارج استان خودروهای پلاک استان سمنان در اردیبهشت ماه با ۳۴ درصد به تهران اختصاص داشته و مازندران با ۱۵ ، گلستان با ۹ درصد و قم با ۸ و خراسان رضوی با ۷ درصد در رتبه های بعدی قرار داشتند. همچنین در مجموع ۲۷ درصد از خودروهای با پلاک استان نیز به سایر استانهای کشور سفر کردند.

مقیمی در پایان با اشاره به اینکه تعداد هفت هزار و ۳۴۷ نفر از هموطنان از خدمات تلفن  گویای  ۱۴۱ در اردیبهشت ماه استفاده کرده اند،  اظهار کرد : سامانه تلفنی گویا و اپراتوری ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی درخصوص آخرین وضعیت جاده های کشور است و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز آخرین وضعیت و اطلاعات جاده های کشور را در اختیار مردم گذاشته و پایگاه اینترنتی http://www.141.irنیز علاوه بر اطلاعات راه‌ها، وضعیت جاده ها را به صورت تصویری در اختیار مردم قرار می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا