اخبار استانی

جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران کاشمر با حضور استاندار خراسان رضوی

اخبار استانی/خراسان رضوی پس از زلزله ۵ ریشتری و چندین پس لرزه در کاشمر ستاد مدیریت بحران این شهرستان با حضور استاندار خراسان رضوی جلسه فوق العاده تشکیل داد.

استاندار خراسان رضوی ۲۹ خرداد در این جلسه با اظهار تأسف از فوت ۴ نفر از هموطنان اظهار کرد: تمامی اعضاء ستاد مدیریت بحران تا اطلاع ثانوی در آماده باش کامل هستند.

یعقوبعلی نظری با اشاره به اینکه فعلا جایی در منطقه نیست که نیاز به امدادرسانی داشته باشد و یا افرادی زیر آوار مانده باشند، خاطرنشان کرد: امداد اولیه و کارهای بیمارستانی و اورژانسی انجام شده است.

وی با اعلام اینکه از ۱۱۶ نفری که به بیمارستان مراجعه داشته‌اند ۳۰ نفر همچنان بستری هستند و باقی ترخیص شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت ۴ نفر وخیم‌تر است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تمامی تدابیر لازم برای اسکان اضطراری شهروندان انجام شده است، گفت: طی روزهای آینده توسط کارشناسان براوردهای دقیق از خسارت‌های وارده انجام می‌شود.

خسارت به ۱۵۰۰ واحد مسکونی در شهرستان کاشمر

حجت اله شریعتمداری فرماندار کاشمر در این جلسه با اشاره به زمین لرزه ۵ ریشتری این شهرستان اظهار کرد: مرکز زمین لرزه در شمال غربی شهر کاشمر حد فاصل این شهر با شهرستان خلیل آباد بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون براثر زمین لرزه حدود ۱۱۶ نفر مصدوم شده‌اند، بیان کرد: تمامی مصدومان به بیمارستان منتقل شده‌اند و به جز ۳۵ نفر که همچنان بستری هستند باقی همه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

فرماندار کاشمر با اعلام اینکه حال ۴ نفر وخیم گزارش شده و در بخش ای سی یو بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) بستری هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه دو نفر که زن و شوهر بودند در روستای زنده جان بر اثر ریزش آوار و دو نفر دیگر در شهر کاشمر حین فرار از داخل مغازه به دلیل ریزش نما جان خود را از دست داده‌اند.

جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران کاشمر با حضور استاندار خراسان رضوی

وی از پایان آوار برداری در روستای زنده جان خبر داد و گفت: تا این لحظه حدود ۱۵۰۰ واحد مسکونی که عمدتاً در بافت‌های فرسوده هستند دچار خسارت شده‌اند.

شریعتمداری با اعلام اینکه در بخش فرح دشت مشکل خاصی نداشته‌ایم و اغلب خسارت‌ها مربوط به ترک خوردگی منازل مسکونی است، افزود: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان، اورژانس، آتش نشانی، هلا احمر، شهرداری و … در آماده باش کامل هستند.

وی از پیش بینی اسکان اضطراری در امامزاده سید حمزه(ع)، زیارتگاه شهید مدرس و سالن ورزشی روستای زنده جان خبر داد و گفت: در محل امامزاده سید حمزه ۱۵۰ چادر توسط جمعیت هلال احمر نصب شده است.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه برای امشب پیش بینی ۵۰۰۰ هزار غذای گرم برای آسیب دیدگان شده است، گفت: در حال حاضر مشکل خاصی در شهرستان نداریم.

مراجعه ۱۱۶ نفر به بیمارستان

محمد جواد یزدانی مدیر دانشکده علوم پزشکی کاشمر در این جلسه اظهار کرد: ساعت 13 و ۲۴ دقیقه که زلزله به وقوع پیوست بلافاصله با اعلام  مرکز«ای او سی» خراسان رضوی عملیات واکنش سریع در بیمارستان حضرت ابوالفضل آغاز شد.

وی افزود: همکاران پرستار، پزشک، جراح عمومی، ارتوپد، بیهوشی، اطفال، جراح اعصاب همه حضور پیدا کردند، تاکنون ۱۱۶ نفر به دو بیمارستان حضرت ابوالفضل و شهید مدرس و مراجعه داشته‌اند که بلافاصله اقدامات درمانی آغاز شد.

مدیر دانشکده علوم پزشکی کاشمر با اعلام اینکه حدود ۲ ساعت به طور کامل خدمات رسانی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۵ نفر از بیمارستان ترخیص شده‌اند و باقی همچنان بستری هستند.

جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران کاشمر با حضور استاندار خراسان رضوی

وی با بیان اینکه برای ۳۰ نفر سی تی اسکن و اقدامات رادیولوژی و رادیو گرافی انجام شده است، بیان کرد: در حال حاضر وضعیت بیمارستان به حالت عادی برگشته است.

یزدانی از اعزام ۴ آمبولانس از تربت حیدریه، یک اتوبوس آمبولانس از نیشابور، سه آمبولانس از مشهد به منطقه خبر داد و گفت: برابر آخرین گزارش‌ها ۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اعزام امدادگران ۴ شهرستان معین به کاشمر

حسین غلامی رئیس جمعیت هلال احمر کاشمر در ادامه گفت: بعد وقوع زمین لرزه ظهر امروز امدادگران چهار شهرستان معین شامل بردسکن، مه ولات، تربت حیدریه و بجستان به منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه سه تیم عملیاتی به همراه نیروهای آتش نشانی به روستای زنده جان اعزام شدند، افزود: اکنون در امامزاده سید حمزه و آرامگاه شهید مدرس اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت مورد نیاز برپای شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کاشمر همچنین از پیش بینی ۵ تا ۶ اردوگاه دیگر برای اسکان اضطراری در صورت نیاز خبر داد و گفت: پیش بینی‌های لازم برای تغذیه اضطراری صورت گرفته است.

۳۰۰ واحد در شهر کاشمر تخلیه شدند

اصغر کوهسرخی شهردار کاشمر هم با بیان اینکه عمده خسارت‌ها در مناطق جنوبی شهر که شامل بافت فرسوده می‌شود است، تصریح کرد: براساس براوردهای اولیه بیش از ۳۰۰ واحد ترک‌های سازه‌ای ایجاد شده بلافاصله دستور این تعداد واحد داده شد.

جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران کاشمر با حضور استاندار خراسان رضوی

وی با اشاره به اینکه چند محله از جمله دو پارک بانوان برای اسکان اضطراری پیش بینی شده‌اند، اذعان کرد: از هلال احمر انتظار داریم چادرهای خود را در دو پارک بانوان و سالن مدیریت بحران برپا کند.

تمامی نیروهای نظامی و انتظامی در حالت اماده باش هستند. ۲۱۷ نیروی عملیاتی هلال احمر با کمک ۱۹ دستگاه خودروی امدادی، یک فروند بالگرد و خودروهای سنگین دیگر کار امدادرسانی به مصدومان و حادثه دیدگان زلزله ظهر امروز کاشمر را بر عهده دارند.

۷ شهرستان اطراف در حالت آماده باش قرار دارند و برای اسکان‌های اضطراری احتمالی مکان‌یابی‌ها نیز در حال انجام است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا