اخبار استانی

حضور مقام ارشد کره ‎جنوبی در سفارت ایران برای عرض تسلیت

حضور مقام ارشد کره ‎جنوبی در سفارت ایران برای عرض تسلیت

معاون اول وزارت خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه با حضور در سفارت جمهوری ایران در «سئول» شهادت آیت الله رئیسی و همراهان را به ملت ایران تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «کیم هونگ کیون» معاون اول وزارت امور خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه برای ابراز همدردی بابت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه سقوط بالگرد در روز یکشنبه، از سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر «سئول» حاضر شد.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» دولت کره جنوبی درگذشت شهید رئیسی را به خانواده‌های داغدار و مردم ایران تسلیت گفته و با آنها ابراز همدردی کرده است.

روز یکشنبه بالگرد حامل رئیس‌جمهور که برای افتتاح سد خداآفرین به همراه علی‌اف به منطقه مرزی رفته بود، در مسیر بازگشت به تبریز دچار سانحه شد. این بالگرد علاوه بر رئیس‌جمهور، حامل وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بود که تمام سرنشینان به شهادت رسیدند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز روز سه‌شنبه شهادت آیت‌الله رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه را تسلیت گفت.

رسانه دولتی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) گزارش داد که کیم در پیامی به «محمد مخبر» کفیل ریاست جمهوری اسلامی ایران، به نیابت از ملت و دولت کره شمالی شهادت دکتر رئیسی و امیرعبداللهیان و هیأت همراه را تسلیت گفته است.

دکمه بازگشت به بالا