اخبار استانی

حفاظت از منابع طبیعی استان اردبیل ارتقاء می‌یابد

اخبار استانی/اردبیل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: تجهیزات حفاظتی مدرن و استاندارد با هدف کنترل بیشتر جنگل‌ها و مراتع و حفاظت از عرصه‌های ملی این استان افزایش می‌باید.

محمود قلی‌زاده هفتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: عرصه‌های ملی علاوه بر بازدید و گشت‌های مستمر توسط مأموران یگان حفاظت از منابع طبیعی به‌ وسیله ۲ دستگاه پهپاد و دوربین‌های دارای زوم بالا کنترل می‌شود و در نتیجه هرگونه تغییر در جنگل‌ها و مراتع با تصاویر قبلی مقایسه شده و عوامل دخیل در تضییع این سرمایه ملی مورد پیگیرد قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون جنگل‌ها و مراتع اردبیل زیر ذره‌بین مأموران یگان و دوربین‌های دیجیتال قرار دارد، افزود: دوربین‌های دیجیتال در مکان‌های خاص تعبیه شده که می‌تواند شعاع ۳۰ کیلومتری اطراف خود را رصد و پایش و حتی پلاک خودروی قاچاقچیان و تخریب‌گران طبیعت را با کیفیت بسیار خوب ثبت و ضبط کند.

قلی‌زاده ادامه داد: همچنین برای حفاظت از منابع طبیعی نصب و خرید ۱۵ دستگاه دوربین هوشمند پیشنهاد شده که به محض اختصاص، این دوربین‌ها در نقاط مختلف مراتع استان تعبیه خواهد شد.

وی اظهار کرد: بر اساس قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع ، قانونگذار وظیفه حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی را به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور داده و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز حسب وظیفه ذاتی و قانونی به‌طور شبانه‌روزی با سوداگران و متعدیان به اراضی ملی برخورد قانونی می‌کند.

وی با قدردانی از تعامل و مساعدت دستگاه قضایی استان خاطرنشان کرد: این اداره کل بر اساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، هرگونه تخریب و تصرف عدوانی به عرصه‌های مذکور را احصاء و مراتب را طی تشکیل پرونده تخلف به مرجع قضایی احاله می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی طبق اصل ۵۰ قانون اساسی وظیفه عمومی تلقی می‌شود، افزود: مشارکت همه‌جانبه و آگاهانه اقشار مختلف و همکاری مردم، همیاران طبیعت و نیز دستگاه‌های اجرایی در حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی ضروری است.

قلی‌زاده از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا