اقتصادی

رشد تعداد مهارت آموزان در پاییز امسال

گزارش‌ها نشان می‌دهد که تعداد مهارت آموزان و دانش آموختگان مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی در پاییز امسال نسبت به بهار و تابستان ۱۴۰۱ افزایش داشته و استان‌ اصفهان بیشترین دوره‌های آموزش مهارت را برگزار کرده است.

به گزارش اخبار استانی، در حال حاضر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان متولی آموزش‌های مهارتی غیررسمی، همگام با استانداردهای ملی و بین المللی، رسالت ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر را برعهده دارد.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی ارائه آموزش‌های مهارتی بیش از ۶۴۰ مرکز آموزش دولتی با ۵۴۰۰ مرکز جوار کارگاهی و ۱۲ هزار آموزشگاه خصوصی را در اختیار دارد و آموزش مهارت، پژوهش، تولید استاندارد آموزشی و ارزشیابی نیروی کار جزو ماموریت‌های اصلی این سازمان به شمار می‌رود.

گروه‌های هدف آموزش‌های مهارتی شامل کارجویان، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، اتحادیه‌ها و اصناف، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانش ‌­آموزان، سربازان وظیفه، ساکنین مناطق محروم، مرزی و سکونتگاه‌های غیررسمی، گروه‌های در معرض آسیب نظیر زنان سرپرست خانوار و کودکان کار، زنان خانه دار، افراد دارای معلولیت، روستائیان و عشایر، زندانیان و خانواده­‌هایشان، معتادان بهبود یافته، آسیب دیدگان اجتماعی، اتباع خارجی و مربیان سایر کشورها است.

رشد تعداد مهارت آموزان در پاییز امسال

بررسی گزارش عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سه ماهه سوم سال حاکی از آن است که تعداد مهارت آموزان و دانش آموختگان مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی در این مدت ۳۲۷ هزار و ۲۳۵ نفرـ دوره بوده است که این آمار در مقایسه با سه ماهه اول سال (بهار) بیش از ۱۲۰ هزار و ۹۰۰ نفر و در مقایسه با سه ماهه دوم سال (تابستان) بیش از ۳۸ هزار نفر افزایش داشته است.

استانهای اصفهان، خراسان رضوی و فارس بیشترین دوره‌های آموزش مهارت برگزار شده در پاییز امسال را به خود اختصاص دادند. کمترین تعداد دانش آموختگان مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای نیز متعلق به استان‌های خراسان شمالی، قم و کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

به گزارش اخبار استانی، در حال حاضر یکی از مشکلات بازار کار نداشتن مهارت متقاضیان کار است و بهره‌مندی از آموزش‌های مهارتی زمینه افزایش اشتغال پذیری فارغ التحصیلان جویای کار را فراهم می‌کند. برابر آمارها بیش از ۷۰ درصد مهارت آموزان و دانش آموختگانی که دوره‌های مهارت آموزی را می‌گذرانند، جذب بازار کار می‌شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا