اقتصادی

رهاسازی یک میلیون و ۲۰۰ هزار بچه ماهی در منابع آبی شوش و کرخه

اخبار استانی/خوزستان رئیس اداره شیلات شهرستان شوش گفت: در مجموع تا به امروز برای سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی وارد منابع آبی شهرستان شوش و کرخه شده است.

سید هاشم بیت علوی در گفت و گو با اخبار استانی از رهاسازی تعداد ۴۵۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان کپور در رودخانه شاوور شهرستان شوش خبر داد و اظهار کرد: در مرحله اول این عملیات در ابتدای سال جاری تعداد ۷۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان کپور رهاسازی شد و در مجموع تا به امروز برای سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی وارد منابع آبی شهرستان شوش و کرخه شده است.

وی افزود: در هفته جاری و به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و در راستای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان استان و توسعه اشتغال در حوزه صید صیادی تعداد ۴۵۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان کپور در رودخانه شاوور شهرستان شوش رهاسازی شد که این مراسم با حضور فرماندار، معاون فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان شوش صورت گرفت.

بیت علوی به عمده فعالیت‌های شیلاتی شهرستان اشاره و تصریح کرد: شهرستان شوش با توجه به شرایط آبی، بافت خاک و اقلیم مناسب ظرفیت خوبی در زمینه توسعه آبزی‌پروری دارد و در حال حاضر در حوزه‌های مختلفی نظیر تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی، پرورش ماهیان خاویاری و تولید جلبک اسپیرولینا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

به گزارش اخبار استانی، اداره کل شیلات خوزستان در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی اکوسیستم‌های آبی، امنیت غذایی و تثبیت اشتغال صیادان هرساله نسبت به تولید انواع کپور ماهیان فیتوفاگ و بیگ هد، گونه‌های بنی، برزم، گطان، عنزه و شیربت در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز و مرکز تکثیر ماهیان بومی سوسنگرد اقدام کرده و سپس در منابع آبی استان رهاسازی می‌کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا