اخبار استانی

رونمایی از طرح رویش قرارگاه شهید آوینی

اخبار استانی/هرمزگان پوستر طرح رویش قرارگاه شهید آوینی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، معاونان و جمعی از همکاران رونمایی شد.

اسمعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان امروز یکشنبه ۲۷ خرداد، عنوان کرد: طرح آموزشی رویش با محوریت رشته‌های فرهنگی هنری رسانه‌ای در قالب‌های نمایش، سینما، نویسندگی و رسانه با لحاظ شرایط سنی به منظور جایگزین کردن نیروهای فرهنگی هنری در حال فعالیت برگزار می‌شود.

این طرح به منظور تربیت نیروهای جدید تحت عنوان رویش کنشگران فرهنگ و هنر و رسانه در استان است و کسانی که در این طرح آموزشی شرکت می‌کنند باید بین ۱۵ تا ۲۵ سال باشند به استثنای رشته نویسندگی که تا سن ۳۵ سال است. این آموزش‌ها در بخش‌های عمومی و تخصصی و در بستر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ارائه می‌شود و شرکت کنندگان باید در یکی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نام‌نویسی کنند، کسانی که عضو کانون نیستند و علاقه به شرکت در این دوره‌ها دارند می‌توانند در سامانه بچه‌های مسجد در یکی از کانون‌های فرهنگی نام‌نویسی کنند.

جهانگیری بیان کرد: در رابطه با فعالیت‌های قرآنی مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان اعتبار در راستای آموزش قرآن تخصیص یافته است، به ازای هر نفر جزء حفظ قرآن مبلغ ۳۰۰ هزار تومان پاداش تعلق می‌گیرد که ۱۸۰ هزار تومان برای قرآن آموز و ۱۲۰ هزار تومان به جهت کمک هزینه‌های مؤسسه در نظر گرفته شده است.

این طرح در کشور برای جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر به نیابت از ۴۰ هزار شهید قرآنی در نظر گرفته شده که سهم استان هرمزگان از این طرح ۱۰۰۰ نفر است.

وی در پایان به اعتبار بودجه سراسری [ شناور] برای بهره‌بندی از سینماگران جوان با موضوعات خانواده و جوانی جمعیت، فتنه ۱۴۰۱ امیدآفرینی،  در قالب مستند و فیلم کوتاه نیز اشاره کرد.

متقاضیان می توانند از طریق درگاه http://B۲n.ir/h۷۷۹۱۷نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا