سگ هاسکی معرفی کامل

حقایق و توصیه هاسکی

هاسکی

هاسکی های خزدار و دوستانه، بازیگوش و قدرتمند، انتخاب خوبی برای صاحب سگ فعال هستند.

هاسکی ها که اغلب به عنوان “هاسکی سیبری” شناخته می شوند، به دلیل داشتن خز ضخیم و دولایه، گوش های نوک تیز و دم پرپشتشان یکی از قابل شناسایی ترین و جذاب ترین نژادها هستند. هاسکی با ریشه در سیبری، جایی که مردم بومی چوکچی از آن به عنوان سگ سورتمه استفاده می کردند، یکی از قدیمی ترین نژادهای سگ در جهان است. هاسکی که به دلیل قدرت، سرعت و استقامتش شناخته شده است، یک همراه وفادار و مهربان است.

آمار حیاتی

  • اندازه: متوسط
  • کت: کت دوتایی متراکم
  • ورزش: 2 ساعت
  • طول عمر: 9+ سال
  • گروه نژاد: اسپیتز
  • خلق و خوی: دوستانه، بازیگوش، باهوش، وفادار

خلق و خو و شخصیت هاسکی

خلق و خوی هاسکی باهوش، بازیگوش و بسیار دوستانه است. آنها به خاطر طبیعت خوب و همچنین عشقشان به مردم معروف هستند و برای افرادی که سبک زندگی فعال دارند همراهان وفاداری هستند.

هاسکی ها مشتاق شرکت هستند و چیزی جز صرف تا حد امکان با صاحبانشان دوست ندارند. آنها حس شوخ طبعی خوبی دارند که جنبه بازیگوش آنها را نیز به همراه دارد.

با این اوصاف، هاسکی ها همچنین جنبه مستقلی از طبیعت خود دارند و همچنین اغلب شیطون هستند. آنها عاشق کاوش هستند، اغلب سعی می کنند از هر منطقه ناامن فرار کنند و غریزه قوی برای کندن و دفن کردن دارند.

نیروی شکار قوی آنها به این معنی است که باید در اطراف حیات وحش و همچنین سایر حیوانات خانگی در خانه بسیار مراقب باشید. مانند بسیاری از سگ ها، هر چه زودتر اجتماعی شدن شروع شود، بهتر است.

هاسکی ها که به عنوان پارس شناخته نمی شوند، هنوز هم می توانند بسیار آواز باشند و صدای صدای خودشان را دوست داشته باشند. آنها یک زوزه مشخص دارند که اغلب بدون هیچ دلیل مشخصی انجام می دهند.

هاسکی برای افرادی که سبک زندگی فعال دارند و زمان زیادی را در خارج از منزل می گذرانند مناسب است.

هاسکی ها به عنوان یک نژاد نگهداری بسیار بالا – هم از نظر رفتار و ورزش و هم از نظر نظافت – احتمالاً بهترین انتخاب برای صاحبان اولین بار نیست.

سگ هاسکی برای صاحبانی که آنها را برای مدت طولانی تنها می گذارند مناسب نیستند زیرا ممکن است از اضطراب جدایی رنج ببرند و این اغلب منجر به رفتارهای مخرب می شود.

آموزش و ورزش هاسکی

هاسکی سیبری

هاسکی که به دلیل قدرت، استقامت و استقامت پرورش یافته است، نژادی بسیار سرسخت و قوی است که نیاز به ورزش روزانه زیادی دارد.

نکات آموزشی

پس از واکسینه شدن کامل، توله سگ هاسکی باید تا حد امکان با افراد مختلف، محیط ها و سگ های دیگر معاشرت شود.

اگرچه هوش بالا به این معنی است که آنها یک نژاد تربیت پذیر هستند، هاسکی ها دارای یک رگه مستقل قوی همراه با طعمه بسیار بالا هستند. این بدان معناست که آموزش آنها هرگز به طور کامل کامل نمی شود. تمرینات خود را زود شروع کنید، آن را ثابت و مداوم نگه دارید – به خصوص در مورد یادآوری – اما توجه داشته باشید که هر هاسکی همیشه به احتمال زیاد کار خودش را در هر لحظه انجام می دهد.

آموزش یک هاسکی اغلب در مورد یافتن تعادل مناسب بین رفتار محکم اما منصفانه و اطمینان از دریافت تقویت مثبت فراوان است . خشن بودن با هاسکی بعید به نظر می رسد که تأثیر مطلوب را به دست آورد.

با این حال، به عنوان یک نژاد، هاسکی به طور غریزی “سگ برتر” را تصدیق می کند و به آن احترام می گذارد، بنابراین برای صاحبان مهم است که از رهبری ثابت و روشن استفاده کنند تا مطمئن شوند حیوان خانگی آنها مطیع، توجه و خوشحال است.

راضی نگه داشتن آنها

هاسکی علاوه بر اینکه به تمرینات بدنی فراوان برای سوزاندن انرژی فروخورده نیاز دارد، هوس انگیزه های ذهنی زیادی نیز دارد. این نه تنها آنها را راضی نگه می دارد، بلکه پتانسیل رفتارهای مخربی را که ممکن است در هنگام بی حوصلگی یا کم تحرکی رخ دهد، کاهش می دهد.

یک سگ ورزش شده سگی شاد است – و این به ویژه در مورد هاسکی صادق است. اما یک هاسکی که از نظر ذهنی تحریک شده است سگی شادتر می سازد.

پوشش ضخیم آنها به این معنی است که هاسکی ها مستعد گرم شدن بیش از حد هستند. مطمئن شوید که ورزش در ماه های گرم تابستان زودتر و دیرتر در روز که هوا خنک تر و راحت تر برای حیوان خانگی شما است انجام شود.

تمرین چابکی یک راه عالی برای سوزاندن انرژی فیزیکی و درگیر کردن مغز آنها در همان زمان است.

هاسکی ها عاشق کاوش در باغ هستند اما مطمئن شوید که بسیار امن است. هاسکی ها نه تنها در فرار از سوراخ های حصارها بسیار خوب هستند، بلکه می توانند مسیر فرار را حفر کنند یا حتی از حالت ایستاده از روی حصار بپرند

ورزش

هاسکی های بالغ حداقل به ۲ ساعت ورزش در روز نیاز دارند. این سگ های پرانرژی که برای حمل سورتمه در مسافت های طولانی پرورش یافته اند، استقامت و سرعت را با هوش، ورزش و اشتیاق ترکیب می کنند.

هاسکی‌ها از پیاده‌روی‌های شدید لذت خواهند برد، اما باید به آنها فضا و فرصتی برای دویدن و اکتشاف داده شود. این کار را در یک منطقه امن و مطمئن انجام دهید زیرا هاسکی ها تمایل دارند دستور فراخوان را نادیده بگیرند و کارهای خود را انجام دهند. طعمه بسیار زیاد و طبیعت شیطنت آمیز و مستقل به این معنی است که همیشه عاقلانه است که هاسکی را در طول پیاده روی سرنشینان خود نگه دارید.

ایده های بازی

به عنوان یک نژاد ورزشی که برای سرعت و استقامت ساخته شده است، هر بازی که شامل دویدن زیاد باشد برای هاسکی مناسب است.

Canicross ورزش دویدن صحرایی با سگ است و برای غریزه کشیدن سورتمه هاسکی عالی است. سگ مهار شده و به انسانی متصل می شود که هنگام دویدن سگ را از پشت با فرمان های صوتی هدایت می کند. Canicross یک ورزش سریع در حال رشد است و به عنوان تمرین خارج از فصل برای جامعه ماشینگ بسیار محبوب است.

در ماه‌های زمستان و با داشتن سطح مناسبی از تجربه، استفاده از توانایی طبیعی هاسکی در سورتمه کشیدن و سورتمه زدن آن در برف می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.
از طناب کشی و مخفی کاری گرفته تا تمرینات چابکی، هاسکی هر چیزی را که ذهن و همچنین طبیعت پرانرژی آن را درگیر کند، دوست دارد.

نظافت هاسکی

ظاهر ضخیم و خزدار کت هاسکی یکی از قابل شناسایی ترین ویژگی های این نژاد است. اگرچه مراقبت از آن نسبتاً آسان است، اما یک کت هاسکی به توجه زیادی نیاز دارد تا آن را در حالت تاپ نگه دارد.

هاسکی با یک پوشش متراکم و دوتایی که دارای زیرپوش نرمی است که با یک لایه بیرونی از موهای محافظ صاف و صاف پوشیده شده است، برای از بین بردن موهای ریخته شده یا شل به برس زدن منظم نیاز دارد. مسواک زدن 2 یا 3 بار در هفته توصیه می شود.

هاسکی ها ضد حساسیت نیستند و در طول بهار و پاییز تمایل زیادی به ریزش دارند – چیزی که به عنوان “کت دمنده” شناخته می شود. مراقبت بیشتر و مسواک زدن بیشتر در طول فصل پوست اندازی مورد نیاز است تا پوشش آنها در شرایط خوبی بماند.

به دلیل خز گرم آنها، در ماه های گرم تابستان باید مراقبت بیشتری انجام شود تا هاسکی شما خنک و شاد بماند.

بهداشت خوب دندان برای هر سگی ضروری است و باید شامل مسواک زدن منظم با خمیر دندان مورد تایید دامپزشک باشد. گوش ها همچنین باید به طور منظم برای هر گونه عفونت ناشی از موم اضافی بررسی شوند.

هاسکی ها به عنوان یک نژاد بسیار تمیز با بوی بسیار کمی از سگ ها شناخته می شوند که اغلب با بسیاری از سگ های دیگر مرتبط است.

تغذیه هاسکی

اگرچه هاسکی ها سگ های بسیار فعال و با جثه متوسطی هستند، اما در مقایسه با سایر سگ های هم اندازه، به مقدار نسبتا کمی غذا نیاز دارند.

بسته به اینکه حیوان خانگی شما چقدر فعال است، یک هاسکی بالغ معمولاً به حدود 1000 کالری در روز نیاز دارد که در دو وعده غذایی تقسیم می شود.

مراقب غلاتی مانند گندم باشید. این ها اغلب در برخی از غذاهای سگ یافت می شوند و هاسکی ها به سختی هضم می کنند.

ورزش منظم برای هر هاسکی ضروری است زیرا متابولیسم آنها به طور طبیعی کند است و سوزاندن انرژی باعث شبیه سازی اشتهای آنها می شود.

خز ضخیم آنها به این معنی است که هاسکی می تواند بسیار گرم شود. برای جلوگیری از گرمازدگی و کم آبی، مطمئن شوید که سگ شما منبع خوبی از آب شیرین به خصوص در ماه های تابستان دارد.

قبل از خرید یا بازگرداندن هاسکی چه نکاتی را باید بدانید

قیمت هاسکی

به پیشنهاد خانه به هاسکی فکر می کنید؟ قبل از خرید یا پذیرش هاسکی، در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید .

باهوش، بازیگوش و دوستانه، هاسکی ها خوش اخلاق و مردم دوست هستند.

نیاز آنها به ورزش فعال زیاد (حداقل 2 ساعت در روز)، تحریک ذهنی و توجه به این معنی است که آنها برای صاحبان سگ با سبک زندگی فعال و زمان زیاد مناسب هستند.

اگرچه بسیار باهوش است، اما یک رگه مستقل قوی و تمایل به شیطنت به این معنی است که آموزش باید زود شروع شود، سازگار باشد و تعادل مناسب بین محکم و منصفانه را پیدا کند.

شکار زیاد به این معنی است که هاسکی ها در طول پیاده روی بهتر است روی سرب نگه داشته شوند. آنها عاشق کاوش در باغ ها هستند، اما به عنوان هنرمندان فراری متخصص با توانایی پرش از حصارها و حفر چاله ها، هر فضای بیرونی باید ایمن و امن باشد.

به یاد داشته باشید که به نوع سگی که می خواهید فکر کنید. ارزیابی خلق و خوی والدین مهم است ( «قانون لوسی» حکم می کند که صاحبان بالقوه باید بتوانند توله سگ ها را با مادر خود ببینند) و از چه نژادهایی هستند. به عنوان مثال، توله‌سگی که از زاد و ولد پرورش می‌یابد ممکن است آرام‌تر و راحت‌تر از سگ‌های کار اداره شود.

قبل از گرفتن سگ باید موارد زیادی را در نظر بگیرید . همیشه قبل از اینکه از سگ عاشق به صاحب سگ جهش کنید، دریابید که آیا یک دوست سگ برای شما بهترین حیوان خانگی است یا خیر.

سوالات متداول

آیا هاسکی ها می ریزند؟

سطح ریزش هاسکی به طور کلی به آب و هوایی که در آن زندگی می کند بستگی دارد. بسیاری از هاسکی ها با سازگاری با دمای قطب شمال، پوشش های ضخیم خود را در تمام طول سال، به ویژه در بهار، به شدت می ریزند. هیچ کاری نمی توانید برای جلوگیری از ریزش سگ خود انجام دهید، اما مسواک زدن و نظافت منظم کمک می کند تا مقداری از خزهای شل را از بین ببرید و کت هاسکی خود را در بهترین حالت نگه دارید!

از کجا هاسکی بخریم

چه بخواهید یک هاسکی بپذیرید یا یک توله سگ بخرید، مهم است که مطمئن شوید حیوان خانگی خود را از یک سازمان یا پرورش دهنده معتبر تهیه می کنید. اگر می خواهید یک توله سگ بخرید، مطمئن شوید که یک پرورش دهنده معتبر پیدا کنید .

آیا هاسکی ضد حساسیت هستند؟

از آنجایی که ریزش آنها بیشتر از سایر نژادها است، هاسکی به عنوان مناسب برای مبتلایان به آلرژی توصیه نمی شود. مهم است به خاطر داشته باشید که هیچ نژاد سگی واقعاً ضد حساسیت نیست، اما برخی از نژادها برای کسانی که آلرژی دارند بهتر از سایرین هستند.

آیا هاسکی ها سگ های خانوادگی خوبی هستند؟

هاسکی ها بازیگوش و خوش خلق معمولاً حیوانات خانگی خوبی برای خانواده محسوب می شوند. با این حال، شایان ذکر است که این سگ‌ها بسیار فعال هستند و با خانواده‌های پرمشغله‌ای که زیاد بیرون هستند، مناسب هستند. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که هاسکی ها سگ های بزرگ و قدرتمندی هستند که ممکن است برای بچه های کوچکتر یا صاحبان سگ های بی تجربه کمی بیش از حد پر شور باشند. مانند هر نژاد دیگری، همیشه وقتی هاسکی خود را در کنار بچه ها قرار می دهند نظارت کنید تا مطمئن شوید که همه در امنیت و شادی باقی می مانند.

دکمه بازگشت به بالا