عمومی

شرایط ثبت‌نام آزمون مترجم رسمی قوه قضاییه سال ۱۴۰۳ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، متقاضیان شرکت در آزمون انتخاب مترجم رسمی قوه قضائیه در سال ۱۴۰۳، از تاریخ ۵ خردادماه ۱۴۰۳ لغایت دوشنبه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۳ به مدت یک هفته فرصت دارند، به‌صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org در این آزمون ثبت نام کنند.

متقاضیان در مهلت اعلام شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط آزمون، فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام و پرداخت هزینه شرکت در آزمون، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند. زمان برگزاری آزمون ۲۶ خردادماه ۱۴۰۳ است.

الف) شرایط متقاضیان شرکت در آزمون مترجم رسمی قوه قضائیه

متقاضیان شرکت در آزمون مترجمان رسمی قوه قضائیه برای ثبت‌نام در آزمون باید واجد شرایط ذیل باشند:

داشتن حداقل ۲۵ سال سن؛ (ملاک محاسبه سن اولین روز ثبت‌نام است.)

نداشتن پیشینه مؤثر کیفری؛

عدم اعتیاد به مواد مخدر؛

عدم اشتهار به فساد اخلاقی و عقیدتی؛

عدم محکومیت به انفصال از خدمات دولتی؛

دارا بودن مدرک پایان خدمت وظیفه عمومی و یا معافیت قانونی دائم برای آقایان.

ب) مدارک موردنیاز در زمان ثبت‌نام اینترنتی

متقاضیان شرکت در آزمون مترجمان رسمی قوه قضائیه در زمان ثبت‌نام اینترنتی باید مدارک ذیل ارائه دهند:

تکمیل تقاضانامه الکترونیکی؛

پرداخت هزینه ثبت‌نام به مبلغ ۷/۰۰۰/۰۰۰ ریال (هفتصد هزار تومان) به‌صورت الکترونیکی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان؛

فایل عکس: داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن کند و فایل آن را از طریق برنامه ثبت‌نام اینترنتی ارسال کند.

عکس ۴ * ۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ)؛

عکس اسکن شده فقط باید در قالب JPG باشد؛

اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰ * ۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰ * ۲۰۰ پیکسل باشد؛

تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر آنلاین، منگنه و هرگونه لکه باشد؛

حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد؛

حاشیه‌های زائد عکس اسکن شده باید حذف شده باشد؛

حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد؛

اسکن عکس از روی کارت‌های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و….) قابل قبول نیست و داوطلبان لازم است از اصل عکس مطابق توضیحات فوق اقدام نمایند؛

عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد؛

در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت‌نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌شود.

تذکر مهم در رابطه با ارسال عکس متقاضی آزمون مترجم رسمی قوه قضائیه

با توجه به مشکلات به‌وجود آمده در آزمون‌های قبلی در زمینه اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت‌نام آنان توسط دیگران انجام می‌شود رخ داده است؛ تاکید می‌شود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت شود تا به اشتباه عکس داوطلب دیگری به جای عکس متقاضی الصاق نشود. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

تاریخ و نحوه ثبت‌نام آزمون مترجم رسمی قوه قضائیه

کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در آزمون انتخاب مترجم رسمی در صورت داشتن شرایط مندرج در بند (الف) و تهیه مدارک خواسته شده بر اساس بند (ب) می‌توانند از روز شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ لغایت روز شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند.

در پایان ثبت‌نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری کنند.

لازم به ذکر است که ثبت‌نام منحصراً به صورت الکترونیکی بوده و داوطلبان لازم است از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند.

ت) زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون مترجم رسمی قوه قضائیه

کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۳ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و آزمون در روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۶ منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد.

ساعت شروع برگزاری آزمون و محل برگزاری آزمون در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون درج خواهد شد. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تأیید اطلاعات ارسالی نیست و مدارک داوطلبان بعد از آزمون بررسی خواهد شد.

نحوه برگزاری آزمون مترجم رسمی قوه قضائیه

۱- آزمون شامل دو مرحله (کتبی و مصاحبه) است. مرحله کتبی، شامل دو بخش عمومی (تستی) و تخصصی (تشریحی) است. بخش عمومی مانند امتحان‌های تافل، آیلتس، دالف، تومر و …، و بخش تخصصی شامل ترجمه متون حقوقی مانند قانون مجازات اسلامی، قانون مدنی، قانون آئین دادرسی مدنی و قانون تجارت و … خواهد بود.

۲- در مرحله کتبی، آزمون عمومی به‌صورت تستی و آزمون تخصصی به صورت تشریحی و هر دو آزمون هم‌زمان در یک نوبت انجام می‌شود. لازم به ذکر است، فقط شرکت‌کنندگانی که حد نصاب تعیین شده را در آزمون تستی کسب کنند، اوراق تشریحی آنان تصحیح می‌شود. همچنین، افرادی به مرحله مصاحبه معرفی خواهند شد که حدنصاب لازم را در آزمون تشریحی کسب کنند. کسب حدنصاب در مرحله تشریحی، به معنای قبولی داوطلب نیست و از دارندگان حدنصاب بخش آزمون تشریحی، برای مصاحبه دعوت به عمل خواهد آمد.

۳- معرفی افراد جهت انجام کارآموزی بر اساس بالاترین نمره مصاحبه انجام خواهد شد.

۴- همراه داشتن فرهنگ لغت (Dictionary) در جلسه آزمون مجاز است، ولی استفاده از آن فقط در آزمون تخصصی (تشریحی) بلامانع است.

۵- شرکت مترجمان رسمی برای اخذ پروانه مترجمی رسمی زبان دیگر بلامانع است.

۶- ثبت‌نام از داوطلبان در زبان‌های ذیل انجام می‌‎شود و لازم به تاکید است آزمون در رشته زبان‌های خاص در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت‌کننده، برگزار نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا