طراحی ویلا پیش ساخته

اگر می خواهید با مراحل ساخت ویلاهای پیش ساخته آشنا شوید و یا در حال ساخت ویلا هستید و نمی دانید این روند چه مدت طول خواهد کشید، توصیه می کنیم که این مقاله را تا پایان بخوانید تا پاسخی برای تمام سوالات خود دریافت کنید.

زندگی در آپارتمان های کوچک شهرهای بزرگ باعث شده است که بسیاری از مردم دنبال جایی برای استراحت و تفریح باشند. ویلا های پیش ساخته ای که در خارج از شهرها، باغ ها و در شهرهای شمالی ساخته می شوند معمولاً برای دو نیاز تفریح و آرامش ساخته می شوند. آیا می دانید مراحل ساخت ویلاهای پیش ساخته آرین سازه چه چیزی را در بر می گیرد و چگونه است؟

مروری بر مراحل ساخت ویلاهای پیش ساخته

گام اول طراحی

  • مقاومت در برابر انواع آب و هوا مانند باران ، باد، برف
  • مقاومت در برابر زلزله و بارهای مختلف (زنده، مرده)
  • رعایت فاصله های ستون باربری از یکدیگر
  • ضخامت ورق و نوع ستون ها و تیرها

طراحی اسکلت در ساخت ویلای پیش ساخته با این نرم افزار ویژه انجام می شود که در آن تمام نیروهای کناری مطابق با استانداردهای جهانی محاسبه و طراحی می شوند. دستگاه های پانچ و مسیر آن آماده اجرا هستند. تمام حفره های اتصال روی پایه و نقشه

 مرحله دوم فوندانسیون:

مرحله اصلی در ساخت ویلا پایه و اساس ویلا است. اجرای فوندانسیون تا حد زیادی به طراحی طرح اولیه بستگی دارد. اسکلت بر اساس طرح معماری طراحی شده است و پایه باید بر اساس آن گذاشته شود. در واقع هر جا که دیوار وجود دارد باید پی وجود داشته باشد و دیوار روی آن قرار بگیرد. سپس به فوندانسیون متصل گردد.

مرحله سوم ساخت اسکلت:

1) دیوار: در ساختار پیش ساخته، اندازه دقیق دیوارها داده می شود و در آن دهانه ها و اندازه کامل درها و پنجره ها محاسبه می شوند دیوار بخش اصلی سازه است. زیرا دیوارها بارهای جانبی را تحمل می کنند. دیوارها در ساختار برخی از انواع سازه ها مانند سازه های LSF تو خالی هستند و این شکاف را می توان با عایق پر کرد. دیوار در یک سازه سبک وزن شامل یک دیوار باربری و دیوار غیر باربری است و این بر طراحی و تولید سازه تأثیر می گذارد. زیرا دیوار باربر از بار روی طبقات و سقف ها پشتیبانی می کند. دیوار های غیر باربر برای پارتیشن بندی و جداسازی فضا استفاده می شود.

2) سقف: دو نوع سیستم سقف در ساخت ویلا وجود دارد: سقف صاف و شیب دار. هر دو در مراحل ساخت ویلاهای پیش ساخته قابل اجرا هستند. شما می توانید هر دو آنها را اجرا کنید. در دیگر سقف های شیب دار، لازم نیست هیچ زیر سازی انجام دهید و شما فقط سقف را نصب می کنید. در مورد سقف صاف نیز، پس از نصب سازه خرپا تخت بر روی آن عرشه فولاد و بتن اجرا می شود . بار که بر روی آن می افتد محاسبه و قابل اجرا است و در آن لغزشی وجود ندارد.

جهت آگهی از قمیت و سفارش انواع کانکس های ویلایی، کلبه چوبی(کلبه سوئیسی و سوئدی) و خانه های پیش ساخته با شماره 09126031001 در تماس باشید.

مرحله 4 پوشش های خارجی و داخلی در ساخت ویلا

عایق دیوار

در ساخت ویلاهای پیش ساخته می توان از عایق های زیادی برای عایق کاری دیوار استفاده کرد. به دلیل نوع چگالی حرارتی که دارد و هزینه آن، از عایق تخت ساخته شده و از پشم سنگ تخت با چگالی ۸۰ نیز استفاده می شود. هم عایق خوبی است و هم مقرون به صرفه است و همچنین نقش مهمی در صرفه جویی در انرژی دارد.

دیوارهای خارجی

نمای بیرونی : پانل های سیمانی فیبری نسل جدیدی از مصالح ساختمانی هستند که در طول دو دهه گذشته به طور گسترده در سطوح داخلی و بیرون ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. این پانل ها بر روی سازه های فلزی گالوانیزه نصب شده اند و نقش یک دیوار را در تمام کاربردها ایفا خواهند کرد. نمای بیرونی ویلای پیش ساخته به دو روش ساخته می شود: نمای سنتی و نمای پیش ساخته.

دیوارهای داخلی

پوشش های داخلی دیوارها و سقف ها بیشتر از پانل های گچی ساخته شده اند، و در داخل آن از عایق برای دیوارهای پلی استایرن داخلی با ضخامت های مختلف استفاده می شود.

  • پانل های گچی
  • پانل سیمانی
  • پانل های چوبی (MDF)

در سازه های پیش ساخته ، هم به دلیل عایق کاری و هم به دلیل سرعت و سبکی ساختمان اغلب از پانل های گچی برای پوشاندن سقف و دیوارها استفاده می شود.

مرحله 5 تاسیسات الکتریکی و مکانیکی در ساخت ویلا

مکانیک

لوله کشی تاسیساتی از لوله سوپر پایپ و پی وی سی فشرده ساخته شده است. بسته به بودجه کارفرما از یک سیستم پکیج یا بخاری یا گرمایش مرکزی استفاده می کند.

تاسیسات الکتریکی

تاسیسات الکتریکی در ساخت ویلا عبارتند از: سیم کشی روشنایی، سوکت های برق، تابلو برق، تلفن هایی که به راحتی در این نوع ساختمان قابل دسترس هستند. هیچ فرقی با ساختمان های سنتی ندارد. تنها تفاوت آن سهولت در انجام است.

مرحله 6 درب ها و پنجره ها در ساخت ویلا

درب: استفاده از درب های چوبی، فلزی، آلومینیومی، ضد سرقت، ام دی اف، HDF، درب UPVC در ساخت ویلا

پنجره: در ساخت ویلا از انواع پنجره های آلومینیومی دو جداره استفاده می شود.

کانکس مدرن کانتین

دیگر مراحل ساخت ویلاهای پیش ساخته

اجرای اجزای دیگر در ساخت ویلاهای پیش ساخته مطابق با ساختارهای سنتی است. کابینت ها، کف ها، نماهای بیرونی و داخلی، پکیج ها و رادیاتورها مانند سایر سازه ها اجرا می شوند. در مراحل ساخت ویلاهای پیش ساخته می توان فضاهایی مانند پله ها و فضاهای داخلی کابینت ها با سازه LSF را نیز ساخت. این فضاها تنها بعد از اجرا باید پوشش داده شوند. این کار موجب سرعت در نازک کاری می شود.

‫3 دیدگاه ها

  1. مقاله خیلی خوب مراحل ساخت ویلاهای پیش‌ساخته رو توضیح داده. از طراحی و فوندانسیون تا نصب در و پنجره و تاسیسات، همه چی رو روشن کرده. برای کسی که می‌خواد یه ویلا بسازه، این اطلاعات خیلی کمک‌کننده‌ست و می‌تونه دید بهتری به مراحل مختلف بده. یه مرور خوب و کاربردی از ساخت ویلاهای پیش‌ساخته.

  2. مقاله خیلی مفید بود! 🤩 مراحل ساخت ویلاهای پیش ساخته رو به‌خوبی توضیح داده و نکات مهم رو خیلی روشن کرده. از طراحی و فوندانسیون تا نصب درب و پنجره‌ها، همه چیز به دقت توضیح داده شده. عایق‌ها و پوشش‌های مختلف هم که برای من جالب بود. برای کسی که به فکر ساخت ویلاست، این مقاله فوق‌العاده کاربردیه! 👏💡

  3. مقاله خیلی دقیق و آموزنده بود! 👌 مراحل ساخت ویلاهای پیش ساخته رو مرحله به مرحله توضیح داده و همه جزئیات رو بررسی کرده. طراحی، ساخت اسکلت، عایق‌کاری و تاسیسات الکتریکی همه به خوبی شرح داده شده. این اطلاعات می‌تونه خیلی به کسانی که قصد ساخت ویلا دارن کمک کنه. 👍🏼📋

دکمه بازگشت به بالا