اقتصادی

طرح تولید قراردادی گوشت قرمز عشایر توسعه می‌یابد/امسال ۹۰۰۰ تن گوشت عشایری روانه بازار می‌شود

اخبار استانی/کرمانشاه رییس سازمان امور عشایر ایران از برنامه‌ریزی برای توسعه طرح تولید قراردادی گوشت قرمز عشایر خبر داد.

سیاوش احمدی میرقائد، امروز(۱۹ آنلاین) در همایش شبانان، گله‌داران، دامداران و عشایر استان کرمانشاه در تالار انتظار شهر کرمانشاه، با اشاره به اجرای طرح تولید قراردادی گوشت قرمز عشایر در کشور، گفت: در مرحله اول اجرای این طرح کار پرواربندی یک میلیون راس دام در کشور توسط عشایر شروع شده که در نهایت ۹۰۰۰ تن گوشت قرمز از محل اجرای این طرح به تولیدات گوشت قرمز کشور اضافه خواهد شد.

احمدی میرقائد افزود: در این طرح، نهاده مورد نیاز عشایر به مدت پنج ماه بدون هیچ افزایش قیمتی در اختیار آنها قرار گرفته و عشایر بعد از فروش گوشت قرمز تولیدی هزینه نهاده‌ها را به دولت پرداخت خواهند کرد.

رییس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: قرار شده در آینده این طرح در سطح دو و یا سه میلیون راس دام اجرایی شود که این اقدام می‌تواند بخش زیادی از نیاز کشور به واردات گوشت قرمز را مرتفع کند.

احمدی میرقائد، گفت: عشایر کشور توان تولید تا ۷۰ هزار تن مازاد بر ۲۰۰ هزار تن قبلی را دارند.

وی در ادامه با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به جامعه عشایری، گفت: اعتبارات حوزه زیربنایی سازمان امور عشایری در دو سال گذشته رشد بیش از ۳۰ برابری داشته و مجموع این اعتبارات از حدود ۴۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است؛ هرچند در حوزه تخصیص مشکلاتی داشته‌ایم.

احمدی میرقائد با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر تولید و توزیع ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی ظرف دو سال بین عشایر، گفت: تا پیش از این در مجموع ۳۰ هزار پنل عشایری بین عشایر کشور توزیع شده بود.

وی با بیان اینکه تا قبل از روی کار آمدن دولت آقای رئیسی تنها ۱۳۵ خانه بهداشت خاص جامعه عشایری در کشور داشتیم، گفت: بر اساس نیاز سنجی صورت گرفته به ساخت ۳۸۰ خانه بهداشت دیگر نیاز است که دستور ساخت این خانه های بهداشت از سوی رئیس جمهور داده شده است.

احمدی میرقائد ایجاد سرپناه‌های عشایری در مناطق عشایرنشین را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و گفت: با اجرای این طرح فضای مناسب ۵۰ متری برای استقرار چادرهای عشایری ساخته می‌شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا