طرز تهیه پیاز داغ معمولی

پیاز داغ یکی از مواد اصلی غذا در تهیه و پخت انواع غذاهای ایرانی است و نقش بسیار مهمی در طعم و مزه غذا دارد. بنابراین، در سایت ترش واش ما آن را برای مبتدیان ارائه می کنیم تا غذاهای پیاز داغ را به راحتی تهیه کنند.

طرز تهیه پیاز داغ

از پیاز داغ برای تهیه بسیاری از غذاها استفاده می شود و برای تزیین انواع غذاها مانند تزیین رشته و غذاهای دندون دار می توانید از پیاز داغ استفاده کنید.

مواد لازم برای نیم لیتر پیاز داغ

پیاز متوسط: 1 عدد

زردچوبه: ۲ قاشق

روغن: 1/2 پیمانه

طرز تهیه پیاز داغ

برای گرم کردن پیاز ابتدا پیاز را خوب بشویید و پس از پوست کندن پیاز را به صورت خلال‌های نازک برش دهید.

در تابه ای مناسب کمی روغن بریزید و تابه را داغ کنید تا روغن داغ شود سپس پیاز را با حرارت ملایم تفت دهید. وقتی پیاز طلایی شد، زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و پیاز و زردچوبه را با قاشق خوب مخلوط کنید و اجازه دهید پیاز به مدت 1 دقیقه با زردچوبه سرخ شود.

وقتی پیاز داغ آماده شد آن را در ظرف مورد نظر بریزید.

نکاتی برای درست کردن پیاز داغ

برای تهیه پیاز داغ بهتر است از پیاز تازه استفاده کنید.

اگر مقدار پیاز داغ برای ظرف مورد نظرتان زیاد است، می توانید پیاز داغ را پس از سرد شدن در یخچال نگهداری کنید.

هنگامی که پیازها طلایی شدند، مرتباً آن را بریزید تا مطمئن شوید که همه پیازها به طور یکنواخت طلایی هستند.

توجه داشته باشید که تکه های پیاز باید اندازه یکنواخت باشند تا پیازها به طور یکنواخت سرخ شوند.
برای خرید پیاز داغ آماده با ما تماس بگیرید.

پیاز داغ همانطور که در بالا ذکر شد پرمصرف ترین ماده غذایی برای تهیه انواع غذاهای ایرانی به خصوص برای تزیین انواع سوپ است که بسیاری از آشپزها آن را به روش های مختلف تهیه و استفاده می کنند و همچنین برای طعم دادن به پیاز. از فلفل یا زردچوبه و زعفران نیز برای شیرین کردن و مزه دار کردن پیاز داغ استفاده می شود.

روش اول:

اگر می خواهید پیاز سرخ شده شما کثیف شود، قبل از سرخ کردن، پیاز خرد شده را در شیر خیس کنید، سپس پیاز را از شیر خارج کرده و روی کاغذ بگذارید تا شیر اضافی گرفته شود و خشک شود، سپس با روغن تفت دهید.

روش دوم:

ابتدا پیاز را خرد کرده و در ظرفی با مقدار کمی آب بریزید و روی آتش بگذارید. بعد از اینکه پیاز خرد شده کریستالی و نرم شد، آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید آب آن گرفته شود.

راه سوم:

در این روش باید پیاز قرمز را ورقه ای برش دهید، سپس آن را به مدت ۷ دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید، سپس پیاز قرمز را خارج کرده و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا آب پیاز گرفته شود. سپس یک تابه به اندازه کافی را در تابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید، پس از داغ شدن روغن پیاز قرمز را در آن بریزید و تفت دهید. به محض تغییر رنگ، مرتب هم بزنید تا پیاز نسوزد و زیاد نپزد و در آخر از صافی رد کنید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

نکته: یادتان باشد سیر و پیاز به محض پوست کندن میکروب ها را از محیط جذب می کنند، پس بهتر است از روش تهیه پیاز داغ زمانی استفاده کنید که پیاز پوست کنده مدت کوتاهی در محیط باقی بماند.

دکمه بازگشت به بالا