عمومی

لزوم حل مشکل سرانه‌های آموزشی در دولت چهاردهم

مدیرکل اداره نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه هدیه دولت سیزدهم احداث۲۳۰ مدرسه در قالب ۲۹۰ هزار متر مربع بود گفت: همچنین حدود ۶۰۱ مدرسه استاندارد شد که امید می‌رود دولت چهاردهم نیز همینگونه در کنار آموزش و پرورش باشد.

عباس زارع در گفت‌وگو با اخبار استانی، با بیان اینکه در هر دولتی وظیفه سازمان نوسازی ساخت و تجهیز مدارس است گفت: از جمله اولویت‌های سازمان نوسازی در هر دولت پیگیری مدارسی است که نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی هستند.

وی با بیان اینکه مشکل مدارس با سرانه پایین فضای آموزشی باید حل شود افزود: توسعه یک جامعه به آموزش بستگی دارد و هر دولتی باید اولویتش بحث آموزش باشد تا مشکل جامعه حل شود. رئیس جمهور باید دلش برای مردم بسوزد زیرا برای نظام جمهوری اسلامی خیلی زحمت کشیده شده است.

مدیر کل نوسازی استان تهران با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاق‌های خوبی در حوزه نوسازی رخ داد گفت: در دولت سیزدهم سرانه فضای آموزشی از ۳.۸ به ۴.۷۴ مترمربع رسید.

زارع با بیان اینکه هدیه دولت سیزدهم ۲۳۰ مدرسه در قالب ۲۹۰ هزار متر مربع به دانش‌آموزان بود گفت: حدود یک میلیون متر مربع آسفالت مدارس دایر انجام شد. همچنین حدود ۶۰۱ مدرسه استاندارد شد که امید می‌رود دولت آینده هم همینگونه پای کار و کنار آموزش و پرورش باشد.

وی با بین اینکه در بحث چله خدمت، پروژه‌های آماده تحویل را معرفی کردیم اظهار کرد: بین ۳۰ تا ۴۰ مدرسه در لیست افتتاح قرار دارند که تخریب و بازسازی یا احداث‌ شده‌اند. از پارسال اداره کل نوسازی استان تهران ۱۱۱ مدرسه، ۱۲۷۳ کلاس و ۱۶۲ هزار متر بنا تحویل داده، حدود ۱.۹ همت هزینه شده که ۳۰ درصد یعنی ۵۷۰ میلیارد تومان توسط خیرین بوده است. همچنین از لحاظ تعداد پروژه حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد مشارکتها نیز توسط خیران و از لحاظ مالی حدود ۳۰ درصد با کمک خیران اجرایی شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا