اخبار استانی

لزوم حمایت ویژه از هنرمندان کرمانشاهی

به گزارش خبرنگار اخبار استانی کرمانشاه، حامد دمیاد عصر امروز سه‌شنبه (۱۵ اسفندماه) در مراسم رونمایی از کتاب نقاشان کرمانشاه، اظهار کرد: فرهنگ و هنر حوزه اثرگذاری است که در استان کرمانشاه با وجود مفاخر ارزشمند با غنای خوبی همراه بوده است.

وی افزود: یکی از چالش‌های اساسی ما چالش نشر و عرضه محصولات فرهنگی است و نتوانسته‌ایم از ارزش‌های خود به درستی بهره‌برداری کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امروز افرادی در جامعه ما به دلیل اینکه آشنایی و اطلاعات خاصی از فضای فرهنگ و هنر این سرزمین ندارند از ادبیات، شعر و کتاب فاصله گرفته‌اند و اگر در این حوزه نیز در حال فعالیت هستند به دنبال هنر فاخر و ارزشمند نیستند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه نقاشی، خوش‌نویسی و موسیقی به رشد فضایل اخلاقی و گفتمان‌های ارزشمند در جامعه کمک می‌کند و در این میان ما به دنبال استفاده از ابزارهای هنری برای انتقال این مفاهیم هستیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ابراز کرد: تکریم و حمایت از مفاخر فرهنگی و هنری یکی از اولویت‌های ارشاد اسلامی استان است و وظیفه خود می‌دانیم از این جنس فعالیت‌ها به صورت ویژه حمایت کنیم.

دمیاد عنوان کرد: بر اساس آسیب‌شناسی صورت گرفته، جوانان ما به دلایل مختلف این امکان را ندارند که در حوزه هنر بروز و ظهور داشته باشند، برهمین اساس شناسایی، آموزش و توانمندسازی جوانان در دستور کار قرار گرفته و این مهم را از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز کرده‌ایم که البته نیازمند حمایت پیشکسوتان و اساتید حوزه فرهنگ و هنر هستیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با ادامه داشتن چنین رویدادهایی در راستای هویت‌بخشی به جامعه گام برداریم.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا