مبنای اخلاق رسانه‌ها باید ارزش‌های و عقاید دینی و اسلامی باشد

مبنای اخلاق رسانه‌ها باید ارزش‌های و عقاید دینی و اسلامی باشد

اخبار استانی/ایلام نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان گفت: در کشور ما به عنوان یک کشور اسلامی و شیعه، اخلاق رسانه‌ها از ارزش‌ها و عقاید و اصولی اسلامی منشأ می‌گیرد که باید رعایت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «وعد مرادبیگی» امروز دوشنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: آنچه برای ما مهم و در سطح کلان و استان باید به آن توجه شود این است که باید یک منشور اخلاقی برای رسانه فراهم کنیم تا همه رسانه‌های استان و کشور بر اساس آن منشور اخلاقی تدوین شده بر اساس فرهنگ اسلامی – ایرانی عمل کنند که متأسفانه ما این منشور را در بحث رسانه را نداریم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن هم‌اکنون در فضای مجازی به‌شدت فعال است، در حوزه دین و فرهنگ ایرانی همه این هجمه‌ها وجود دارد و سمت و سوی آن‌ها به‌سمت ناامیدی کشور و مردم است، در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند ما باید در مسیر امیدواری جامعه نقش موثری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادبیگی بیان کرد: رسانه می‌تواند در تغییر سبک زندگی تأثیرگذار باشد، چه سبک زندگی مثبت و چه منفی، صدا و سیما در چند دهه اخیر در ترویج زندگی اشرافی‌گری آن هم به صورت ناخواسته موثر بود.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید بر رسانه‌ها نظارت وجود باشد و ولنگاری در آن نباشد هر چند برخی جاها این ولنگاری را می‌بینیم که الحمدالله قوه قضاییه خوب ورود کرده و کسانی که نشر اکاذیب می‌کنند در برابر آنها می‌ایستد.

وی گفت: در موضوع فلسطین که رهبر انقلاب آن را کلید رمزآلود ظهور دانستند باید توجه کنیم که در برابر این موضوع چکار کنیم، ما الان در وسط میدان مقابله با اسرائیل هستیم و باید وحدت و انسجام حفظ شود نه اینکه کانالی بیاید و ذهن‌ها را درگیر کند و باید نسبت به آن برخورد شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: تولید محتوای فاخر کار می‌خواهد و الحمدالله هنرمند در ایلام کم نداریم، ایلام شاید از نظر امکانات محروم باشد اما از نظر استعدادها از ۱۰ استان برتر کشور ماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادبیگی اضافه کرد: تلاش برای تبدیل ارزش‌ها به ضد ارزش و ارزش‌های سنتی را برجسته کردن و ترجیح دادن بر ارزش‌های دینی و در ذهن طرف انداختن هم از کارهایی است که برخی‌ها آن را در استان انجام می‌دهند، ارزش‌های دینی مقدم است،  هر ارزش و سنتی که مخالف دین نباشد ما آن را قبول داریم ، باید به این موارد توجه شود و یک کنترل خوبی در استان داشته باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا