نخسین اجلاسیه شهدای غریب در اسارت مازندران برگزار می‌شود

نخسین اجلاسیه شهدای غریب در اسارت مازندران برگزار می‌شود

به گزارش اخبار استانی از مازندران، سعید کهنسال در نشست خبری با اصحاب رسانه اجلاسیه شهدای غریب در اسارت مازندران، این اجلاسیه 28 شهریور ماه با حضور رئیس بنیاد شهید کشور برای نخستین بار برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: 84 شهید غریب در اسارت مازندران از زمان شروع اجلاسیه تاکنون شناسایی شده است و در این زمینه ممکن است افرادی دیگری نیز وجود داشته باشند که دبیرخانه این کنگره برنامه دارد دیگر شهدا را شناسایی کند.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران با اعلام اینکه پیش از برگزاری اجللاسیه، یادوراه این شهدا در پنج نقطه از استان مازندران در شهرهای، قائمشهر، بهشهر، آمل، بابل و نوشهر برگزار شده است.وی از برنامه‌ریزی برای رونمایی از تمبر ویژه شهدای غریب در اسارت استان خبر داد و افزود: مظلومیت این شهدا بسیار زیاد است و باید تلاش کنیم که نسبت به شناسایی این شهدا اقدام کنیم.

کهنسال با اشاره به برگزاری دومین کنگره شهدای استان مازندران، افزود: هفت پیش کنگره برای اجلاسیه نهایی با حضور بیش از 6 هزار فرزند شهید همراه مادران آنها برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: یادآواره شهدای دودانگه در 29 شهریورماه در دستور کار است و یادواره شهدای چهاردانگه هم برگزار شده است.کهنسال، برگزاری اجلاسیه‌های متعدد ویژه شهدا در دستور کار است تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهید استان مازندران را به خوبی در جامعه نهادینه کنیم.

46

دکمه بازگشت به بالا