عمومیکسب و کار استانها

نکات مهم در هنگام خرید کفگیر و ملاقه

سرویس کفگیر ملاقه جز پر کاربردترین و مهم ترین وسایل آشپزخانه برای هر خانمی به شمار می آید و بدون آن ها کارهای در ارتباط با پخت و پز به مشقت جلو می رود.

سرویس کفگیر و ملاقه جز پر کاربردترین و مهم ترین وسایل آشپزخانه برای هر خانمی به شمار می آید و بدون آن ها کارهای در ارتباط با پخت و پز به مشقت جلو می­ رود.انواع مختلفی از سرویس ها با جنس های مختلف تولید شده اند مانند سرویس کفگیر ملاقه های چوبی، استیل ، تفلون ،پلاستیکی، شیشه ای یا پیرکس وغیره.که استفاده هر کدام از این ها به جنس قابلمه ای که غذا در آن طبخ می شود بستگی دارد.موقع خرید این کالا به نکات زیر توجه کنید.

توجه کنید اگر انتخاب شما استیل است جنسی ضد زنگ را برگزینید که بعد از مدت ها استفاده زنگ نزند و تغییر رنگ ندهند و کدر وسیاه نشوند.استیل ضد زنگ در برابر لکه و خوردگی بسیار مقاوم است.سایر جنس ها این محدودیت را ندارند. کفگیر و ملاقه های شیشه ای یا سرامیکی برهم کنشی با مواد غذایی ندارند و می شود با خیال راحت از آنها در پختن مواد غذایی استفاده کرد ولی بهتر است که در موقع خرید مدل های ساده و عاری از رنگ های شیمیایی را انتخاب کنید.نکات مهم در هنگام خرید کفگیر و ملاقه

اگر تعداد مهمان هایی که دارید همیشه تعداد زیادی است، باید سرویس کفگیر ملاقه ای را انتخاب کنید که دارای تمام ظروف تکمیلی باشد به گونه ای که بشود اقلام مورد نظررا حتی بعدا هم به آن اضافه کرد. پس تعداد کفگیر ملاقه را با در نظر گرفتن تعداد مهمان های تان انتخاب کنید.

حتما باید سرویس کفگیر وملاقه شما قابلیت شست و شو با ماشین ظرفشویی را داشته باشد. داشتن تثبیت رنگ در طرح و نقوش کفگیر وملاقه در مقابل درجه حرارت آب و مواد شوینده و پاک کننده بسیار قوی که در ماشین های ظرفشویی خانگی  مورد استفاده قرار می گیرد، نکته بسیار مهمی است .هنگام خرید به کیفیت کار و لیبل قابل شست و شو بودن توجه کنید.

قبل از خرید مشخص کردن بودجه موجب می شود شما دایره جست وجوی محدودتری را داشته باشید و راحت تر کالای مورد نظر را با قیمت مد نظر خریداری کنید. پس قبل از خرید از میان نمونه های ارزان قیمت، متوسط قیمت و گران قیمت یک مورد را انتخاب کنید. اصولا یک سرویس کفگیر وملاقه فقط به دلیل برند خارجی بودن آن به قیمت خیلی بالا در بازار ها توزیع می شود و از طرفی اصولا نظارت درستی روی قیمت و کیفیت تولید این محصول وجود ندارد و حتی استاندارد بودن آنها نیز جای ابهام دارد.

1. بهترین جنس کفگیر و ملاقه را متناسب با نیاز خودتان انتخاب کنید

پیش از اقدام به خرید سرویس کفگیر و ملاقه اولین موضوعی که باید مشخص شود این است که این لوازم را با چه جنسی احتیاج دارید، چون در‌حال‌حاضر انواع ملاقه و کفگیر از متریال مختلفی از جمله چوب، استیل، پلاستیک، سیلیکون و حتی مس تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها مزایا و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارد. به این صورت که کفگیرها و ملاقه‌های چوبی گزینه مناسبی برای آشپزی با ظروف تفلون هستند؛ به‌خصوص اگر از ست قابلمه و ماهی‌تابه‌ای گران‌قیمت و حساس استفاده می‌کنید برای جلوگیری از خط و خش افتادن آن حتماً به ملاقه و کفگیرهای چوبی نیاز خواهید داشت.

در عوض اگر به دنبال ملاقه‌ها و کفگیرهای بادوامی هستید که در برابر گرما و حرارت مقاومت بالایی داشته باشند و بتوانید مدتی طولانی با آن‌ها کار کنید، بهتر است که به سراغ نوع استیل این لوازم آشپزخانه‌ای بروید. در خصوص ملاقه‌ها و کفگیرهای پلاستیکی همین‌قدر بگوییم که طرفداران خاص خودشان را دارند و اگر از نوع با کیفیت و مرغوب باشند، بعید است که در برابر گرما واکنش نشان بدهند و آب شوند! ملاقه‌های سیلیکیونی هم به دلیل انعطاف‌پذیری بالایی که دارند به ظروف تفلون و چدنی هیچ آسیبی وارد نمی‌کنند.

در آخر اگر جزو افرادی هستید که به سلامتی‌تان اهمیت زیادی می‌دهید، پیشنهاد ما به شما ملاقه‌ها و کفگیرهایی از جنس مس است، آشپزی با این محصولات این حُسن را دارد که باعث ترکیب شدن املاح موجود در مس با مواد غذایی می‌شود و این‌گونه سیستم ایمنی بدن به طور قابل توجهی تقویت خواهد شد. گفتنی است ست کفگیر و ملاقه مسی معمولاً گران‌قیمت‌تر از دیگر جنس‌های نامبرده شده است. حالا این شما هستید که باید بر اساس نیاز، سلیقه و مهم‌تر از همه بودجه مالی خود انتخاب کنید که دوام سرویس کفگیر و ملاقه برایتان مهم‌تر است یا سلامتی‌تان یا قیمت این محصول و غیره.

بیشتر بدانید: youtube.com و pinterest.com

2. به شکل و اندازه سرویس کفگیر و ملاقه توجه کنید

از دیگر نکات و آیتم‌هایی که در پروسه خرید کفگیر و ملاقه باید مورد‌توجه و بررسی قرار بگیرد، شکل و اندازه این لوازم است. این ابزار آشپزخانه‌ای معمولاً در شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند که از جمله رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به تخت، گرد، مستطیل، پهن، سوراخ سوراخ، دو شاخه، قاشقی و غیره اشاره کرد؛ البته در کنار سرویس کفگیر و ملاقه همواره می‌توانید این محصولات را به صورت تکی هم خریداری کنید. تنها کافی است مشخص کنید که چه شکلی از آن‌ها برایتان کاربرد بیشتری دارد.

 نتیجه گیری

اگرچه پختن غذاهای خوش آب و رنگ و خوشمزه به مهارت آشپزی نیاز دارد اما در این پروسه نمی‌توان منکر نقش و تاثیر لوازم و ابزار آشپزخانه شد. کافی است یک‌بار از ملاقه یا کفگیری باکیفیت و درجه یک استفاده کنید که وزنی سبک و ظاهری زیبا دارد، در این صورت آن‌قدر از پخت و پز لذت می‌برید که انرژی خوبتان حتی روی عطر و طعم غذا هم تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم لوازم آشپزخانه‌ای خود به خصوص سرویس کفگیر و ملاقه را از یک برند معتبر و از جنسی باکیفیت خریداری کنید.

در این مقاله نکات مهم قبل از خرید ست ملاقه و کفگیر را برای شما توضیح دادیم تا سوالات ذهن شما در هنگام خرید را برطرف کنیم و همچنین راهنمای خرید سرویس کفگیر و ملاقه را به صورت رایگان در اختیار کسانی قرار دهیم که می‌خواهند محصول باکیفیت بخرند ولی اطلاعات کافی ندارند و سردرگم شده اند.

دکمه بازگشت به بالا