عمومی

نیاز به رسیدگی به شایعات فضای مجازی و بحران تاج و تخت است



اخبار استانی / مخزن و بلوچستان شبکه های اجتماعی و فضای مجازی باید تحت شرایط سخت کرونی اداره شوند ، و مبارزه با شایعات بی اساس یک نیاز اجتناب ناپذیر در این زمینه است.

امروزه ما باید فضای مجازی و اخبار را بدون شایعات و اطلاعات عمومی سازی کنیم و نیاز به ایجاد محتوا و آموزش در بحران کرونا را جدی بگیریم.

در دوره بی خانمانایی بحران کورنا ، رسانه های جمعی از جمله تلویزیون ، رادیو و فضای مجازی ، آموزش ، اطلاع رسانی و خوشبختی با حمله به اطلاعات منفی برای دادن امید و مقاومت در برابر بی خانمان ها مسئولیت اجتماعی برای حفظ. محتوای با کیفیت بالا ، مفید و پر جنب و جوش را کاهش دهید که توسط افراد بدون دانش کاهش می یابد.

در حال حاضر ، افراد قفل شده در خانه فقط به اینترنت ، تلویزیون و رادیو دسترسی دارند و تولید محتوای جدی در هر سه زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

متأسفانه اخیراً كورون ویروس سلامت بشر را به عنوان یك واقعیت دردناک تهدید می كند ، اما به دلیل عدم آمادگی اجتماعی ، ماهیت ناشناخته ویروس و عدم اطلاع رسانی در بین عموم ، این بحران به عنوان مرکز و شایعه بازیگری است. در اطراف آن ساخته شده است.

برخی از شبکه های اجتماعی علاوه بر مشکل تاج ، بسترهایی برای ایجاد شایعات ایجاد کرده اند. بسیاری از مواردی که در این گروه توصیف و ایجاد شده اند ، گمانه زنی ها ، شایعات و ماجراهای هستند و ممکن است کسانی که این مقاله را نوشتند ، هیچ منبع یا مرجعی نداشته باشند. ذکر یا نقل قول دقیق نیست و اکثراً به صورت شخصی نوشته و تفسیر می شود ، اما متأسفانه این خیلی سریع در قالب یک پیام ویروسی منتقل می شود.

در شرایط فعلی ، داشتن آگاهی و سواد رسانه ای ، ارتباطات و مجازی بسیار مفید و مؤثر است. بنابراین با تکیه بر آن می توان محتوای و محتوای صحیح را از منابع اشتباه و ناشناس و منابع فوق متمایز کرد.

امروز سخن گفتن در برابر جامعه و افکار عمومی ، تشکیل جبهه ادراک ، نفی شایعات و بحث و گفتگو است ، حتی اگر بخش عمده ای از جامعه تحت تأثیر جو روانی غالب جامعه باشد. و وظیفه ارائه دهنده رسانه است. محققانی که از آنها قضاوت می کنند یا از آنها به عنوان مدافع عنوان شده اند ، به ترس از انزوا اعتقاد دارند و از مارپیچ سکوت و انفعال و بی تفاوتی رنج نمی برند و معتقدند که نقش اجتماعی خود را بازی خواهند کرد.

به منظور جلوگیری از گسترش تاج ، اطلاعات به موقع و شفاف رسانه ها نقش مهمی در آموزش و فرهنگ دارند و علاوه بر این ، رسانه های تصویری ، صوتی و مجازی فعالیت های آموزشی را انجام می دهند.

رسانه ها و پایگاه داده های مجازی باید در اطلاعات مربوط به شیوع تاج ، جنبه های روانی و روانی جامعه را در نظر بگیرند و از التهاب و تحریف رفتار خودداری کنند.

اطلاعات دقیق و به موقع در مورد بیماری عروق کرونا ویروس قلب میل افراد به خواندن شایعات نادرست یا بی اساس را کاهش می دهد.

در شرایط بحران کنونی ، فعالان مجازی نیز باید نگاهی جدی داشته باشند. یک فعال مجازی که واقعاً به مسئولیت اجتماعی معتقد است باید یک کمیته بحران کرونا باشد که به آموزش ، امید و ادراک متکی است و اصول مهمی است که بدون امید به احیای مردم و مشارکت در مردم قابل حل نیست. نه به جامعه کمک کنید.

از طرف دیگر ، انتظارات از طرف مردم این بود كه آنها عمدتا به اخبار و گزارش های رادیویی و تلویزیونی ، اعلامیه های رسمی مسئولان اعتماد كنند و در شایعات مختلف اخیر درگیر نباشند.

مجتبی شجاعی ، فرماندار دلگان


کلیه محتوای این سایت بر اساس سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به انتشار محتوا می نماید، به همین خاطر مسوولیت همه محتوای سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و سایت اخبار استانی هیچ مسوولیتی در قبال تمام مقالات سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا